««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

فعالیت های فرهنگی و مذهبی
مشخصات بلاگ
««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

اینجا یک رسانه برای اشاعه فرهنگ غنی تشیع است.
راه شیعه یعنی راه سرخ اباعبدالله الحسین(ع)
یعنی شهادت

الکسا

مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

کد موزیک آنلاین برای وبگاه
پیوندها

شیعیان

جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ق.ظ
 

 

نهم ذیحجه را ‏روز عَرَفه گویند.این روز از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است. گرچه عید نامیده نشده اما همچون عید خوانده شده است. از سوی دیگر از آنجا که امام سوم شیعیان حرکت خود را بسوی کربلا پس از مراسم حج آغاز کرد برای شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است.همچنین زیارت امام سوم شیعیان در این روز بسیار توصیه شده است. «دعای امام حسین در روز عرفه» از مهم ترین اعمال این روز است که پس از نماز ظهر و عصر خوانده میشود.عید قربان پس از روز عرفه قرار دارد.

عرفه روز شناخت

دعای عرفه امام حسین (علیه السلام) دعای عمیقی است که در آن امام بخشی از شناخت هستی، صاحب هستی و خود را به صورت نمادین مطرح کرده‌اند. اینکه انسان بعد از فهم، چگونه با خالق هستی ارتباط برقرار کند و چه طور این هیبت و عظمت را در هستی هضم نماید، بیان می‌کنند.

ده شب اول ماه ذی الحجه از ایام مبارک سال است که به احتمال قوی جزء ده شبی است که خداوند در سوره فجر به آن قسم یاد کرده است: «و الفجر و لیال عشر».بنابراین، این روزها از پر رمز و رازترین روزهای سال است به گونه‌ای که از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت شده است: «عمل خیر وعبادت در هیچ ایامی نزد حق تعالی محبوب‌تر از این دهه نیست»

از روزهای مهم این دهه، روز عرفه است که اعمال خاص خود را دارد که یکی از عظیم‌ترین آن‌ها دعای امام حسین (علیه السلام) در روز عرفه است. زیارت عرفه امام حسین (علیه السلام) از این لحاظ بسیار حائز اهمیت است که خود امام حسین (علیه السلام) مجری و مجاهد و شاهد این نبرد خونین است که عیدی بزرگ بر خویش بر پا کردند و در زیارت عرفه، گوشه‌ای از این حماسه را به عالمیان معرفی می‌کنند و صحنه نمایش قربانی خویش را به سال 61 هجری و یک ماه بعد از عرفه و میدان کربلا موکول می‌کنند. به راستی سردار این جدال بزرگ در اسلام امام حسین (علیه السلام) است که سمبلی است خونین که در آخرین حج خود به سال 60 هجری در شب عرفه از مکه خارج شدند تا در حرکتی ممتد چهار اصل بزرگ اسلامی را با هم به تصویر بکشاند.

«حج، هجرت، جهاد، شهادت»

دعای عرفه امام حسین (علیه السلام) دعای عمیقی است که در آن امام بخشی از شناخت هستی، صاحب هستی و خود را به صورت نمادین مطرح کرده‌اند. اینکه انسان بعد از فهم، چگونه با خالق هستی ارتباط برقرار کند و چه طور این هیبت و عظمت را در هستی هضم نماید، بیان می‌کنند.

امام جایگاه واقعی حاجی را بعد از کشف و معرفت به کنه هستی، معین می‌کنند و نحوه چگونه زیستن با خود واقعی در کنار خدای خالق و رحمان و ارتباط با او را ترسیم می‌سازند.

اگر ما می‌خواستیم در روز عرفه وجود خویش، شناخت واقعی از هستی داشته باشیم می‌بایست به اندازه هستی عمر می‌کردیم و این امر عملاً مقدور نیست، اما زیارت عرفه امام حسین (علیه السلام) به طور مختصر این فهم را در ما ایجاد می‌کند.

و اوست شنوای دعاها و زداینده اندوه‌ها و بلندگرداننده درجه‌ها و کوبنده گردنکشان. پس معبودی نیست جز او و چیزی با او برابری نکند و چیزی همانند او نباشد و اوست شنوای بینا و دقیق آگاه و اوست بر هر چیز توانا.

در آغاز دعا امام حسین (علیه السلام) به اولین صفات خداوند که در مرحله اول یک بنده باید به آن توجه داشته باشد اشاره می‌کنند، تا دل حاجی آگاهی و شناخت اولیه را برای تقاضای خود نسبت به صاحب هستی به دست آورد و سپس اعتراف اولیه به درگاه خداوند توسط فرد آغاز می‌شود:

«ستایش از آن خدایی است که قضایش را دفع کننده‌ای و عطایش را باز دارنده‌ای نیست، و هیچ سازنده‌ای، همانند صنع او پدید نتواند آورد، و اوست بخشنده وسعت‌بخش. پدیده‌های گوناگون آفرید و آفریدگان را به حکمت خویش استوار ساخت، پدیده‌های [جهان هستی] بر او پوشیده نمانند و امانت‌های[عالم وجود] نزد او تباه نشوند. پاداش‌دهنده عمل هر کس است و سامان‌دهنده[زندگانی] هر قناعت‌پیشه و مهرآورنده بر هر نالنده و فروفرستنده سودها و نازل کننده کتابی است که فراگیرنده [همه حقایق جهان هستی] است به واسطه نور رخشان. و اوست شنوای دعاها و زداینده اندوه‌ها و بلندگرداننده درجه‌ها و کوبنده گردنکشان.پس معبودی نیست جز او و چیزی با او برابری نکند و چیزی همانند او نباشد و اوست شنوای بینا و دقیق آگاه و اوست بر هر چیز توانا. خداوندا من مشتاقانه به تو گرایم و به مقام پروردگاریت گواهی دهم، اقرار کنم به این که تویی پروردگار من و به سوی توست بازگشت من. وجودم به نعمت خویش آغاز کردی پیش از آنکه چیزی در خور یاد باشم، از خاکم آفریدی ...»

 

دعای عرفه

از روزی که به زندگی چشم باز می‌کنیم و از روزی که به هستی و محیط اطراف خود فهم پیدا می‌کنیم به آنچه که در محیط پیرامون ما وجود دارد عادت کرده و گمان می‌بریم که همه چیز طبیعی است و حتماً باید همین طور باشد. برای مثال فکر می‌کنیم در دامان مادری که متولد می‌شویم، در کنار پدری که ما را تربیت می‌کند، خواهر و برادری که با آن‌ها رشد می‌کنیم، خورشیدی که هر روز طلوع می‌کند، آسمانی که برافراشته است و ستارگانی که می‌درخشند، شبی که مهتاب دارد، بارانی که می‌بارد، کوه‌هایی که برفرازند، درختانی که میوه می‌دهند، زمینی که درون منظومه‌ای و کهکشانی در هستی در حال گردش است، همه این‌ها طبیعی است و باید همین طور باشد.

ما به همه این‌ها عادت کرده‌ایم، کم‌تر کسی است که فکر کند این‌ها با خودش چه ارتباطی دارند و از خود سۆال کند که این هستی که در مقابل چشم من است چه رابطه‌ای با من دارد. آیا یک طبیعت واقعی وجود دارد و ما در آن به دنیا می‌آییم و در آن زندگی می‌کنیم و بعد با مرگ از آن خارج می شویم؟ یا نه همه این هستیِ خارج از من را برای من بسیج کرده‌اند. امام در فراز بعدی پرده از حقیقت امر برمی‌دارند:

دعای عرفه امام حسین (علیه السلام) دعای عمیقی است که در آن امام بخشی از شناخت هستی، صاحب هستی و خود را به صورت نمادین مطرح کرده‌اند. اینکه انسان بعد از فهم، چگونه با خالق هستی ارتباط برقرار کند و چه طور این هیبت و عظمت را در هستی هضم نماید، بیان می‌کنند

«سپس در تیره پشت [پدرانم] نشاندی و از پیشامدهای ناگوار و گذارِ روزگار و گزند سال‌ها در پناهم داشتی، و هماره در طول روزگارانِ گذشته و سده‌های سپری شده از تیره پشتی به زهدانی کوچیدم و از سر مهر و لطف و احسانی که بر من داشتی به دورانِ حکومت پیشوایان کفر که عهد تو شکستند و با فرستادگانت ستیزیدند.»

می‌توانیم از این سخنان چنین استنباط کنیم که هزاران کشف، خلق، حادثه، تحول، تکامل، ... در هستی صورت گرفته تا انسان به دنیا بیاید، تا من متولد شوم، یعنی همه هستی بسیج شده است تا هر یک از افراد به دنیا بیایند. تعداد بی‌شماری از مدبرین امر خداوند دست‌اندرکار بوده‌اند تا شرایط مناسب خلق من آماده شود، در ظاهر و باطن هستی بی‌نهایت ملک در حال انجام اموری بوده‌اند که به نوعی به من و پدیدار شدن من در هستی ارتباط داشته است و همه هستی برای به دنیا آمدن من بسیج بوده‌اند تا من به دنیا بیایم.

بنابراین دراین نوع نگرش که امام به حاجی و به ما می‌دهد رابطه من با هستی قبل از خودم یک رابطه کور و گنگ نیست، گویی همه هستی خود را آماده می‌کرده که پذیرای من شود و وجودم در آن تثبیت گردد، در این مرحله، هستی، قبل از من خویشاوند من و حامی و دوستدار من بوده، با تمام قوای خود کوشش می‌کرده تا وجود مرا در خود بپذیرد و مرا دعوت به دنیا آمدن کند.

آن کس که در روز عرفه به پای دیوار کعبه رسیده است، آگاهی پیدا می‌کند که هستی به اراده خداوند چه تلاشی را برای او و حفظ او انجام داده است.

بررسی این فرازها نشان خواهد داد که دلی مهربان و مغزی فکور در تمام دوران‌ها از ما محافظت کرده است و به دست می‌دهد که «انسان در هستی تنها نیست و درد تنهایی ندارد و غریب خلق نشده است.»

نامگذاری روز عرفه

در باره نامگذاری این روز به عرفه آمده است: جبرئیل علیه السلام هنگامی که مناسک را به ابراهیم می آموخت، چون به عرفه رسید به او گفت «عرفت؟»و او پاسخ داد «آری»، لذا به این نام خوانده شد. و نیز گفته اند سبب آن این است که مردم از این جایگاه به گناه خود اعتراف میکنند و بعضی آن را جهت تحمل صبر و رنجی میدانند که برای رسیدن به آن باید متحمل شد. چرا که یکی از معانی «عرف» صبر و شکیبایی و تحمل است.

اعمال حجاج در روز عرفه

در این روز حجاج از شهر مکه به صحرای عرفات آمده و در آنجا به راز و نیاز و دعا پرداخته و پس از نماز ظهر و عصر به مکه باز میگردند

.

عرفه، فرصتی کوتاه برای جاماندگان

«رُوی إنّ لیلة عرفة یستجاب فیها ما دعا من خیر و للعامل فیها بطاعة الله تعالى أجر سبعین و مائة سنة.»

در روایتی نقل شده است که شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند، به اجابت می‌رسد و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی را بکند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل صد و هفتاد سال اطاعت و عبادت است؛ یعنی از نظر پاداش چنین چیزی به او داده می‏‌شود.

اعمال صالح برابر صدوهفتاد سال عبادت است

این روایت، شکوه شب عرفه را می‌رساند. به حسب ظاهر، امشب شب عرفه است؛ بنابراین، می‏‌خواهم این مطلب را به دوستان عرض کنم که امشب را قدر بدانید! نخستین مسأله‏‌ای که در امشب بر آن تأکید شده، «دعا کردن» است و در روایت دارد: دعا کنید!دعای خیر کنید! و بدانید که این دعاها به اجابت می‌رسد.

مقید باشید که امشب، مشغول غیر عبادت نباشید!

مطلب دیگر اینکه مقید باشید که امشب مشغول به غیر عبادت نشوید! کاری کنید که اشتغالات کنار برود تا بتوانید به سوی عبادات و صالحات بروید! وقتی چنین معادل‌ه‏ایی هست که عبادت امشب مانند عبادت صد و هفتاد ساله است، خیلی انسان باید مراقبت و جدیت داشته باشد. این خیلی قابل توجه است، چون امشب یکی از بزرگترین فرصت‌هایی است که ما داریم.

اثر دعا برای دیگران و پشت سر آنها

درباره دعا کردن هم بگویم که در روایتی از امام باقر ـ علیه السلام ـ آمده است که حضرت فرمودند«أسرع الدعا نُجحاً للإجابة دعاء الأخ لأخیه بظهر الغیب»؛ سریعترین دعایی که به هدف اجابت می‏‌رسد، دعایی است که یک برادر مؤمن، برای برادر مؤمن دیگرش می‏‌کند و پشت سر او برایش از خدا خیر می‏‌خواهد؛ نه در حضورش. یعنی هر کس برای دیگری دعا کند، به سرعت به اجابت می‌رسد. «فیقول له ملک موکّل به لبّیک»؛ وقتی این شخص شروع می‏‌کند به دعا کردن برای برادر مؤمنش و پشت سر او، آن فرشته‏‌ای که برای گرفتن دعاها موکّل شده است، جواب می‏‌دهد: بله!«و لک مثلاه» یعنی این چیزی که برای برادرت خواستی، برای خودت دو برابرش برآورده شد؛ یعنی همین که برای دیگری خیر خواستی و دعایش کردی، برای خودت دو برابرش منظور و مستجاب می‏‌شود.

مسأله مهم در روز عرفه زیارت امام حسین ـ علیه‏السلام ـ است که در حدیث آمده: خداوند پیش از آنکه به سرزمین عرفات نظر کند، به زایرین امام حسین ـ علیه‏السلام ـ نظر می‌افکند و این نظر افکندن در زمان‌های حساس و سرنوشت‌ساز مانند شب قدر، عید فطر، عید قربان و عید غدیر است که افضل اعمال در این زمان‌ها زیارت امام حسین (علیه السلام) است.

امشب را قدر بدانید!

از غروب شب عرفه تا غروب روز عرفه زمان بسیار بزرگی است. این را گفتم تا امشب که به حسب ظاهر شب عرفه است و موقعیت بسیار خوبی است، هم دعا کنید و هم به اعمال صالحه مشغول شوید! این را هم بدانید که دعاهایی که می‌‏کنید اگر برای دیگران باشد، چیز بیشتری نصیبتان می‌‏شود.

خدا کند یکی از آن کسانی که شما دعا می‏‌کنید من باشم...

روز عرفه، روز درخواست از خداوند

«رُوی عن رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم قال: أوحی الله تعالی إلی بعض أنبیائه لَو أَنَّ أَهلَ سَبعِ سَمَاوَاتٍ وَ أَرَضِینَ سَأَلُونِی جَمیعاً فَأَعطَیتُ کُلَّ وَاحِدٍ مِنهُم مَسْأَلَتَهُ مَا نَقَصَ ذَلِکَ مِن مُلکِی مِثْلَ جَنَاحِ بَعُوضَةٍ وَ کَیفَ ینقُصُ مُلکٌ أَنا قَیمُه‏.»

عرفه

از خدا چیزی کم نمی‏‌شود، حتّی اگر...

در روایتی است که از پیغمبر اکرم نقل شده است که خداوند وحی فرستاد به برخی از پیامبرانش که این متن وحی الهی است که بر فرض که اهل هفت آسمان و تمام زمین، همگی از من درخواست کنند و به هرکدام هرچه که خواستند را بدهم، از خزانه، حکومت و فضل الهی ذره‏‌ای کاسته نمی‌شود؛ حتی مثل یک بال پشه هم از خزانه من کم نمی‌شود؛ بنابراین، چگونه ممکن است که از فضل الهی کاسته شود، در حالی که من سردمدار آن هستم؟!

روز امید خوشبختی برای همه

روایتی دیگری از زین العابدین ـ صلوات الله علیه ـ آمده که محدث قمی هم آن را در مفاتیح نقل کرده است؛ در آن روایت آمده است که روز عرفه بود و حضرت دیدند که سائلی دارد از مردم، یعنی غیر خدا، درخواست می‌کند. حضرت به او فرمود:وای بر تو! در چنین روزی از غیر خدا تقاضا و درخواست می‌کنی!؟ و حال آنکه امید می‌رود در چنین روزی فضل الهی شامل طفل‌هایی شود که در رحم مادر هستند. امید است که اینها خوشبخت و سعادتمند شوند.

روز عرفه، روز دعا و درخواست

«رُوِی عَنِ البَاقِرِ عَلَیهِ‏السَّلَامُ قَالَ إِنَّ یوْمَ عَرَفَةَ یوْمُ دُعَاءٍ وَ مَسْأَلَةٍ»یکی از آن مقاطعی که این اسلحه بُردش بیشتر است و در اجابت سرعت دارد، ‌روز عرفه است. حتّی تعبیر امام باقر ـ علیه‏السلام ـ این است که اصلاً‌ روز عرفه، روز دعا و درخواست از خداوند است. یعنی در این مقطع زمانی بخصوص سرعت اجابت دعا بیشتر است.

هر لحظه‌ای از لحظات امروز برای ما گرانبهاست،برای دعا به ویژه از ظهر تا هنگام غروب را که در روایات وارد شده است. اگر می‏‌خواهید مشکلاتتان را حل کنید بیایید ‌این چند ساعت را درِ خانه خدا بروید و از او بخواهید، چه حاجت‏‌های مادی را و چه معنوی را، همه را از او بخواهید، چون امروز بُردِ دعا خیلی زیاد است، به ویژه درباره دیگران اگر دعا کنید، ما در روایت داریم که خدا چند هزار برابر به شما می‌دهد.

دعای عرفه

تنها امید جاماندگان

«مَنْ لَمْ یغْفَرْ لَهُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَمْ یغْفَرْ لَهُ إِلَى قَابِلٍ إِلَّا أَنْ یشْهَدَ عَرَفَةَ»؛ حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) فرمودند: اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد، غفران برای او نیست، مگر آنکه عرفه را درک کند.

از این روایت دو مطلب به دست می‏‌آید: یکی، عظمت ماه مبارک رمضان از نظر گسترش مغفرت الهی است که همه را در بر می‌گیرد. دوم، عظمت عرفه است. در ماه مبارک رمضان، زمان مطرح است. امکان دارد برای عرفه هم زمان مطرح باشد؛ یعنی روز خاص و هم مکان مورد نظر باشد که آن زمین عرفات است، ولی مسلّماً زمان در اهمیت موضوع دخالت دارد که روز عرفه است. از لحاظ قید زمان، اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگرفت، مسلّماً اگر در روز عرفه از خداوند طلب مغفرت کند مورد مغفرت الهی قرار خواهد گرفت.

فضیلت زوّار امام حسین علیه السلام در روز عرفه

مسأله مهم در روز عرفه زیارت امام حسین ـ علیه‏السلام ـ است که در حدیث آمده: خداوند پیش از آنکه به سرزمین عرفات نظر کند، به زایرین امام حسین ـ علیه‏السلام ـ نظر می‌افکند و این نظر افکندن در زمان‌های حساس و سرنوشت‌ساز مانند شب قدر، عید فطر، عید قربان و عید غدیر است که افضل اعمال در این زمان‌ها زیارت امام حسین (علیه السلام) است.

این روز را از دست ندهید!

هر لحظه‌ای از لحظات امروز برای ما گرانبهاست، به ویژه برای دعا و درخواست از خداوند. این فرصت بهترین فرصت است. پس این فرصت را از دست ندهید، به ویژه از ظهر تا هنگام غروب را که در روایات وارد شده است. می‏‌خواستم به دوستان سفارش کنم که این چند ساعت را غنیمت بشمارید. بدانید اگر می‏‌خواهید مشکلاتتان را حل کنید ـ‏ که همه ما ‏مشکل داریم‏ ـ بیایید ‌این چند ساعت را درِ خانه خدا بروید و از او بخواهید، چه حاجت‏‌های مادی را و چه معنوی را، همه را از او بخواهید، چون امروز بُردِ دعا خیلی زیاد است، به ویژه درباره دیگران اگر دعا کنید، ما در روایت داریم که خدا چند هزار برابر به شما می‌دهد.

از همه شما التماس دعا دارم؛ من را هم فراموش نکنید و دعا کنید.

اعمال شب و روز عرفه

شب نهم از شب‎های متبرک و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد. براى شب عرفه چند عمل وارد شده است:

1- دعایی که با با این عبارت آغاز می‎شود، خوانده شود

اَللّهُمَّ یا شاهِدَ کُلِّ نَجْوى وَ مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوى وَ عالِمَ کُلِّ خَفِیَّةٍ وَ مُنْتَهى کُلِّ حاجَةٍ یا مُبْتَدِئاً که روایت شده هر کس آن را در شب عرفه یا در شب‎هاى جمعه بخواند خداوند او را بیامرزد.

2- به نقل کفعمى تسبیحات عشر را که در اعمال روز عرفه آمده است را هزار مرتبه خوانده شود .

3- دعاء اللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاَ وَ تَهَیَّاَ را که در روز عرفه و شب و روز جمعه نیز وارد است، خوانده شود.

4- زیارت امام حسین علیه السلام .

اعمال روز عرفه

روز نهم روز عرفه و از اعیاد عظیمه است اگرچه به اسم عید نامیده نشده است . عرفه روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‎تر و خشمناک‎ترین اوقات خواهد داشت و روایت شده که حضرت امام زین العابدین علیه السلام در روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم تقاضای کمک مى‎نمود.امام به او فرمود: واى بر تو آیا در این روز از غیر خدا تقاضا مى‎کنى؟ حال آن که در این روز امید مى‎رود که بچه‎هاى در شکم هم از فضل خدا بی نصیب نمانند و سعید شوند.

براى این روز اعمالی ذکر شده است:

1- غسل که مستحب است قبل از زوال انجام شود .

2- زیارت امام حسین علیه السلام ،

که از هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد بالاتر است و احادیث، در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است و اگر کسى توفیق یابد که در این روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسى که در عرفات است نیست.

3- بعد از نماز عصر پیش از آن که مشغول به خواندن دعاهاى عرفه شود در زیر آسمان دو رکعت نماز بجا آورد و نزد حق تعالى به گناهان خود اعتراف و اقرار کند تا به ثواب عرفات رستگار شود و گناهانش آمرزیده گردد. پس چون وقت زوال شد زیر آسمان رَوَد و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به عمل آورد و چون فارغ شود دو رکعت نماز اقامه کند. در رکعت اوّل بعد از حمد، توحید و در دوم بعد از حمد، قُل یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ خوانده شود. و بعد از آن چهار رکعت نماز گزارد که در هر رکعت بعد از حمد، توحید پنجاه مرتبه بخواند. که این نماز، همان نماز حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است .

4- شیخ کفعمى در مصباح فرموده مستحب است روزه روز عرفه براى کسى که ضعف پیدا نکند و مانع دعا خواندن او نشود.

5- مستحب است غسل پیش از زوال و زیارت امام حسین علیه السلام در روز و شب عرفه .

6- تسبیحات حضرت رسول صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله در روز عرفه

که در ذیل میآید:

سُبْحانَ الَّذى فِى السَّمآءِ عَرْشُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الاَْرْضِ حُکْمُهُ

منزه است خدایى که در آسمان است عرش او منزه است خدایى که در زمین است فرمان و حکمش

سُبْحانَ الَّذى فِى الْقُبوُرِ قَضآؤُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْبَحْرِ سَبیلُهُ

منزه است خدایى که در گورها قضا و فرمانش جارى است منزه است خدایى که در دریا راه دارد

سُبْحانَ الَّذى فِى النّارِ سُلْطانُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْجَنَّةِ رَحْمَتُهُ

منزه است خدایى که در آتش دوزخ سلطنتش موجود است منزه است خدایى که در بهشت رحمت او است

سُبْحانَ الَّذى فِى الْقِیمَةِ عَدْلُهُ سُبْحانَ الَّذى رَفَعَ السَّمآءَ سُبْحانَ

منزه است خدایى که در قیامت عدل و دادش برپا است منزه است خدایى که آسمان را بالا برد منزه است خدایى

الَّذى بَسَطَ الاْرْضَ سُبْحانَ الَّذى لا مَلْجَاَ وَلا مَنْجا مِنْهُ اِلاّ اِلَیْهِ

پس که زمین را گسترد منزه است خدایى که ملجا و پناهى از او نیست جز بسوى خودش * *

بگو سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ وَلا اِلهَ اِلا اللّهُ وَاللّهُ اَکْبَرُ صد مرتبه و بخوان

منزه است خدا و حمد از آن خدا است و معبودى جز خدا نیست و خدا بزرگتر از توصیف است .

7- سوره توحید صد مرتبه و آیة الکرسى صد مرتبه و صلوات بر محمّد و آل محمّد صد مرتبه خوانده شود و دعای ذیل خوانده شود:

لااِلهَاِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحْیى وَ یُمیتُ

معبودى جز خدا نیست یگانه اى که شریک ندارد پادشاهى خاص او است و از آن او است حمد زنده کند و بمیراند

وَیُمیتُ وَیُحْیى وَهُوَ حَىُّ لا یَموُتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلى کُلِّشَىْءٍ َقدیرٌ

و بمیراند و زنده کند و او است زنده اى که نمیرد هرچه خیر است بدست او است و او بر هر چیز توانا است.

ده مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ وَ اَتوُبُ اِلَیْهِ

آمرزش خواهم از خدایى که معبود بحقى جز او نیست که زنده و پاینده است و بسویش توبه کنم

ده مرتبه یا اَللّهُ ده مرتبه یا رَحْمنُ ده مرتبه یا رَحیمُ ده مرتبه یا بَدیعَ

اى خدا * اى بخشاینده * اى مهربان * اى پدیدآرنده

السَّمواتِ وَالاْرْضِ یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ ده مرتبه یا حَىُّ یا قَیُّومُ ده

آسمانها و زمین اى صاحب جلالت و بزرگوارى * اى زنده و اى پاینده*

مرتبه یا حَنّانُ یا مَنّانُ ده مرتبه یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ ده مرتبه امینَ ده مرتبه

اى پرعطا اى پرنعمت * اى که معبودى جز تو نیست * اجابت کن *

دعا و نیایش

8- ذکر صلوات از حضرت صادق علیه السلام

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ یا مَنْ هُوَ اَقْرَبُ اِلَىَّ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ یا

خدایا از تو خواهم اى کسى که او نزدیکتر است به من از رگ گردن اى

مَنْ یَحوُلُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ یا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الاَْعْلى وَبِالاُْفُقِ

که حائل شود میان انسان و دلش اى که او در دیدگاه اعلى است و در افق

الْمُبینِ یا مَنْ هُوَ الرَّحْمنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى یا مَنْ لَیْسَ کَمِثْلِهِ

آشکارى است اى که او بخشاینده است و بر عرش استیلا دارد اى که نیست مانندش

شَىْءٌ وَ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ محمد

چیزى و او شنوا و بینا است از تو خواهم که درود فرستى بر محمد و آل محمد .

و بخواه حاجت خود را که برآورده خواهد شد انشاءالله تعالى پس بخوان این صَلَوات را که از حضرت صادق علیه السلام منقول است که هر که بخواهد مسرور کند محمّد و آل محمّد را در صَلَوات بر ایشان بگوید:

اَللّهُمَّ یا اَجْوَدَ مَنْ اَعْطى وَ یا خَیْرَ

خدایا اى بخشنده ترین عطابخشان و اى بهترین

مَنْ سُئِلَ وَیا اَرْحَمَ مَنِ اسْتُرْحِمَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى

درخواست شدگان و اى مهربانترین کسى که از او مهربانى جویند خدایا درود فرست بر محمد و آلش در

الاَوَّلینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الاَّخِرینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ

زمره پیشینیان و درود فرست بر محمد و آلش در زمره پسینیان و درود فرست بر محمد

و َآلِهِ فِى الْمَلاَءِ الاَْعْلى وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الْمُرْسَلینَ

و آلش در ساکنین عالم بالا و درود فرست بر محمد و آلش در زمره مرسلین

اَللّهُمَّ اَعْطِ مُحَمَّداً وَآلَهُ الْوَسیلَةَ وَالْفَضیلَةَ وَالشَّرَفَ وَالرِّفْعَةَ

خدایا عطا کن به محمد و آلش مقام وسیله و فضیلت و شرف و رفعت

وَالدَّرَجَةَ الْکَبیرَةَ اَللّهُمَّ اِنّى آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ

و درجه بلند خدایا من ایمان آوردم به محمد صلى الله علیه و آله

وَلَمْ اَرَهُ فَلا تَحْرِمْنى فِى الْقِیمَةِ رُؤْیَتَهُ وَارْزُقْنى صُحْبَتَهُ وَ تَوَفَّنى

با اینکه او را ندیده ام پس در روز قیامت از دیدارش محرومم مفرما و مصاحبت و همنشینى او را روزیم فرما

عَلى مِلَّتِهِ وَاسْقِنى مِنْ حَوْضِهِ مَشْرَباً رَوِیّاً سآئِغاً هَنَّیئاً لا اَظْمَاءُ

و بر کیش او بمیرانم و بنوشانم از حوض او (حوض کوثر) نوشاندنى سیراب و جانبخش و گوارا که

بَعْدَهُ اَبَداً اِنَّکَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ اِنّى آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى

پس از آن هرگز تشنه نشوم که براستى تو بر هرچیز توانایى خدایا من ایمان آورده ام به محمد صلى

اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَلَمْ اَرَهُ فَعَرَِّفْنى فِى الْجِنانِ وَجْهَهُ اَللّهُمَّ بَلِّغْ مُحَمَّداً

الله علیه وآله و او را ندیده ام پس در بهشت رویش را به من نشان ده خدایا برسان به محمد

صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ مِنّى تَحِیَّةً کَثیرَةً وَ سَلاماً .

صلى الله علیه و آله از جانب من تحیتى بسیار و سلامى .

9-دعای ام داود خوانده شود .

10-این تسبیح را که ثواب آن بسیار است گفته شود:

سُبْحانَ اللّهِ قَبْلَ کُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ بَعْدَ کُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ مَعَ کُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ

منزه باد خدا پیش از هر کس و منزه باد خدا پس از هرکس و منزه باد خدا با هرکس و منزه باد

اللّهِ یَبْقى رَبُّنا ویَفْنى کُلُّ اءَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَفْضُلُ تَسْبیحَ

خدا که باقى ماند پروردگار ما و فانى شود هرکس و منزه باد خدا تنزیهى که فزونى گیرد بر تسبیح

الْمُسَبِّحینَ فَضْلاً کَثیراً قَبْلَ کُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَفْضُلُ

تسبیح گویان فزونى بسیارى پیش از هرکس و منزه باد خدا تنزیهى که فزونى گیرد بر

تَسْبیحَ الْمُسَبِّحینَ فَضْلاً کَثیراً بَعْدَ کُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً

تسبیح تسبیح گویان فزونى بسیارى پس از هرکس و منزه باد خدا تنزیهى که

یَفْضُلُ تَسْبیحَ الْمُسَبِّحینَ فَضْلاً کَثیراً مَعَ کُلِّ اَحَدٍ وَ سُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَفْضُلُ تَسْبیحَ الْمُسَبِّحِینَ

فزونى گیرد بر تسبیح تسبیح گویان فزونى بسیار با هر کس ، و منزه باد خدا تنزیهى که فزونى گیرد بر تسبیح تسبیح گویان

فَضْلاً کَثیراً لِرَبِّنَا الْباقى وَیَفْنى کُلُّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً لا یُحْصى وَلا یُدْرى وَلا یُنْسى وَلا

برترى بسیارى براى پروردگار ما که باقى ماند و جز او فانى شودهر کس و منزه باد خدا تنزیهى که به شماره در نیاید و دانسته نشود و فراموش نگردد و

یَبْلى وَلا یَفْنى وَلَیْسَ لَهُ مُنْتَهى وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَدوُمُ

کهنه نشود و فنا نپذیرد و انتهایى برایش نباشد و منزه باد خدا تنزیهى که دوام داشته باشد

بِدَوامِهِ وَیَبْقى بِبَقآئِهِ فى سِنِى الْعالَمینَ وَشُهوُرِ الدُّهوُرِ وَاَیّامِ

به دوام او و باقى ماند به بقاى او در طول سالهاى این جهان و سایر جهانیان و ماههاى این روزگار و هر روزگار و روزهاى

الدُّنْیا وَساعاتِ اللَّیْلِ وَالنَّهارِ وَسُبْحانَ اللّهِ اَبَدَ الاَْبَدِ وَمَعَ الاَْبَدِ مِمّا

دنیا و ساعات شب و روز و منزه باد خدا تا جاویدان است جاوید و همراه با جاوید بدانسان که

لا یُحْصیهِ الْعَدَدُ وَلا یُفْنیهِ الاَْمَدُ وَلا یَقْطَعُهُ الاَْبَدُ و َتَبارَکَ اللّهُ

شماره اش نتوان کرد و زمان و مدت آنرا به فنا نکشاند و قطعش نکند((هرگز)) و بزرگ است خدا

اَحْسَنُ الْخالِقینَ پس بگو: وَالْحَمْدُ لِلّهِ قَبْلَ کُلِّ اَحَدٍ وَالْحَمْدُ لِلّهِ بَعْدَ کُلِّ

بهترین آفریدگان * و ستایش خاص خدا است پیش از هرکس و ستایش از آن او است پس از هر

اَحَدٍ تا آخر دعا لکن بجاى هر سُبْحانَاللّهِ الْحَمْدُلِلّهِ بگو و چون به اَحْسَنُ

کس * منزه است خدا و ستایش خاص خداست * بهترین

الْخالِقینَ رسیدى بگو: لا اِلهَ اِلا اللّهُ قَبْلَ کُلِّ اَحَدٍ تا به آخر بجاى سُبْحانَ اللّهِ

آفریدگان * معبودى نیست جز خدا پیش از هرکس * منزه است خدا

لا اِلهَ اِلا اللّهُ مى گوئى و بعد از آن بگو: وَاللّهُ اَکْبَرُ قَبْلَ کُلِّ اَحَدٍ تا به آخر که بجاى

جز او خدایى نیست * و خدا بزرگتر است از توصیف پیش از هر کس *

سُبْحانَ اللّهِ اَللّهُ اَکْبَرُ مى گوئى پس مى خوانى دعاى :اَللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاءَ وَتَهَیَّاءَ را که

منزه است خدا و خدا بزرگتر است از توصیف

11-دعای امام حسین علیه السلام در روز عرفه خوانده شود.

12-در آخر روز عرفه این دعا خوانده شود :

یا رَبِّ اِنَّ ذُنُوبى لا تَضُرُّکَ وَاِنَّ مَغْفِرَتَکَ لى لا تَنْقُصُکَ فَاَعْطِنى ما لا

پروردگارا همانا گناهان من زیانى به تو نزند و محققاً آمرزش تو از من نقصانى به تو نرساند پس عطا کن به من

یَنْقُصُکَ وَاغْفِرْ لى ما لایَضُرُّکَ و ایضا بخوان : اَللّهُمَّ لا تَحْرِمْنى خَیْرَ ما

آنچه را نقصانت نرساند و بیامرز برایم آنچه را زیانت نزند * خدایا محرومم مکن از آن خیرى که

عِنْدَکَ لِشَرِّ ما عِنْدى فَاِنْ اَنْتَ لَمْ تَرْحَمْنى بِتَعَبى وَ نَصَبى فَلا

نزد تو است بخاطر آن شرى که در پیش من است پس اگر تو به رنج و خستگیم رحم نمى کنى پس

تَحْرِمْنى اَجْرَ الْمُصابِ عَلى مُصیبَتِهِ

محرومم مدار از پاداش مصیبت دیده اى بر مصیبتش .

13-دعای مشلول خوانده شود

منبع: مفاتیح الجنان

سایت بیتوته

  • رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»

استاد شهریار

امام حسین ع

روز عرفه

شیعیان

عید قربان

نظرات (۶۷)

سلام
ممنون که به راه سرخ سر زدین
وب شما هم قشنگه
در می نت منتظر شما هستم menet.ir
در شب رحلت خاتم انبیا، محمد مصطفی (ص) فرشتگان عرش می گریند. عاشقانش با چشمانی اشک آلود، مرثیه غم می سرایند. ما نیز در شب رحلت آسمانی اش در سوگ می نشینیم.


سلام،غریب تر از هر غریب
سلام، مزار بی چراغ، تربت بی زایر، بهشت گمشده
سلام، آتشفشان صبر، چشمان معصوم، بازوان مظلوم، زبان ستمدیده
سلام، سینه شعله ور، جگر سوخته، پیکر تیرباران شده
سلام، امام غریب من
  • فرمانده عملیات
  • سلام همسنگر
    ممنون ازحضورتون
    عیدتون مبارک
  • منتظر المهدی(عج)
  • دستی به هوا رفت و دو پیمانه به هم خورد
    در لحظه «می» نظم دو تا شانه به هم خورد

    دستور رسید از ته مجلس به تسلسل
    پیمانه «می» تا سر میخانه به هم خورد

    دستی به هوا رفت و به تایید همان دست
    دست همه قوم صمیمانه به هم خورد

    «لبیک علی »قطره باران به زمین ریخت
    «لبیک علی» نور و تن دانه به هم خورد

    یک روز گذشت و شب مستی به سر آمد
    یعنی سر سنگ و سر دیوانه به هم خورد

    پس باده پرید از سر مستان و پس از آن
    بادی نوزید و در یک خانه به هم خورد

    عید غدیر مبارک.

    منتظر حضورتون.

    یاعلی
  • مسیر دینی
  • سلام
    خورشید چراغکی ز رخسار علیست / مه نقطه کوچکی ز پرگار علیست

    هرکس که فرستد به محمد صلوات / همسایه دیوار به دیوار علیست

    عید غدیر مبارک
  • جوان شیعی
  • سلام
    با افتخار لینک میشید
    عیدتون هم مبارک
    سلام.ممنون از حضور و توجهتون!
    همین جاهام...مدرسه اجازه نمیده بهتون زیاد سر بزنم
    یاعلی
  • به یاد شهدای گمنام
  • تمامیت دین به امامت است
    اما امام تنها مانده و فرزندان امیه از کرسی خلافت انسان کامل
    تختی برای پادشاهی خود ساخته اند.
    ====================
    نام علی عدالت
    راه علی سعادت
    عشق علی شهادت
    ذکر علی عبادت

    عید علی بر شما بچه شیعه عزیز مبارک
    سلام داداشی یه مدته مریض حالم و گرفتاری پیش اومده دیر به دیر می تونم به وبلاگ سر بزنم
    التماس دعا
    یاعلی
  • صحرائی چاله‌سرائی
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    عید ولایت و وصایت و سیادت بر شما مبارک باد.
    هم اینکه دران با روایت غدیر / غدیر میوه بوستان رسالت به روز است
    یا علی
  • یک دختر زهرایی
  • سلام ببخشید درسام شروع شده و کامپیوترم خراب شده از خونه ی خواهرم میام نت ببخشید دیگه دیر بدیر میام
  • طلبه جوان
  • سلام ...
    ان شاء الله که بتوانیم لایق حضور در محرم باشیم !!
    یا علی
    این دنیا دریاییست با موج های بلند ....و ما افتاده ایم در این دریا...

    زیباست دنیا ولی زیاد که درگیرش شوی مثل دریا غرقش میشوی...

    برای رسیدن به ساحل باید شنا کردن را آموخت و راه مستقیم را شناخت....

    و برای غرق نشدن در این دنیا با موج های بلندش باید فقط بندگی خدا رو کرد...

    و بندگی جز عبادت برای خدا و تقوا و عشق به خدا و دوری از گناه نیست ...

    ای کاش ...

    در این دنیا غرق نشویم و یادمان نرود که خدا در ساحل منتظر آمدن ماست ...



    پیشاپیش عیدتون مبارک
    مراقب باشید چیزهایی را که دوست دارید بدست‌آورید وگرنه ناچار خواهید بود چیزهایی را که بدست آورده‌اید دوست داشته‌باشید. - جرج برنارد شاو
    ممنون از حضورتون
    یاعلی...
    با افتخار لینک شدین
  • منتظر گمنام
  • باز تابید از افقْ روزِ درخشانِ غدیر
    شد فضا سرشار عطرِ گل ز بستان غدیر
    موج زد دریای رحمت در بیابان غدیر
    چشمه های نور جاری شد ز دامان غدیر
    عید غدیر، بر حامیان راستین ولایت، مبارک
    خدایا

    مارو ببخش که در کار خیر

    یا “جار” زدیم

    یا “جا” زدیم
    دانی که چرا زمین به دور خود می چرخد؟
    نه بهر من و نه بهر تو می گردد...
    یک بار به عمر خود عـــلی (ع) را دیده!
    "دیوانه شده به دور خود می گردد..."

    *عید غدیر مبارک
    علی(ع) مولای ما و شاه دین است
    شفیع امت و حبل المتین است
    به او ایمانم از روی یقین است
    نگاه من به دنیا اینچنین است:

    "تمام لذت عمرم همین است
    که مولایم امیرالمومنین است"


    عیدتون مبارک بچه ها
  • یارناچیز امام زمان(عج)
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    خدا قوت
    ممنون از حضور سبزتان
    شما با افتخار لینک شدید.
    امام باقر علیه السلام :
    إنَّ اللّهَ تَبارَکَ وَ تَعالی إذا أحَبَّ عَبداً غَتَّهُ بِالبَلاءِ غَتّاً وَ ثَجَّهُ بِالبَلاءِ ثَجّاً فإذا دَعاهُ قالَ لَبَّیکَ عَبدی لَئِن عَجّلتُ لَکَ ما سَأَلتَ إنّی علی ذلِکَ لَقادرٌ و لَئِنِ ادَّخرتُ لَکَ فَما ادَّخرتُ لَکَ فَهُوَ خَیرٌ لَکَ .


    خداوند تبارک و تعالی چون بنده ای را دوست دارد در بلا و مصیبتش غرقه سازد و باران گرفتاری بر سرش فرود آرد و آنگاه که این بنده خدا را بخواند فرماید : لبیک بنده ی من ! بی شک اگر بخواهم خواسته ات را زود اجابت کنم می توانم اما اگر بخواهم آن را برایت اندوخته سازم این برای تو بهتر است

    اصول کافی(ط-الاسلامیه)، ج2 ، ص 253 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 7)

    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام

    من که یوزبند رو میشناسم .

    حالا کی هست خانمتون؟من شرکت پویاخودرو کار میکنم تو یوزبند.
  • حجاب زیباست،زیبایی نیست
  • سلام علیکم همسنگر گرامی.
    شرمنده از تاخیر در دعوتتون مشکلاتی دراتصالات نت پیش اومده بود.
    عیدغدیرخم پیشاپیش برشما بزرگوار مبارک باد
    شما دعوتید به راز یک فریب از سری مجموعه ی نوشته های راز یک فریب.
    خوشحال میشیم از حضورتون و نظرات ارزشمندتون.
    عاقبتتون ختم به شهادت
    التماس دعا
    یاعلی
    یاد من باشد که فــردا دم صبح
    به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم
    و به انگشــت نخی خواهم بست
    که فراموش نگردد فــــــردا
    با همه تلخی و نـــاکامی ها
    زنـــدگی شیرین است!
    و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح
    زنــدگی باید کرد ...
  • تخریبچی جامانده
  • آب جیره بندی شده بود.آن هم از تانکری که یک صبح تا شب زیر تیغ آفتاب مانده بود. مگر می شد خورد!

    به من آب نرسید، لیوان را به من داد و گفت: "من زیاد تشنم نیست ، نصفش رو خوردم.بقیه ش رو تو بخور ، گرفتم و خوردم."

    فرداش بچه ها گفتند که اصلا جیره هر کس نصف لیوان آب بود
    معبودا!
    به بزرگی آنچه داده ای آگاهم کن تا کوچکی آنچه ندارم نا آرامم نکند.
    مرا غدیر نه برکه، که بیکران دریاست
    علی نه فاتح خیبر،که فاتح دلهاست

    به وب ما بیشتر سر بزنید
    سلام مدتی بدلیل تغییر اینترنت نبودم اما ازین ب بعد هستم و بهتون سر میزنم! شرمنده
  • شاهین زین الدین
  • سلام برادر وبلاگت با شهدا زیباست التماس دعا مخصوص
    عیدقربان است...
    ومن امیدوارم امروزغمهایتان ...
    قربانیه شادی هایتان شود...
    سلام خوب هستین؟

    بله نبودم چند روزی الان فرصت کردم بیام نت

    از اینکه در نبودم بهم سر زده بودین خیلی خوشحال شدم..........................
  • امر به معروف و نهی از منکر
  • سلام علیکم!
    زیر سایه امام زمانم(عج).
    خودتون کجایید خبر ازتون نیست؟
  • بانوی پاییز
  • مارا که یا مجیر و اجرنا عوض نکرد

    دلتنگ گریه های محرم شده دلم ....


    سلام برادرم
    ممنون از حضورتون
    یا علی
    با سلام خدمت شما
    خیلی ممنون از حضورتون
    وب منو با اسم (نماز برترین جلوه عبادت الهی )لینک کنید ممنون میشم
    در پناه حق
  • ۞ الشافیه ۞
  • سلام عیدتون مبارک


    امشب مدینه به جنان می‏نازد
    آدم به تمام قدسیان می‏نازد

    در سال 212 هجری، نیمه ذی حجّة، در اطراف مدینه، در محلی به نام «صریا» ستاره دیگری از نسل پاک رسول گرامی اسلام صلی ‏الله ‏علیه ‏و‏آله در آسمان امامت و ولایت طلوع کرد، و با نورانیت مَقدَم خویش، قلب پدر و شیعیان را پر از نشاط و شادی نمود.

    گلی از گلشن طه به جهان رو کرده
    که جهان را ز صفا جنّت رضوان کرده
    نور چشمان جواد است، بُوَدْ نام علی
    که خدایش ز شرف، ناطق قرآن کرده

    آری، نام او «علی» است و القاب زیبایش عبارت‏ اند از: «نقی»، «هادی»، «عالم»، «فقیه»، «امین»، و «طیّب». و به آن حضرت «علی رابع»، و «ابوالحسن ثالث» نیز گفته‏ اند. پدر گرامیش، امام جواد علیه‏السلام و مادر گرامی‏اش، «سمانه مغربیّه» است که او را به اسامی ماریه قبطیه، یدش، و حویث، و القابی چون: عابده، سیده شب زنده‏ دار، قاری قرآن و... یاد کرده‏ اند.
    با افتخار لینک شدید.یا علی
  • محدثه بانو...
  • سلام...بروزم و منتظر حضور سبزتون هستم
    لحظه هاتون قشنگ و خدایی
    حق یارتون
    ولادت با سعادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی النقی الهادی بر شما مبارکباد
  • چفیه های بهشتی
  • سلام
    هفته ولایت و نیروی انتظامی مبارک باد
    با مطلب جدید تحت عنوان«شعله های خوش بو »بروزیم ومنتظر حضور ونظرات زیبای شما.
    لینک مطلب:http://chfye-beheshti.ir/post/123
    *******************************************************
    بابت تاخیر هایی که در بروز شدن معبر داشتیم عذر مرا بپذیرید
    منتظر حضورتون هستیم
    اللهم عجل لولیک الفرج
    این خبر را برسانید به کنعانی ها
    بوی پیراهن خونین کسی می آید...


    ارباب صدای قدمت می آید...
  • امیر محمد
  • به نام خدا
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

    سلام علیکم
    تشکر از حضورتان. خدمت شما تبریک عرض میکنم ایام رو. در پناه خداوند باشید و زیر سایه حضرت ولی عصر ارواحنافداه

    اللهم عجل لولیک الفرج
    یا علی
  • ☂آبجـی معصـومه ☂
  • هیچوقت به کسى که بهت اعتماد داره،
    دروغ نگو…
    هیچوقت به کسى که بهت دروغ میگه،
    اعتماد نکن…

    سلام
    خوبید شما؟ممنونم از لطفی که به من داشتین.راستش آره دیگه شاید کمتر بیام،ی کم گرفتارم
    سلام علیکم
    امام موسی صدر فرمود: دین پیش از آنکه توشه ای برای آخرت باشد والاترین وسیله برای زندگی است.

    خدایا! این تو هستی که قلبم را مالامال از عشق به راهت، اسلامت، نظامت و ولایتت قرار دادی. شهید بزرگوار علی صیاد شیرازی

    من از همان زمین خـوردن‌هـای کودکیم فهمیـدم ، فقـط تـو می‌تـوانـی بلنـدم کنـی علــی! وقتی مـادر بـا تبسم می‌گفـت: یاعلـــی بگـو و بلنـد شـو .. رقص شمشیر علــی بس که تماشایی بود فتبارک به خودش گفت خداوند تبارک و تعالی.

    گوش کن گلدسته ها چه می گویند .. الـلـه اَکـبَر .. خدا بزرگ تر است از همه ی اندوه های من .. بزرگ تر از غم ها و دلتنگی های من .. بزرگ تر از هرچه سختی و نا امیدی.

    موشه یعلون وزیر جنگ صهیونیستی طی سخنانی در دانشگاه تل آویو تاکید کرد : امروز تنها حماس نیست که رو در روی ما قرار دارد بلکه جنبش جهاداسلامی فلسطین نیز بازیگری تاثیر گذار در صحنه فلسطین است که می توان به جرات گفت بازوی ایران در فلسطین محسوب می شود .

    گر وصیت نامه را خوانده ایم، پس چرا بین دو راهی مانده ایم؟ سنگربان این سنگر شمایید، مواظب باشید خاکریزتان سست نشود.. خداوند تبارک و تعالی ریشه خبیث و پلید ظالمین و وهابیت را ریشه کن خواهد نمود، به امید ظهور قائم آل محمد(عج) ، یا غیاث المستغیثین یا اله المظلومین، محتاج دعای جمله خوبانم
    یا مهدی (عج)

    نـام تو حک گشتــه بــر
    پیشانی دنیای مــا

    سایـه تــو مستدام
    ای مهــربـان بـابـای مـا
    سلام. خدا قوت .
    امام رضا(ع) می فرماید:
    « یَأْتى عَلَى النّاسِ زَمانٌ تَکُونُ الْعافِیَةُ فیهِ عَشَرَةَ أَجْزاء: تِسْعَةٌ مِنْها فى إِعْتِزالِ النّاسِ وَ واحِدٌ فِى الصَّمْتِ ».
    زمانى بر مردم خواهد آمد که در آن عافیت ده جزء است که نُه جزء آن در کناره گیرى از مردم و یک جزء آن در خاموشى است.
    اعیاد بر شما مبارک
    در راه خدا موفق باشید
    دعا برای فرج فراموش نشود
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • امانت اسمانی
  • امروز که سر بر حرمت می آیم
    انگار تمام عشق کامل شده است
    ای ضامن آهو! به غریبی سوگند
    دل کندن ازاین ضریح مشکل شده است
    // نائب الزیاره و دعاگوی همه عزیزان هستیم //
    عیدتان مبارک
  • محمدرضا شیخی
  • سلام داداش.شرمنده هم اینترنتم قطع بود هم رفته بودم کرمانشاه کار داشتم
    سلام ممنون ازاینکه تشریف اوردید...
    یاعلی,التماس دعا
  • مینا ... مریم
  • امام صادق علیه السلام می فرمایند:

    ( أَوحَى اللّه عَزَّ و َجَلَّ إِلى موسى علیه السلام) :

    یا موسى لا تَنسَنى عَلى کُلِّ حالٍ وَ لا تَفرَح بِکَثرَةِ المالِ، فَإِنَّ نِسیانى یُقسِى القُلوبَ، وَ مَعَ کَثرَةِ المالِ کَثرَةُ الذُّنوبِ؛

    خداى عزوجل به موسى وحى کرد:

    اى موسى در هیچ حالى مرا فراموش نکن و به ثروت زیاد شاد نشو،

    زیرا از یاد بردن من دلها را سخت مى کند و همراه ثروت زیاد،

    گناهان زیاد است.
  • شجره طیبه صالحین
  • « خودشناسی، مانع پستی‌ها »

    امام على علیه السلام:

    مَن عَرَفَ شَرَفَ مَعناهُ، صانَهُ عَن دَناءَةِ شَهوَتِهِ وزورِ مُناهُ؛

    کسى که شرافت مقام (مقصد) خویش را بشناسد، آن را از پستىِ هوس خود و دروغ بودن آرزوهایش نگه داشته است.

    غرر الحکم: ح ۹۰۶۹/ دانشنامه قرآن و حدیث: ج 6 ص 138

    سلامآپدیتیم...!
    منتظر همراهیتون هستم
  • شجره طیبه صالحین
  • « خودشناسی، مانع پستی‌ها »

    امام على علیه السلام:

    مَن عَرَفَ شَرَفَ مَعناهُ، صانَهُ عَن دَناءَةِ شَهوَتِهِ وزورِ مُناهُ؛

    کسى که شرافت مقام (مقصد) خویش را بشناسد، آن را از پستىِ هوس خود و دروغ بودن آرزوهایش نگه داشته است.

    غرر الحکم: ح ۹۰۶۹/ دانشنامه قرآن و حدیث: ج 6 ص 138

    سلام آپدیتیم...!
    منتظر همراهیتون هستم
    - چه بسا شخص حریص بر امری از امور دنیا ، که بدان دست یافته و باعث نافرجامی و بدبختی او گردیده است ، و چه بسا کسی که برای امری از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسیده ، ولی به وسیله آن سعادتمند گردیده است .
    بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (166)

    2- تو را به پنج چیز سفارش می کنم : اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن ، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن ، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بیتابی مکن .
    بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (167)

    3- سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
    بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (170)

    4- چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد .
    بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص(172)

    5- نهایت کمال ، فهم در دین و صبر بر مصیبت ، و اندازه گیری در خرج زندگانی است .
    بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص(172)

    6- سه چیز از خصلتهای نیک دنیا و آخرت است : از کسی که به تو ستم کرده است گذشت کنی ، به کسی که از تو بریده است بپیوندی ، و هنگامی که با تو به ندانی رفتار شود ، بردباری کنی .
    بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (173)

    7- خداوند دوست ندارد که مردم در خواهش از یکدیگر اصرار ورزند ، ولی اصرار در خواهش از خودش را دوست دارد .
    بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (173)


    ----------
    سلام و ادب
    موفق باشید
    ملتمس دعای خیرتونیم و ان شا الله دعا گو
    در پناه الله
    سلام اخوی عزیز
    هستیم الحمدلله
    سرم کمی گاها خیلی شلوغ میشه فقط همین ...
    شما خوبی داداش رضا
    احوال عالی ...

    تشکر از اینکه یاد مایی ...
    البته دل به دل عجیب غریب راه داره هاااااااااا
    نظرات شما همیشه خوشحالم میکنه

    ملتمس دعای خیریم داداش ... دعاگوام هستم ان شا الله ...

    موفق باشی
    در پناه الله
    ------

    عید قربان هم داداش با تاخیر مبارکت ان شا الله و همچنین عید الله الاکبر عید غدیر پیش پیش مبارک

    به امید فرج آل محمد ...
    سلام بزرگوار یکی دو روز باز نمیشد الان الحمدلله درست شده....
    سلام
    با تبادل لینک موافقم
    لینکــ شدید
    سلام بزرگوار عید بر شما هم مبارک شرمنده دیر خدمت رسیدم....
    راستی چرا وبلاگتون با ویندوز سون باز نمیشه؟؟؟
  • افسر ولایی مهدی(عج)
  • این روزها چه روزهای با عظمتی است...
    موسی به طور میرود...
    فاطمه به خانه علی...
    ابراهیم با اسماعیل به قربانگاه...
    محمد با علی به غدیر...
    حسین با تمام هستیش به کربلا و مهدی(عج) به عرفات...
    عجیب بوی استجابت دعا می آید...
    التماس دعای فرج + بصیرت + اخلاص + شهادت.
    یــــــ مهدی(عج) ـــــــــا
  • منتظر المهدی(عج)
  • سلام
    ممنونم،شما هم وب زیبایی دارید.
    با افتخار لینک شدید...



    یا علی
    شعر زیبایی بود
    خدایا
    ما برای داشتن دست های تو ریسمان نبسته ایم ، “دل” بسته ایم
    همین که حال دلمان خوب باشد ، برایمان کافی ست .

    سلام این عید زیبا برشما مبارک
    امروز را در کنار ثانیه ها.امین گوی ارزوهایت شدم
    ارزویم را دعا کن
  • محمد قنبرنیا
  • سلام دوست من
    از محببت سپاس گزارم
    محتاجیم به دعا

    در پناه مولا علی
    نه بابا شمام راه افتادین
    4 تاییا
    راستی دیشب باختینا
    تسلیت
    سلام

    الهی با خاطری خسته از اغیار و به فضل تو امیدوار ،
    دست از غیر تو شسته و در انتظار رحمتت نشسته ام ؛
    بدهی کریمی ؛
    ندهی حکیمی ؛
    بخوانی شاکرم ؛
    برانی صابرم ؛
    الهی احوالم چنان است که می دانی
    و اعمالم چنین است که می بینی .
    نه پای گریز دارم و نه زبان ستیز ،
    یا ارحم الراحمین
    بهترینها را در روز عرفه و عید قربان برای عزیزانم که بهترینها هستند مقدر فرما

    التماس دعا
    با افتخار لینکتون کردم
    سلام و درود خدا بر دوستان مجازیم التماس دعا
    امام حسین علیه السلام فرمودند:
    أَعجَزالنّاسٍ مَن عَجَزَ عَنِ الدُّعاء؛

    عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.

    (بحارالانوارج/ 93 ص/ 294

    ansarolnabi.blogfa.com
  • لباس خاکی313
  • hamin adreso befrest bara mosabeghe veblog ya delneveshtato to ghesmat mosabeghe veblog
    ziresh benevis bara sherkat dar mosabeghe

    (adres hamin( lebaskhaki313.blogfa.com
  • جویبار کوچک
  • سلام من لینکتون کردم شما هم منو با نام جویبار کوچک لینک کنید
  • دریـــــــــغ ازیک جوابــــ♦♦ـ
  • پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید:
    «خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند».
    «در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود»
    .
    .
    حکمت 444 نهج البلاغه
    ارزش تداوم کار :
    چیز اندک که با اشتیاق تداوم یابد ، بهتر از فراوانی است که رنج آور باشد .

    منتظر حضورتان هستیم
  • اشک های عاشورایی
  • سلام.
    زیبابود.
    باافتخارلینک شدید.
    التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">