««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

فعالیت های فرهنگی و مذهبی
مشخصات بلاگ
««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

اینجا یک رسانه برای اشاعه فرهنگ غنی تشیع است.
راه شیعه یعنی راه سرخ اباعبدالله الحسین(ع)
یعنی شهادت

الکسا

مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

کد موزیک آنلاین برای وبگاه
پیوندها

آخرین ساعات عمر شریف پیامبر چگونه گذشت

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۰۰ ب.ظ

 

ماجرای قصاص از پیامبر (ص)

در یکى از روزهاى بیمارى، در حالى که سرش را با پارچه‌‌اى بسته بود و امام على علیه‌السّلام و فضل بن عباس زیر بغلش را گرفته بودند وارد مسجد شد و روى منبر قرار گرفت و شروع به سخن فرمود و گفت: مردم! وقت آن رسیده است که من از میان شما غایب شوم. اگر به کسى وعده‌‌اى داده‌‌ام آماده‌‌ام انجام دهم و هر کس طلبى از من دارد بگوید تا بپردازم.

در این موقع مردى برخاست و عرض کرد: چندى قبل به من وعده دادید که اگر ازدواج کنم، مبلغى به من کمک کنید.

پیامبر فوراً به فضل دستور داد که مبلغ مورد نظر او را بپردازد و از منبر پایین آمد و به خانه رفت.

سپس روز جمعه سه روز پیش از وفات خود، بار دیگر به مسجد آمد و شروع به سخن کرد و در طى سخنان خود فرمود: هر کسى حقى بر گردن من دارد برخیزد و اظهار کند، زیرا قصاص در این جهان آسان‌‌تر از قصاص در روز رستاخیز است.

در این موقع، «سوادة بن قیس» برخاست و گفت: موقع بازگشت از نبرد «طائف» در حالى که بر شترى سوار بودید، تازیانه خود را بلند کردید که بر مرکب خود بزنید، اتفاقا تازیانه بر شکم من اصابت کرد. من اکنون آماده گرفتن قصاصم.

پیامبر دستور داد، بروند همان تازیانه را از خانه بیاورند. سپس پیراهن خود را بالا زد تا «سواده» قصاص کند.

یاران رسول خدا با دلى پرغم و دیدگانى اشک بار و گردن‌‌هایى کشیده و ناله‌‌هایى جان‌‌گداز منتظرند که جریان به کجا خاتمه مى‌‌پذیرد. آیا «سواده» واقعا از در قصاص وارد مى‌‌شود؟ ناگهان دیدند سواده بى‌‌اختیار سینه پیامبر را مى‌‌بوسد. در این لحظه، پیامبر او را دعا کرده، گفت: خدایا! از «سواده» بگذر، همان طور که او از پیامبر اسلام درگذشت. (مناقب آل ابى طالب، ج  ١ ، ص  ١64 )

البته ذکر این نکته لازم است چون اصابت تازیانه بر شکم سواده، عمدى نبوده است؛ از این نظر حق قصاص نداشته است، بلکه با پرداخت دیه‌‌اى جبران مى‌شد. با این حال پیامبر، خواست، نظر وى را تأمین کند.

وخامت حال پیامبر اکرم (ص)/ فاطمه زهرا (س) در کنار پیامبر (ص)

گزارش‌‌‌هایى که از داخل خانه به بیرون مى‌‌رسید، از وخامت وضع مزاجى آن حضرت حکایت مى‌‌کرد و هر نوع امید به بهبودى را از بین مى‌‌برد و مطمئن مى‌‌ساخت که جز ساعاتى چند، رحمت جهانیان در دنیا نیست.

گروهى از یاران آن حضرت علاقه‌‌مند بودند که از نزدیک رهبر عالى قدر خود را زیارت کنند، ولى وخامت وضع پیامبر اجازه نمى‌‌داد در اطاقى که وى در آن بسترى گردیده بود، جز اهل بیت وى، کسى رفت و آمد کند.

دختر گرامى و یگانه یادگار پیامبر فاطمه علیها‌السّلام، در کنار بستر پدر نشسته بود و بر چهره نورانى او نظاره مى‌کرد. او که مى‌دید که عرق مرگ، بسان دانه‌هاى مروارید، از پیشانى و صورت پدرش سرازیر مى‌شود.

فاطمه زهرا علیها‌السلام با قلبى فشرده و دیدگانى پر از اشک و گلوى گرفته، شعر زیر را که از سروده‌‌هاى ابو طالب درباره پیامبر عالى قدر بود زمزمه مى‌‌کرد:

و ابیضّ یستسقی الغمام بوجهه ثمال الیتامى عصمة للأرامل

چهره روشنى که به احترام آن، باران از ابر درخواست مى‌‌شود، شخصیتى که پناهگاه یتیمان و نگهبان بیوه‌‌زنان است.

در این هنگام، پیامبر دیدگان خود را گشود و با صداى آهسته به دختر خود فرمود:

این شعرى است که ابو طالب درباره من سروده است، ولى شایسته است به جاى آن، آیه زیر را تلاوت کنند: «وَ مٰا مُحَمَّدٌ إِلاّٰ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ اَلرُّسُلُ أَ فَإِنْ مٰاتَ أَوْ قُتِلَ اِنْقَلَبْتُمْ عَلىٰ أَعْقٰابِکُمْ وَ مَنْ یَنْقَلِبْ عَلىٰ عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اَللّٰهَ شَیْئاً وَ سَیَجْزِی اَللّٰهُ اَلشّٰاکِرِینَ»

محمد پیامبر خدا است و پیش از او پیامبرانى آمده و رفته‌‌اند. آیا هرگاه او از دنیا برود و یا کشته شود، به آیین گذشتگان خود بازمى‌‌گردید؟ هر کس به آیین گذشتگان خود بازگردد، خدا را ضرر نمى‌‌رساند و خداوند سپاس‌‌گزاران را پاداش مى‌‌دهد.

سخن در گوشی پیامبر اکرم (ص) به دخترش فاطمه (س)

در تمام روزهایى که پیامبر بسترى بود، حضرت فاطمه علیها‌السلام در کنار بستر پیامبر نشسته و لحظه‌‌اى از ایشان دور نمى‌‌شد. در یکی از ساعات، پیامبر به دختر خود اشاره کرد که با او سخن بگوید.

دختر پیامبر قدرى خم شد و سر را نزدیک پیامبر آورد. آن‌‌گاه پیامبر با او به طور آهسته سخن گفت. کسانى که در کنار بستر پیامبر بودند، از حقیقت گفت و گوى آن‌‌ها آگاه نشدند.

وقتى سخن پیامبر به پایان رسید، فاطمه زهرا سخت گریست، ولى مقارن همین وضع، پیامبر بار دیگر به او اشاره نمود و آهسته با او سخن گفت. این بار زهرا با چهره‌‌اى باز و قیافه‌‌اى خندان و لبان پرتبسم سر برداشت.

وجود این دو حالت متضاد در دو وقت مقارن، حاضران را به تعجب واداشت. آنان از دختر پیامبر خواستند که از حقیقت گفتار پیامبر آگاهشان سازد و علت بروز این دو حالت مختلف را، براى آنان روشن سازد. زهرا فرمود: من راز رسول خدا را فاش نمى‌‌کنم.

پس از درگذشت پیامبر، زهرا علیهاالسّلام روى اصرار «عایشه» آنان را از حقیقت ماجرا آگاه ساخت و فرمود: پدرم در نخستین بار مرا از مرگ خود مطلع کرد و اظهار نمود که من از این بیمارى بهبودى نمى‌‌یابم. براى همین جهت، گریه و ناله به من دست داد، ولى بار دیگر به من گفت که تو نخستین کسى هستى از اهل بیت من، به من ملحق مى‌‌شوى. این خبر به من نشاط و سرور بخشید و فهمیدم که پس از اندکى به پدر ملحق مى‌‌شوم. (الطبقات الکبرى، ج  ٢ ، ص  ٢4٧  و الکامل فی التاریخ، ج  ٢ ، ص  ٢١٩ )

وصیت‌‌هاى پیامبر اکرم (ص)

پیامبر در دوران بیمارى خود، به تذکر امور لازم بیشتر اهمیت مى‌‌داد و در آخرین روزهاى بیمارى خود، نماز و رعایت حال بردگان را زیاد سفارش مى‌‌کرد و مى‌‌فرمود:

با بردگان (خادمان و زیر دستان) به نیکى رفتار کنید و در خوراک و پوشاک آن‌‌ها دقت کنید و با آنان به نرمى سخن بگویید و حسن معاشرت را پیشه خود سازید.

روزى «کعب احبار» از خلیفه دوم پرسید، پیامبر در موقع احتضار چه گفت. خلیفه به امیر مؤمنان علیه‌السّلام که در آن مجلس حاضر بود، اشاره کرد و گفت: از او بپرسید. امام علی علیه‌السلام فرمود: پیامبر در حالى که سر او روى شانه من بود، مى‌‌فرمود: «الصلاة الصلاة» (نماز، نماز) در این موقع، کعب افزود که پیامبران گذشته نیز بر همین روش بودند. (الطبقات الکبرى، ج  ٢ ، ص  ٢54 )

پیامبر در آغوش چه کسی از دنیا رفت؟

بزرگترین رسول خدا صلی الله علیه و آله در آخرین لحظه‌‌‌‌هاى زندگى، چشمان خود را باز کرد و گفت: برادرم را صدا بزنید تا بیاید در کنار بسترم بنشیند.

همه فهمیدند مقصودش على (ع) است. امام على علیه‌السلام در کنار بسترش نشست، ولى احساس کرد که پیامبر مى‌‌خواهد از بستر برخیزد. على، پیامبر را از بستر بلند نمود و به سینه خود تکیه داد. (همان، ص 263)

چیزى نگذشت که علایم احتضار، در وجود شریف او پدید آمد. شخصى از ابن عباس پرسید، پیامبر در آغوش چه کسى جان سپرد. ابن عباس گفت: پیامبر گرامى در حالى که سر او در آغوش على بود، جان سپرد. همان شخص افزود که یکی از زنان پیامبر مدعى است که سر پیامبر بر سینه او بود که جان سپرد. ابن عباس گفته او را تکذیب کرد و گفت: پیامبر (ص) در آغوش على (ع) جان داد، و على و برادر من، «فضل» او را غسل دادند. (همان، ص 263)

امیر مؤمنان، در یکى از خطبه‌‌هاى خود به این مطلب تصریح کرده مى‌‌فرماید: «و لقد قبض رسول اللّه و إنّ رأسه لعلى صدری. . . و لقد ولّیت غسله و الملائکة أعوانی»

پیامبر در حالى که سر او بر سینه من بود، قبض روح شد. من او را در حالى که فرشتگان یارى‌‌ام مى‌‌کردند، غسل دادم.

آخرین جمله پیامبر اکرم (ص) در دنیا چه بود؟

گروهى از محدثان نقل مى‌‌‌کنند که آخرین جمله‌‌‌اى که پیامبر در آخرین لحظات زندگى خود فرمود، جمله «لا، مع الرفیق الأعلى» بوده است.

گویا فرشته وحى ایشان را در موقع قبض روح، مخیر ساخته است که بهبودى یابد و بار دیگر به این جهان بازگردد و یا پیک الهى، روح شریفش را قبض بکند و به سراى دیگر بشتابد. پیامبر با گفتن جمله مزبور، به پیک الهى رسانیده است که مى‌‌خواهد به سراى دیگر بشتابد و با کسانى که در آیه زیر به آن‌‌ها اشاره شده، به سر ببرد. «فَأُولٰئِکَ مَعَ اَلَّذِینَ أَنْعَمَ اَللّٰهُ عَلَیْهِمْ مِنَ اَلنَّبِیِّینَ وَ اَلصِّدِّیقِینَ وَ اَلشُّهَدٰاءِ وَ اَلصّٰالِحِینَ وَ حَسُنَ أُولٰئِکَ رَفِیقاً»

آنان با کسانى‌‌اند که خداوند به آن‌‌ها نعمت بخشیده است: از پیامبران، صدیقان، شهیدان و صالحان و این‌‌ها چه نیکو دوستان و رفیقانى هستند.

پیامبر این جمله را فرمود و دیدگان و لب‌‌هاى وى روى هم افتاد. (اعلام الورى، ص  ٨٣ )

وفات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، بزرگترین مصیبت تاریخ دنیاست. بهترین مخلوق عالم امکان، از دنیا رفت تا دیگر موجودی، با چشم دنیوی، پیامبر و فرستاده‌ای از طرف خدا نتواند ببیند!

روز رحلت پیامبر اعظم (ص)/ اولین کسی که بر پیامبر اکرم (ص) نماز خواند

روح مقدس و بزرگ آن سفیر الهى، نیم‌‌روز دوشنبه،  ٢٨  ماه صفر، از بدن شریفش پر کشید.

نخستین کسى که بر پیامبر گرامى نماز گزارد، امیر مؤمنان بود. سپس یاران پیامبر، دسته دسته بر پیکر پاک و مطهر ایشان، نماز گزاردند و این مراسم تا ظهر روز سه شنبه ادامه داشت.

سپس تصمیم بر این شد که جسد مطهر پیامبر را در همان حجره‌‌اى که درگذشته بود، به خاک بسپارند.

قبر آن حضرت را «ابو عبیده جراح» و «زید بن سهل» آماده کردند و امیر مؤمنان مراسم دفن را به کمک فضل و عباس انجام داد.

سرانجام، آفتاب زندگى شخصیتى که با فداکاری‌هاى خستگى‌‌ناپذیر خود، سرنوشت بشر را دگرگون ساخت و صفحات نو و درخشانى از تمدن به روى انسان‌‌ها گشود، از دنیای ظاهری غروب کرد. (فروغ ابدیت، آیت الله جعفر سبحانی، ص 940)

چگونه فاطمه زهرا (س) خبر وفات پیامبر را اعلام کرد؟

پس از وفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، فاطمه علیهاالسلام در اجتماع زنان با بیان غم آلودی فرمود: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ انْقَطَعَ عَنَّا خَبَرُ السَّمَاءِ؛ همه از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم. وحی و خبر آسمانی از ما قطع شد.»

از معاذ بن جبل نقل شده است که فاطمه علیهاالسلام پس از وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله فراوان می‌گریست و می‌فرمود: «یَا أَبَتَاهْ إِلَی جَبْرَئِیلَ نَنْعَاهُ اِنْقَطَعَتْ عَنَّا اَخْبَارُ السَّمَاءِ یَا اَبَتَاهْ لَا یَنْزِلُ الْوَحْیُ اِلَیْنَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ اَبَدا؛

ای پدر! پس از تو باید شکوه‌‌های دل را به جبرئیل گفت. [با وفات تو] خبرهای آسمانی قطع شد. ای پدر! دیگر برای همیشه از طرف خدا وحی فرو فرستاده نمی‌شود.»

و گاهی این اشعار را می‌خواند:

«اِذَا مَاتَ یَوْماً مَیِّتٌ قَلَّ ذِکْرُهُوَ ذِکْرُ أَبِی مُذْ مَاتَ وَ اللَّهِ أَزْیَد

تَاَمَّلْ اِذَا الْاَحْزَانُ فِیکَ تَکَاثَرَتْ اَعَاشَ رَسُولُ اللَّهِ اَمْ ضَمَّهُ الْقَبْرُ؛

هر کس بمیرد، یادش کم می‌شود، به جز پدرم که هر روز یاد او فزونی می‌گیرد.

بیندیش هنگامی که غم و اندوه در جانت فراوان می‌شود، آیا رسول خدا زنده است یا از دنیا رفته و در عالم قبر (برزخ ) است.»

منبع:خبرگزاری فارس

  • رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»

28 صفر

آخرین روز عمرپیامبر

حضرت زهرا

شهادت حضرت پیامبر

پیامبر اکرم

نظرات (۹۰)

سلام
ممنونم که بهم سرزدید
در انتظار او چو شمع قطره قطره سوختم
هزار جمعه هم گذشت ودر فراغش سوختم
هزار بار گفتم العجل تو را به جان مادرت
بیا که جز تو هیچ کس گره گشای کار نیست!

اللهم عجل لولیک الفرج برای تعجیل در ظهور و سلامتی مولامون صلوات!
سلام آپم بیا.............................
انسانها افریده شده اند که به آنها عشق ورزیده شود ؛
و اشیاﺀ ساخته شده اند که مورد استفاده قرار بگیرند ؛
دلیل آشفتگی دنیا این است که :
به اشـــــیاﺀ عشق ورزیده میشود
و انســـــانها مورد استفاده قرار می گیرند …!
  • سنگرزمانه
  • سلام

    تشکر از حضورتان در سنگرزمانه

    و تشکر از اینکه ما را از به روز کردن های وبلاگتان با خبر میکنید
  • دریای بصیرت
  • سلام.
    ای منتظران گنج نهان می آید
    آرامش جان عاشقان می آید
    بر بام سحر طلایه داران ظهور گفتند که صاحب الزمان می آید
    عید ولایت و امامت مولایمان امام زمان (عج) مبارک باد
    سلام ممنون از حضورتون بازهم سر بزنید
    سلام احتمالا جلسه بعدی پنجشنبه ساعت 10 شب باشه
    سلام خیلی زیبا بود ببخش دیرجواب میدم مشهد بودم....
  • فرمانده عملیات
  • سلام همسنگر
    حدیث روز/ شگفتی ضد ارزش‌ها در کلام امام علی(ع)
    در شگفتم از متکبّری که دیروز نطفه‏‌ای بی‏‌ارزش، و فردا مرداری گندیده خواهد بود و در شگفتم از آن کس که آفرینش پدیده‌‏ها را می‏‌نگرد و در وجود خدا تردید دارد.
    امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام فرمود: در شگفتم از بخیل: به سوی فقری می‌‏شتابد که از آن می‌‏گریزد، و سرمایه‌‏ای را از دست می‏‌دهد که برای آن تلاش می‏‌کند.در دنیا چون تهیدستان زندگی می‏‌کند، امّا در آخرت چون سرمایه‏‌داران محاکمه می‏‌شود.
    و در شگفتم از متکبّری که دیروز نطفه‏‌ای بی‏‌ارزش، و فردا مرداری گندیده خواهد بود.
    و در شگفتم از آن کس که آفرینش پدیده‌‏ها را می‏‌نگرد و در وجود خدا تردید دارد.
    و در شگفتم از آن کس که مردگان را می‌‏بیند و مرگ را از یاد برده است.
    و در شگفتم از آن کس که پیدایش دوباره را انکار می‏کند در حالی که پیدایش آغازین را می‌‏نگرد.
    و در شگفتم از آن کس که خانه نابود شدنی، را آباد می‏‌کند امّا جایگاه همیشگی را از یاد برده است.
    متن حدیث:
    وَ قَالَ علیه السلام: عَجِبْتُ لِلْبَخِیلِ یَسْتَعْجِلُ الْفَقْرَ الَّذِی مِنْهُ هَرَبَ وَ یَفُوتُهُ الْغِنَى الَّذِی إِیَّاهُ طَلَبَ فَیَعِیشُ فِی الدُّنْیَا عَیْشَ الْفُقَرَاءِ وَ یُحَاسَبُ فِی الْآخِرَةِ حِسَابَ الْأَغْنِیَاءِ وَ عَجِبْتُ لِلْمُتَکَبِّرِ الَّذِی کَانَ بِالْأَمْسِ نُطْفَةً وَ یَکُونُ غَداً جِیفَةً وَ عَجِبْتُ لِمَنْ شَکَّ فِی اللَّهِ وَ هُوَ یَرَى خَلْقَ اللَّهِ وَ عَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ وَ هُوَ یَرَى مَنْ یَمُوتُ وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَنْکَرَ النَّشْأَةَ الْأُخْرَى وَ هُوَ یَرَى النَّشْأَةَ الْأُولَى وَ عَجِبْتُ لِعَامِرِ دَارِ الْفَنَاءِ وَ تَارِکِ دَارِ الْبَقَاءِ
    «نهج البلاغه، حکمت 126»
  • طاها ریحانی
  • سلام دوست عزیز

    هرکه دل به دنیا بندد ، به سه خصلت دل بسته است:
    1- اندوهی که پایان ندارد
    2- آرزویی که بدست نیاید
    3- امیدی که به آن نرسد
    امام صادق (ع)

    ممنونم از حضورتون و منتظر حضور بعدی.
    اراداتمند. ریحانی
  • ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
  • هر جا که میروم می بینم بالای میز خود نوشته اند :
    هدف ما جلب رضایت شماست ...!
    هدف ما جلب رضایت مشتریست ...!
    ای کاش همه می نوشتند :
    هـدف ما جلب رضــــایت خـــــداست.
    سلام

    من آپم.اگه بیای خوشحال میشم

    با سلام دوستان
    بنده برای سلامتی امام زمام(ع) طرح صلوات گذاشتم که تعداد آن بسیار کم است5000که خوش حال می شم کمکم کنید هر کسی می تونه با فرستادن

    10

    100

    1000

    کمک کنه البته تعداد کمه اما از هفته های بعد بیش تر میشه پس شروع کنید

    یا علی

    فقط در نظرات تعداد رو بگید
    -=-=-==-=-=-----=--=-=-=-=---=---=-=-=--=-=-=-=-
  • جوانان متحد انزلی چی
  • با شهدای دیار باران 4 بروزیم
    یا علی
    از ماموریت که برگشت خوشحال بود

    پرسید:راستی فرمانده گمراه کردن اینها چه فایده ای دارد؟
    ابلیس جواب داد:امام اینها که بیاید روزگار ما سیاه خواهد شد

    اینها که گناه میکنند امامشان دیرتر می آید

    با کنجکاوی پرسید:این هفته پرونده ها چطور بود؟

    ابلیس یک نگاه عاقل اندر سفیهی به او انداخت و گفت:

    مگر صدای گریه آقایشان را نمی شنوی؟
  • طاها ریحانی
  • ستادی با شاگرد خود از میان جنگلی می گذشت. استاد به شاگرد جوان دستور داد نهال نورسته و تازه بار امده ای را از میان زمین برکند.

    جوان دست انداخت و براحتی ان رااز ریشه خارج کرد.پس از چندقدمی که گذشتند٬ به درخت بزرگی رسیدند که شاخه های فراوان داشت .استاد گفت:این درخت راهم از جای بر کن.
    جوان هرچه کوشید ٬نتوانست.استاد گفت:
    بدان که تخم زشتی ها مثل کینه ٬حسدو هرگناه دیگر هنگامی که در دل اثر گذاشت٬ مانند ان نهال نورسته است ٬ که براحتی می توانی ریشه ان رادر خود برکنی٬ولی اگر ان را واگذاری٬بزرگ و محکم شودو همچون ان درخت در اعماق جانت ریشه زند.پس هرگز نمی توانی انرا برکنی و ازخود دور سازی.

    ارادتمند. ریحانی
  • خادم الحسین
  • السلام علیک یا ابا عبدالله
    با تقدیم سلام
    وبلاگ مذهبی این البکائون به آدرس
    www.aynalbokaoon.ir
    راه اندازی شد.
    در صورت تمایل به تبادل لینک مارا مطلع سازید
    منتظر حضور شما هستیم
    سلام از اینکه خبرم کردین ممنون .به نظرم اگه این همه شعر و یکدفعه نمیذاشتین بهتر بود .
  • حوزه بسیج 517 شهید دستغیب ماهدشت
  • با سلام و خسته نباشید به مدیریت عزیز
    وبلاگ شما هم زیباست من لوگو شمارو در وبلاگ ثبت کردم اگر ممکنه لوگو وبلاگ من هم در وبلاگتون ثبت کنید ممنون از حضورتون در وبلاگ من
    سلام

    چاکرم داداش!

    این روزا بدجوری محتاج دعام.

    التماس دعا
  • پدرام ناصری
  • حضرت مهدی (عج) می فرماید: همانا پدران من (ائمّه و اوصیاء علیهم السلام )، بیعت حاکم و طاغوت زمانشان، بر ذمّه آن ها بود؛ ولى من در هنگامى ظهور و خروج نمایم که هیچ طاغوتى بر من منّت و بیعتى نخواهد داشت و هیچ قرار و مداری با کسی ندارم .

    الدّرّة الباهرة، ص ۴۷، س ۱۷ ؛ کمال الدین، ج۲،صفحه ۴۸۵ ؛ بحارالا نوار ج ۵۶، ص ۱۸۱، س ‍ 18
    آخرین لحظات عمر شریف حضرتش رسوا کننده آن افراد ... بود
  • محمدرضا شیخی
  • سلام دوست عزیز.بسیار مطلب عالی بود.خدا اجرت بده.آه که چقدر غم های دل حضرت فاطمه زهرا (س) جانگداز است.خدایا تا ابد داغ دل بانوی دو عالم را از یاد ما نبر.هویت شیعه=مخفی ماندن تربت حضرت فاطمه زهرا (س)
    سلام ممنون از حضورتان..............

    خنده به لب باید زیست !!!
    غنچه ای خندید!!!
    *ولی باغ به این خنده گریست* غنچه آن روز ندانست
    که آن گریه ز چیست
    باغ پر گل شد و هر غنچه به گل شد تبدیل
    گریه ی باغ فزون تر شد و چون ابر گریست
    *باغبان آمد و گل ها را چید*
    رسم تقدیر چنین است و چنان خواهد بود می رود عمر ولی "خنده به لب" باید زیست . .

  • بیسیم چی
  • سلام
    همچنین بر شما تبریک میگم...
    شاد باشید
  • مجنــــــــون خیبـــــــر(تسنیـــم)
  • عده ای در خون و آتش،عده ای در پول خلق...هر دو رقصیدند...اما...این کجا و آن کجا
    مجنون خیبر با پست این کجا و آن کجا و دلنوشته های تسنیم به روز شد
    منتظر نظراتتون هستیم
    یاعلی
    در ربیع الاول،این ماه خجسته، نسیم سحری جان مایه عشق را به گستره خاکیان می فرستد. جوانه های تبسم لب ها را شاداب از طراوت تغزلی دیگر کرده و همگی قدوم نوزادی را که سبب آفرینش است تبریک می گویند که یا محمّد! به جمع خاکیان دوستدارت خوش آمدی!
    حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بیت(ع) مبارک باد.
    ممنون از حضورتان.
    میتوان زیبا زیست...
    نه چنان سخت که از عاطفه دلگیر شویم،
    نه چنان بی مفهوم که بمانیم میان بد و خوب!
    لحظه ها میگذرند
    گرم باشیم پر از فکر و امید...
    عشق باشیم و سراسر خورشید...
  • جوانان متحد انزلی چی
  • اینم نظریه دیگه. حالا که اونا خودشونو زدن ب نفهمی ما هم اینجوری جواب بدیم تا پررو نشن. درسته؟ قابل توجه خانوم فاطمه که نگران بودن واسه استفاده درست مسئولین از انرژی هسته ای
  • محمد برومند
  • هر سه پستتون زیبا بود.التماس دعای فرج.
  • صبح امید
  • خدایا سردرگمی من از سرگرمی به غیر تو بود...
    ودلم شور میزند یعنی هنوز تا توکل خیلی راه مانده است...
  • اَینَ صاحِبــــــُــ یَوم ِ الفَــــتـح
  • سلام.خداقوتـــــــــــــ.

    ممنون ازحضورتون

    امروز به عشاق حسین، زهرا دهد مزد عـــــــــزا

    یک عده را درمان دهد، یک عده بخشش در جزا

    یک عده را مشهــــــد برد، یک عده را دیدار حــج

    باشد که مزد ما شود، تعجیل در امر فـــــــــــــرج

    حلول ماه ربیع الاول مبارک


    التماس دعای فــــــــــــــــــرج

    یاحق
  • حیات خلوت دل
  • الهی
    توفیقم ده که پیش از طلب همدردی ، همدردی کنم
    پیش از انکه مرا بفهمند ، دیگران را درک کنم
    پیش از آنکه دوستم بدارند ، دوست بدارم
    زیرا در عطا کردن است که می ستایئم ، در بخشیدن است که بخشیده می شویم و در مردن است که حیات ابدی می یابیم.
    سلام دوست گرامی
    ربیع بر شما مبارک
    انشالله عزاداریهاتون مقبول در گاه حق باشد
    به روزم و منتظر حضور سبزتان
  • ▃▅▇ نگین بهترین دختر دنیا ▇▅▃



  • سلام




    السّلامُ علیکَ یا اَبا عبدالله . و علی الارواحِ التی حلَّت بفِنائک

    علیک منّی سلامُ الله ابداً ما بقیتُ و بقیَ الّیلِ و النّهار

    و لا جعلهُ اللهُ آخِرَ العهدِ منّی لِزیارتکم

    السّلام علی الحسین

    و علی علیّ ابنِ الحسین

    و علی اولادِ الحسین

    و علی اصحابِ الحسین




    ای کاش بودم کربلا

    همراه تو خون خدا

    می شد سرم از تن جدا

    می رفت بروی نیزه ها




    خدا را شاکر و سپاسگذارم که زیارت قبر امیرامومنین ، حضرت امام علی علیه السلام و زیارت کربلای معلی و ضریح شش گوش حضرت ابا عبدالله الحسین و اباالفضل العباس علیهما سلام و زیارت باب الحوائج ، حضرت موس بن جعفر و جواد الائمه علیهم السلام را نصیبم کرد و نائب الزیاره همه دوستان بودم.


    انشا الله که به برکت دعای شما دوست عزیز این زیارات مورد قبول درگاه ایزد منان واقع گردد و خداوند متعال در نگهداری برکات این سفر معنوی ما را یاری نماید


    برای همه دعا کردم و به جای همه دوستان اللهم عجل لولیک الفرج گفتم
    مخصوصا زیر قبه امام حسین علیه السلام که دعا مستجاب هست از طرف همگی برای فرج امام عصر دعا کردم



    باران زیباترین ترانه ایست که خداوند طنینش را برایمان تکرار می کند...
    نکند فقط به آلودگی کفش هایمان بیندیشیم؟!!
  • کانون وبلاگ نویسان استان قم
  • سلام
    شما در کانون وبلاگ نویسان قم لینک شدید .
    لطفا ما را هم لینک کنید.
    سپاس
  • تخریبچی جامانده
  • زیبایی رمز ماندگاریست و سادگی رمز زیبایی

    شهدا چه ساده و زیبا بودند...
  • فاطمه باصری
  • سلام

    یافته هایت را با باخته هایت مقایسه کن
    اگر ” خدا ” را یافتی هر چه باختی مهم نیست . . .
    حجت الاسلام پـنـاهـیـان:دل باید امام داشته باشه...
    این امام،حساب طمعت رو میرسه...
    حساب شوقت رو میرسه....تمام غرفه های دلت رو تنظیم می کنه...
    بدون امام،دل،تنظیم نمیشه و تحرک و فعالیت پیدا نمی کنه...وقتی یه امام یه دل پیدا کرد
    شروع می کنه به تنظیم..."وَ ما خَصَّنا بِه مِن وِلایَتِکُم طیباً لِخَلقِنا وَ طَهارَتاً لِاَنفُسِنا وَ تَذکیَةً لَنا"(زیارت جامعه کبیره)
    اگر دلت امام داشته باشه دیگه آدم حسود و بخیلی نمیشیم...
    می دونی چرا بخیل شدیم؟! علامت بی امامیه دله!...
    یابـن الـحـسـن...ما دلمون خرابه...آوردیم پیشت تعمیرش کنی...
    تعمیرکار مهربان دل من...چندوقت دل من پیش تو باشه درستش کنی؟!...
  • هیئت انصارالمهدی
  • سلام
    استفاده کردیم
    یا علی مدد............................
  • ☂☂آبـجـی معصـومـه ☂☂
  • در ربیع الاول،این ماه خجسته، نسیم سحری جان مایه عشق را به گستره خاکیان می فرستد. جوانه های تبسم لب ها را شاداب از طراوت تغزلی دیگر کرده و همگی قدوم نوزادی را که سبب آفرینش است تبریک می گویند که یا محمّد! به جمع خاکیان دوستدارت خوش آمدی!
    حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بیت(ع) مبارک باد.
  • ☂☂آبـجـی معصـومـه ☂☂
  • زمان می گذرد

    این من و تو هستیم که ایستاده ایم

    وقت آن شده که حرکت کنیم

    بلند شو باید تکانی به خودمان بدهیم

    زمان پیشروی به سمت عاقبت رسیده است
  • هیئت محبین اهل البیت (علیهم السلام) قم
  • قالَ الاْمامُ الرِّضا(علیه السلام):
    إِنَّ الَّذى یَطْلُبُ مِنْ فَضْل یَکُفُّ بِهِ عِیالَهُ أَعْظَمُ أَجْرًا مِنَ الْمجاهِدِ فى سَبیلِ اللّهِ :
    به راستى کسى که در پى افزایش رزق و روزى است تا با آن خانواده خود را اداره کند، پاداشش از مجاهد در راه خدا بیشتر است.
  • نقطه رهایی
  • از سنگر رفت بیرون وضو بگیرد. برای عملیات مهمات کم داشتند. رفته بود توی فکر. پیرمردی آمد و کنارش ایستاد. لباس بسیجی تنش بود. فکر می‌کرد او را قبلاً جایی دیده است، اما هر چه فکر می کرد یادش نمی آمد کجا. پیرمرد به او گفته بود: "تا ائمه را دارید، غم نداشته باشید. توی عملیات پیروز می شید. عملیات بعدی هم اسمش بیت المقدسه. بعد هم می‌ریم لبنان. دیگه هم برنمی گردی." گریه می کرد و برای من تعریف می کرد.
    شهید احمد متوسلیان
    سلام
    پست زیبایی بود...
    با پست جدید به روزم....
  • سرباز مهدی (عج)
  • سلام ممنون از حضورتان
    یاعلی
  • رومزی پور
  • مطلب زیبایی بود.احسنت.
    سلام همشهری.

    حلول ماه ربیع الاول مبارک
    در ربیع الاول،این ماه خجسته، نسیم سحری جان مایه عشق را به گستره خاکیان می فرستد. جوانه های تبسم لب ها را شاداب از طراوت تغزلی دیگر کرده و همگی قدوم نوزادی را که سبب آفرینش است تبریک می گویند که یا محمّد! به جمع خاکیان دوستدارت خوش آمدی!
    حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بیت(ع) مبارک باد.

  • فاطمه باصری
  • سلام

    خدایا؛

    تو را به مناسبتهای عزیز این ماه گرامی قسم می‌دهیم؛

    این ماه را بر تمام شیعیان جهان، مبارک و پر خیر و برکت قرار بده،

    و در ظهور ارباب و مولای ما؛ امام زمان(عج) تعجیل بفرما،

    و به ما توفیق بهره بردن از فضایل این ماه عنایت فرما،

    و تمام مریضها را به حرمت این ماه شفا بده،

    و مشکلات و گرفتاری تمام شیعیان را برطرف بفرما.

    آمین ربّ العالمین.
  • جوانان متحد انزلی چی
  • تبریک
    همزمان با موضوع بحث آزاد در وبلاگمان
    بروزیم با: آقا اجازه هست؟!!!
    پیراهن سیاه ز تن دور می کنیم
    آن را ذخیره کفن و گور می کنیم
    اجر دو ماه گریه ی برغربت حسین
    تقدیم مادرش ز ره دور می کنیم
    عزاداریتان قبول،ربیع مبارک
    پیامبر فرمودند:
    هرکس پایان ماه صفر را خبر دهد بهشت بر او واحب است.
  • پدرام ناصری
  • امام صادق (ع) : مردی به امام (ع) گفت مرا سفارشی فرمائید : فرمود : ۱٫ دروغگو جوانمردی ندارد ۲٫ شخص زود رنج وفا ندارد ۳٫ حسود آسایش ندارد ۴٫ و شخص بد اخلاق میان مردم بزرگواری ندارد. نصایح صفحه ۲۳۷
    سلام..................

    خدایـــــــــــــا؛
    بابت هر شبی که بی شکر سر بر بالین گذاشتم؛
    بابت هر صبحی که بی سلام به تو آغاز کردم؛
    بابت لحظات شادی که به یادت نبودم؛
    بابت هر گره که به دست تو باز شد و من به شانس نسبتش دادم؛
    بابت هر گره که به دستم کور شد و مقصر را تو دانستم؛
    مرا ببخش …

    حلول ماه ربیع الاول بر شما مبارک باد
  • سفیر عشق
  • پیراهن سیاه زتن دور می کنیم
    آن را ذخیره ی کفن و گور می کنیم
    اجر دو ماه گریه ی بر غربت حسین
    تقدیم مادرش ز ره دور می کنیم

    عزاداریتان مقبول درگاه حق.ربیع مبارک.
    لبیک یا حسین
  • سالک ولایت
  • سلام علیکم
    سالک ولایت شمارا به بازدید از وبلاگ حسین عصر دعوت می کند امیدوارم بانظرتان مرا سر فراز کنید .
  • قاصدک ! رنگین کمان
  • سلام. به روزم با : شرایط خادمی امام رضا(ع) قسمت (1) و (2)
  • تخریبچی جامانده
  • چه روایت زیبایی است شهـادت ..
    هر شهـید بهانه ای است برای آغاز روایتی دیگـر..
    روایتی از جنس خون؛ روایتی از جنس خـدا..
    روایتی که خونبهایش تنهــا خـداست.
    خـالـــق مــــن «بهشتــــــــی» دارد
    نزدیــــکــ ، زیبـــــا و بـزرگــــ
    و «دوزخـــــی» دارد، به گمانــــم کـوچـکــ و بعیـــــد
    و در پـــی دلیـلیـسـت کـــه بـبـخـشــد مــا را
  • الهی نامه ی شهداء
  • سلام،
    در اخر صفر التماس دعای فراوان.
    با (شرح اشتیاق) بروزم.
  • زهرابانو
  • سلام بزرگوار
    ممنون از حضورتون


    *السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)*


    تو بـر زخـم دلـم باریده اى بارانِ رحمت را...
    تو را مـن مـیشناسم، مـنبعِ پاک کـرامت را...
    از آن روزى کـه حلقه بر ضریحت، بَست دستانم...
    دلم شـیدا شد و دادم ز کـف دامـان طاقت را...

    شهادت مظلومانه شمس الشموس، آقا امام رضا(ع) بر تمامی شیعیان و محبانش تسلیت باد


    * اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم *

    * اللهم عجل لولیک الفرج *

    * التماس دعا *
    چی می شد که دیگه شکوفا شدن گلی را نمی دیدیم، چرا که وقتی خدا بارون فرستاده بود گله کردیم و شکر نکردیم؟!
    سلام
    نوای بلاگت خیلی عالیه
    اصن اشک آدم در میاد
    داش رضا ج خبرا>؟؟؟
    سلامتی؟؟
  • جوانان متحد انزلی چی
  • ایام تسلیت
    باعثه افتخارمونه تبادل لینک
    مارو با اسم وبلاگمون لینک کنید
    یا علی
  • خادم الزهرا
  • کـمـک کـن مـثـل مشهد، شهر رؤیا
    دلـم پـر ازدحـام از نـور بـاشــد
    پـر از پـرواز کـفـتـرهـاى کوچک
    سـرم سـبـز و دلـم پـر شور باشد
    شهادت امام رضا (ع)تسلیت باد.
  • یاس حیدر
  • امام رضا علیه السلام:مهرورزی و دوستی با مردم نصف عقل است


    حسین جان دارد محرم و صفرت تمام میشود،دلخوش به این دوماه بودیم و دلتنگ روضه هایت میشویم...
    آخر این سفره به نام مبارک علی بن موسی الرضاست؛
    ضامن آهو!آقاجان ضمانت ماراهم نزد خداکن...
    تشنه ی یک نگاه به گنبد طلایت هستم...
    التماس دعا
    بعونک یالطیف
    سلام
    روزی دوساعت آه پشت پنجره فولاد
    لطفا برای گریه هایم شانه بنویسید
    اینجاست دارو خانه ی تضمینی عالم
    این جمله را بلای سقا خانه بنویسید
    شهادت امام رعوف رو به شما تسلیت عرض میکنم
  • حسن رحمتی
  • با سلام
    مطلب زیبایی بود

    شهادت اما رضا (ع) را به شما و تمام شیعیان تسلیت عرض میکنیم

    با تشکر از حضور شما
    التماس دعا...
  • بیسیم چی
  • سلام
    ممنون بسیجی
    ایام رو تسلیت میگم...
  • مینا ... مریم
  • پنجشنبه 12 دی1392 ساعت: 1:4 توسط:راه شیعه
    پیامبر(ص):

    «پاره ای از تن من در خراسان دفن خواهد شد، هر مومنی او را زیارت کند

    خداوند عزوجل بهشت را بر او واجب می کند.»

    شهادت امام رضا(ع) تسلیت باد
    راستی حضرت رسول شهید شدن.


    ((((( پاسخ ))))

    منظور از این حرفت چیست

    راستی حضرت رسول شهید شدن.
    سلام
    ممنونم
    التماس دعا داریم در این ساعات عزیز
    منم با عنوان جدید به روزم
    یا علی
  • جامانده از پرواز
  • سلام ایام تسلیت باد
    این مطلب بسیار خواندنی در وب منتشر شد
    سلام

    داستان آموزنده و خوبی بود

    شهادت پیامبراکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد
    وقتی بساط گریه مهیا نمی شود

    وقتی که بغض بین گلو جا نمی شود

    وقتی تمام شب به در خانه کریم

    در می زند گدا و دری وا نمی شود

    وقتی پس از معاینه ها گویدت طبیب

    این قلب مرده است مداوا نمی شود

    یک راه مانده بهر تو آن هم زیارت است

    مشهد برو که کار تو اینجا نمی شود


    سلام خیلی مطالب اموزنده ای بودند ...دستتون درد نکنه
    سلام
    ممنون از پست زیباتون..
    مطالب جالبی بودن....
    سلام.وبلاگتان پرباراست .ماراهم ببین.
    سلام تشکر خیلی خوب بود . فقط کاش به یک جمله از این وصیت نامه عمل می شد
    ممنون از دعوتتون
  • عاشق خدا
  • غمی در سینه ام می جوشه امشب

    چراغ آسمون، خاموشه امشب

    گمونم پیرهنِ مشکیشو، زهرا (علیهاالسلام)

    به جای مادرش، می پوشه امشب!
  • امانت اسمانی
  • عثمان خلیفه سوم که داماد پیامبر بود.وخود را برتراز علی بن ابی طالب میدانست.خواندن ونوشتن نمیدانست.وبعداز خلافتش ب جمع اوری قران مشغول شده است ویکی از مریدانش قران را نوشته وبخط عثمان طاها معروف شده است.اوخود بارها گفته بود اگر علی(ع)نباشدمن درامور دینی وقضاوت بسیار با مشکل روبرو بودم...
  • الهی نامه ی شهداء
  • اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.التماس دعا.
    منم تسلیت میگم این روز رو
    زیاد بود ولی خووندنی
    این جریان سواده رو من اینجوری شنیدم که تازیانه به کمر سواده اثر کرده بود
    و گفت باید قصاص آن را بکنم
    پیامبر ردا بالا زده و گفت قصاص کن
    گویا در کمر پیامبر هم خال وجود داشته و گفته شده بود هر کس به این خال بوسه زند بهشت بر او واجب است
    و سواده هم با بوسه زدن به خال پیامبر واجب الورود به بهشت شد
  • قاصدک ! رنگین کمان
  • ممنون از دعوتتون. عزاداری هاتون مورد قبول حق باشه
    سلام
    جزاک الله خیرا
    بعضی قسمت ها رو تا به حال نشنیده بودم
    فقط ایکاش توهینی که عمر به پیامبر (ص)رو کرد هم به اینمطالب اضافه میکردید
    یا علی (ع)
  • ☂☂آبـجـی معصـومـه ☂☂
  • سلام
    ممنونم از دعوتتون
    سلام خیلی اطلاعات جدید و جالبی بود تابحال انقدر دقیق نشنیده بودم،خدا قوت،دست مریزاد،ممنونم موفق باشید. ممنون که دعوتم کردید
  • فاطمه باصری
  • یا رسول الله وقتی تو رفتی، چشمان آسمان سیاهی رفت و اشک از نگاه ستاره غلتید.
    مثل ستاره‏اى سرگردان، گرد مزارت مى‏گردم. زمین امشب از انبوه تیرها، خون‏آلود است. تو کدامین عهد را روز ازل بسته‏اى که حتى مزارت، حتى کفنت، آماج ستم ستمگران است؟
  • نازنین امام
  • مدینه شد ز داغ مصطفى بیت الحزن امشب
    فضاى عالم هستى بود غرق محن امشب
    مکن اى آسمان روشن چراغ ماه را کز کین
    چراغ لاله شد خاموش در صحن چمن امشب
  • ༺ منتظر یاس ༻
  • سلام مطلب بسیار پر باری بود
    خیلی استفاده کردم
    ممنون
    التماس دعای ویژه
  • ༺ منتظر یاس ༻
  • فلک را رکن ارامش شکسته
    زمین از اشک غم ، در گل نشسته
    ملائک جمله در جوش و خروشند
    خلایق جمله از ماتم خموشند
    .................
    سالروز شهادت امام حسن (ع) و پیامبر اکرم (ص) تسلیت باد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">