««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

فعالیت های فرهنگی و مذهبی
مشخصات بلاگ
««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

اینجا یک رسانه برای اشاعه فرهنگ غنی تشیع است.
راه شیعه یعنی راه سرخ اباعبدالله الحسین(ع)
یعنی شهادت

الکسا

مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

کد موزیک آنلاین برای وبگاه
پیوندها

شهید غریب

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ب.ظ

قلم در دستم بود ، شور و اشتیاق عجیبی داشتم چون می خواستم قلم را برای نوشتن جملاتی عظیم از شهیدی فداکار و وظیفه شناس در روی کاغذ برقص درآورم . وقتی وارد کوچه شدم ، عطری خاص مشامم را به خود جلب کرد ، عطری که توانست حتی برای یک لحظه مرا به خط مقدم جبهه ببرد ، وای جبهه پر بود از فرشتگانی که با بالهای زیبا و حریر مانند شهادت در اوج آسمان به پرواز درآمده بودند . پلاک خانه شهید غریبعلی عباسی را فراموش کردم ، پس از سوپر مارکتی که درست روبروی کوچه بود پرسیدم و او کاشانه شهید را نشانم داد . چشمانم به در خانه پر کشید و قدمهایم می خواستند فریاد بزنند ، گویا برای چند لحظه حس کردم روح پرعطوفت شهید مرا همراهی می کند .

تق تق تق ... صدایی از پشت در به گوشم رسید :آمدم

در را باز کرد

- سلام

- علیک السلام

- قبلا با تلفن صحبت کردیم .

- بله بفرمائید ...

وقتی وارد اتاق شدیم با مادر شهید نیز احوالپرسی کردم و با هم نشستیم ؛ به چهار سوی اتاق نگاهی انداختم ، گویی خانه دوباره او را مهمان خود ساخته بود عطری که از بالهای پر عظیم و زیبای او « شهادت » بر می خواست ؛ در همه جای خانه پر می کشید . چهره معصوم و پر از حسرت دیدار پسرش یعنی مادرش ، گویا دلش می خواست پسرش را بار دیگر ببیند ، اما با افتخار می گفت که من مادر شهیدم ؛ شهیدی که وظیفه خویش را خوب می شناخت و خوب درک می کرد که دین و اسلام چیست ؟ و با اینکه ۱۸ساله بود ولی فهمیده بود عشق یعنی چه ؟ پدرش که هر تار موی سفیدش نشانگر تجربه بود و تجربه ، لبهایش را به آرامی تکان داد و شروع به سخن کردن نمود :

قبلاً یعنی وقتی که غریبعلی بدنیا آمد در روستای اردشیر اقامت داشتیم موقع بارش بارانی از برگان زرد و نارنجی رنگ بود که بدنیا آمد و سروش شهادت را نیز با خودش آورد . مثل اینکه فرزند شهادت بود که در فصل خداحافظی زندگی آمد . فرزند چهارم خانواده بود یعنی ۲خواهر و ۳ برادر بودند . تا سه چهار سالگی در روستای اردشیر در دامان طبیعت رشد یافت و ذهنش درست مثل یک جنگل رویایی بود و آبشار روانی که همیشه در چشمانش سرازیر بود و رنگین کمانی که در پرده زلال چشمانش می زیست . درست در همان سالها بود که به شهر تبریز آمدیم و در محله طالقانی ساکن شدیم . وقتی که پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه خود شکل گرفت به محله کنونی خود یعنی کوی صفا انتقال مکان دادیم . کودکی بود که هیچ وقت از کمک کردن به من و خانواده اش خسته نمی شد ؛ او با من به قالیبافی می نشست و با دستان کوچک و نگاه پر مهر خود به نقش های  قالی چشم می دوخت و لمس می کرد. گویا با دستان خویش طبیعت قالی را خلق میکرد و با آبشار چشمانش آبِ گلهای قالی را سیراب می کرد و آنقدر مهربان و پاک بود که دلسوزانه و عاشقانه در حین تحصیل و بعد از تحصیل نیز عصای دست من و خانواده اش بود . وی تا سوم راهنمائی در کانون گرم مدرسه علم و دانش را کسب کرد . وقتی که رژیم بعث عراق پا به میهن اسلامی گذاشت غریبعلی آماده رفتن به جبهه شد و درست ۱۸ سال داشت که به خاک مقدس جبهه پا گذاشت . وی در منطقه کردستان خدمت کرد . آنقدر رفتار شایسته ای داشت که علاوه بر رفتارِ ما ، بر رفتار آشنایان نیز تاثیر مثبت داشت . ۸ ماه از خدمت باسعادت او می گذشت . آخرین باری که برای مرخصی به خانه آمد ، سه چهار روز با ما همراه شد و چند روزی که در خانه بود از من و مادرش دلجویی می کرد و با همه مهربانتر از همیشه بود . هر وقت که برای مرخصی می آمد مادرش و آشنایان مانع از رفتن او می شدند و می گفتند که نرود : ولی شهید آنقدر درک عظیم و والایی داشت که این طور بیان می نمود :

« من از فرمان دین فرار نمی کنم و این یک وظیفه برای من است که باید به نحو احسن آنرا انجام دهم . »

یک روز عصر که به خانه برگشتم دیدم که هیاهو و صدای گریه و زاری در خانه بلند شده ، وقتی چشمان اشک بار مادرش را دیدم فهمیدم که پسرم برای همیشه پیش معشوق خود سفر کرده است . بله درست ۲۰ روز بعد از آخرین بار از رفتنش خبر پر افتخار شهادت پسرمان را اطلاع دادند . فردای آنروز که با مادرش به دیدن جسم پاک او رفتیم ، چقدر بی ریا و صادقانه و آرام خوابیده بود . رنگین کمان چشمانش دیگر برای همیشه رفته بود و موقع آن بود که کمی در آرامش در خواب فرو رود .او و تعدادی از دوستان شهیدش را با آخرین همراهی توسط عاشقان شهدای محله یعنی اهل محل ، آنها را به سوی آرامگاه ابدیشان در دوشمان هدایت کردیم و او و دوستانشان را به خاک وادی ِ رحمت ِ شهر تبریز سپردیم .

 

پدر شهید غریبعلی عباسی در ادامه سخنانش آهی کشید وگفت:

به خاطر ناراحتی بیش از حد و بیقراری مادرش هنگام شهادت غریبعلی ، بنیاد شهید لباسها و اشیایی که از غریبعلی به جا مانده بود را تحویل ما نداد و یک ماه بعد از آن روز آنها را تحویلمان دادند .

لحظه ای سکوت عجیبی خانه را در آغوش گرفت . روح شهید همچنان از عکس شهید که در دیوار اتاق بود پر می کشید ... پدرش گفت یادم است هنگامی که برای تحویل گرفتن شهید عزیزم عازم ارومیه شدم در را از یکی از سربازان شنیدم که شهادت غریبعلی را برای دوستانش تعریف می کرد ، او می گفت :

در حین انجام عملیات حاج عمران بودیم ؛ سه سنگر از سنگران دشمن را تصرف کرده بودیم وقتی که می خواستیم سنگر چهارمی را هم بگیریم سربازان داخل آنرا منهدم کرده بودیم ولی یکی از آنها باقی مانده بود . شهید غریبعلی عباسی جلوتر از همه در کنار گروهبان حرکت می کرد که ناگاه سرباز از داخل سنگر تیری را از اسلحه خود رها کرد و به گردن شهید اصابت نمود. ما خواستیم به کمک دیگر رزمندگان شهید غریبعلی عباسی و یکی دیگر از رزمندگان دیگر از بستان آباد که او هم زخمی شده بود شبانه به تبریز برسانیم ولی در راه هردوی آنها شهید شدند .

بعد از پایان صحبتهای پدر شهید غریبعلی عباسی اینچنین به سخنان خویش خاتمه داد :

« مصلحت و امری که از طرف خداوند متعال قسمت باشد حتما اتفاق می افتد و غریبعلی هم با فهمیدن این موضوع آخرین باری که از خانه خارج شد با خنده و شادمانی پر کشید و رفت »

 

سربازِ شهید غریبعلی عباسی در ۱۲/۱۲/۱۳۶۵به درجه والای شهادت رسید و همچون فرشته نگهبانی از طرف خداوند بود که بالهایش را بر رویی هم وطنان خویش گستراند و با دلی آکنده از ایمان و صداقت از وطن خویش پاسداری کرد .

 

 

 

 

 

شادی روح این شهید والامقام و پدر بزرگوارشون که سال پیش به پسرش پیوست صلوات

 

  • رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»

تصاویر دفاع مقدس

تصاویر شهدا

حاج عمران

شهدای کوی صفا

شهید غریبعلی عباسی

نظرات (۱۰۶)

I think that what you published made a ton of sense.
But, consider this, what if you composed a catchier post title?
I ain't suggesting your content is not good, but what if you added a post title to possibly get people's
attention? I mean شهید غریب :: ««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»» is a little plain. You could glance at Yahoo's front
page and watch how they create news headlines to
get viewers interested. You might add a video or a related picture or two to get people
interested about everything've got to say. Just my opinion,
it might bring your posts a little livelier.
اندیشه ام از تو سبز و آباد شده
از جهل وغم این فکرتم آزاد شده
در مکتب پاک و شاد استاد ببین
غم رفته زجانم ودلم شاد شده
  • محمدرضا شیخی
  • سلام علیکم.با مطلب جدید بروز هستم

    ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی (ره) رو بهتون تبریک میگم

    آیا هنوز می خواهید از دریافت یارانه انصراف دهید؟(ریخت و پاش همسر رئیس جمهور)
  • (شهیدان راه حق)
  • همزاد کویرم تب باران دارم
    در سینه دلی شکسته پنهان دارم
    در دفتر خاطرات من بنویسید
    من هر چه که دارم از شهیدان دارم
    ممنون بابت مطلب زیبایتان
    یا حق
  • قاصدک رنگین کمان
  • خدا رحمتشون کنه. خوش بحالشون واقعا مخلصانه جنگیدند و شهید شدند.
    با سلام دوست عزیز
    ممنون که سرزدید
    یاعلی
    سلام

    خیلیی زیبا بود.... ایشالله خدا پدر این شهید رو حفظ کنه ..... و شما رو با شهدا و خصوصا با این شهید محشور کنه...
    عالی بود...
  • خورشیدقم (زهره سبزی)
  • سلام خداقوت
    ممنون از حضورتون
    لبخند رضایت حضرت زهرا(س) پشت و پناهتان...
    سلام

    الهی! با تو آشنا شدم، از خلایق جدا شدم و در جهان شیداشدم، نهان بودم؛ پیدا شدم.
    فاطمه یعنی شرف،یعنی حجاب
    فاطمه فخر زنان، روز حساب
    فاطمه یعنی رضای کردگار
    شاهکار خلقت پروردگار
    ولادت حضرت فاطمه(س) پیشاپیش مبارک باد
    https://www.rasekhoon.net
    سلام علیکم..
    شیعه یامحب؟؟؟هدف تویی..به روزم .
    عاقبتتون بخیر....
    "ختم هفت دوره قرآن کریم.هدیه به حضرت معصومه(س)به نیت حاجت. سهم شما سوره ی بقره فقط آیه ی16.و ارسال آیه بعد به 8نفر..سعی کنید قطع کننده زنجیر نباشید چون شریک ختم 8دوره قران میشی...اگر قطع کننده زنجیر هستی خبر بدین
    یوسف مى دانست تمام درها بسته هستند
    اما به خاطر خدا و به امید او
    حتی به سوی درهای بسته دوید
    و تمام درهای بسته برایش باز شد...
    اگر تمام درهای دنیا هم به رویت بسته شدن،
    به طرف درهای بسته بدو
    چون خدای تو و یوسف یکیست.
  • ◕‿◕گـُـلــ♥دُخـتــَر◕‿◕
  • سلام
    بالاخره وب خاک خورده گل دختر به روزشد واصرار دوستان نتیجه داد
    منتظرحضورگرمتون هستم،حتماتشریف بیارین منتظرم!
    یاعلی
    شیعه پرنده ایست که دو بال دارد. بال سبز این پرنده مهدویت وعدالت خواهی و بال سرخ آن شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد.این پرنده زرهی به نام ولایت پذیری به تن دارد که او را فنا ناپذیر کرده و قدرتش با شهادت دوچندان میشود .شیعه عنصری است که هر چه او را از بین می برند بیشتر می شود.
    (فرانسیس فوکویاما)
    مهربانم!
    عالم از توست. . . .
    غریبانه چرا میگردی؟!
    الهم عجل لولیک الفرج
    خوشبختی
    همان لحظه ای است که احساس می کنی خدا در کنارت حضور دارد و تو به احترامش از گناه فاصله می گیری..
    نتیجه ی دیپلماسی لبخند= قطعنامه ی اروپا علیه ایران

    با بیانیه ی بسیج دانشجویی کشور درباره ی ضعف دیپلماسی ایران بروزم.لطفا تشریف بیارید ونظرات خودتونو اعلام کنید.یاعلی
    سالی گذشت... باز نیامد، و َعید شد
    گیسوی مادرم از غم بابا سپید شد
    امروز هم نیامد و غم خانه را گرفت
    امروز هم دو مرتبه باران شدید شد
    مادر کنار سفره کمی بغض کرد و گفت:
    امسال هم بدون تو سالی جدید شد
    ده سال تیر و آذر و اسفند و ... خون دل
    تا فاو و فکه رفت ولی نا امید شد
    ده سال گریه های مرا دید و گریه کرد
    حرفی نزد، نگفت: چرا ناپدید شد
    ده سال، رنگ پنجره های اتاق من
    همرنگ چشم های سیاه و سفید شد
    بعد از گذشت این همه دلواپسی و رنج
    مادر نگفته بود که بابا شهید شد
    اللهم الرزقنا توفیق شهادهً فی سبیلک
    با افتخار لینک شدین ، با آرزوی همکاری بیشتر
    من الله توفیق
    سلااام

    لینک شدید

    خدا دوستت دارم.
    سلام خدا قوت با مطلب
    دانشجویان مسلمان وغیر مسلمان اتریشی از مهربانی حضرت محمد (ص)تبلیغ کردند
    بروزم
    منتظر حضور سبزتون هستم
    یاعلی
  • خدایا پناهـــ بده
  • الهم صل علی محمد و ال محمد
    سلام علیکم
    عالی بود نشده یکبار درباره زندگی این بزرگواران بخونم و تاثیر نبرم اجرتون با خدا
    .....
    بابت تاخیرم ببخشید
    مدتی نبودم
    در پناه حق باشید
    سلام خوبید؟
    بله کرمانشاه میبرن ولی دقیقا نمیدونم کجا ثبت نام میکنند.
    راستی تو دانشگاه دبیر ستاد امر به معروف ونهی....بودم الان میخوام عضو خودسازمان بشم باید چیکارکنم؟
  • شهیدان راه حق.
  • دیدم آن حالات شوق و شور را
    در میان چهره هاشان نور را

    در هوای عاشقی پر می زدند
    تا خدا با گریه معبر می زدند

    در دل شب با نوا و زمزمه
    ذکرشان “یافاطمه ” ” یا فاطمه ”

    بین چهره عکس یک لبخند بود
    همه ی هستیّ شان سربند بود

    از همه افلاک برتر بوده اند
    دوست نه،بلکه برادر بوده اند

    تشنه لب دادند جان پای حسین
    عاشقان حضرت پیر خمین

    با شهادت زندگی زیبا شود
    عاشقی با سوختن معنا شود

    حال،آنها رفته و ما مانده ایم
    از شهادت ، ما همه جا مانده ایم

    تا نفس داریم تا که زنده ایم
    ای شهیدان از شما شرمنده ایم

    تاابد رزمنده ایم پای ولی
    جان فدای حضرت سیّد علی
    سلام خوش به سعادتتون زیارت قبول
    مراهم از دعای خیرتان محروم ننمایید
    با مطلبی جدید به روزم
    (واریز شده های نقدی به ناکجا آباد است! )
    من الله توفیق
    اگر یک روز هیچ مشکلی سر راهم نبود
    می فهمم که راه را اشتباه رفته ام





  • ایستگاه بیداری
  • شهید دکتر مصطفی چمران :
    آنان که به من بدی کردند ، مرا هوشیار کردند.
    آنان که از من انتقاد کردند ، به من راه و رسم زندگی آموختند.
    آنان که به من بی_اعتنایی کردند ، به من صبر و تحمل آموختند.
    آنان که به من خوبی کردند ، به من مهر و وفا و دوستی آموختند.
    پس خدایا :
    به همه آنانی که باعث تعالی دنیوی و اخروی من شدند ، خیر و نیکی دنیا و آخرت عطا بفرما.
    خوش دارم که در نیمه های شب در سکوت مرموز آسمان و زمین به مناجات برخیزم. با ستارگان نجوا کنم و قلب خود را به اسرار ناگفتنی آسمان بگشایم. آرام آرام به عمق کهکشانها صعود نمایم، محو عالم بی نهایت شوم . از مرزهای علم وجود در گذرم و در وادی ثنا غوطه ور شوم و جز خدا چیزی را احساس نکنم.
    مناجات شهید چمران
    واقعا خیلی خوبه که مارو با شهدا آشنا می کنین. اجرم عندالله
    سلام وبلاگ خوبی دارید
    با احترام لینکتون کردم خدا قوت
    سلام
    چند طراحی از سخنان مهم و مرتبط حضرت امام ره با اینروز ها
    انشالله که مفید فایده باشد
    http://gigpars.com/upload/2k2p_%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B1%D9%87.zip
    سلام و تشکر
    * توسل به حضرت ام البنین :

    توسل به حضرت فاطمه ام البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام :چهل روز، هر روز 135 مرتبه صلوات هدیه به آن مخدره نموده ، مجرب است
    همیشه از فاصله ها گله مندیم،شاید یادمان رفته که در مشق های کودکی مان گاه برای فهمیدن کلمات فاصله هم لازم بود.

    سلام
    با یک پست جدید منتظر حضورتان هستم . . .
  • اَینَ صاحِبــــــُــ یَوم ِ الفَــــتـح
  • سلام بزرگوار
    خداقوتـــــ.

    امام علی (ع) می فرمایند:
    اللّه اللّه فی القران لایَسْبِقُکُم بالعَمَل به غَیرُکُم
    خدا را، خدا را در نظر بگیرید در مورد قرآن! مبادا دیگران در عمل به آن از شما پیشی گیرند!

    بامطلب"داروی هرنوع بیماری"درکلام امام علی(ع) بروزم ومنتظر نقد ونظرات ارزشمندتون.

    التماس دعای فــــــــرج
    یازهــراء(س)
    پیامبر اکرم(ص) فرمودند:

    اِختَبِرُوا النّاسَ بِاَخدانِهِم فَاِنَّ الرَّجُلَ یخادِنُ مَن یعجِبُهُ

    مردم را از دوستانشان بشناسید، زیرا انسان با کسى رفاقت مى ‏کند که او را مى ‏پسندد.

    (تحف العقول، ص 214)

    سلام شاداب شادمان باشید خداوند پشت پناهتان
    زندگی یعنی چه؟ یعنی آرزو کم داشتن
    چون قناعت پیشگان روح مکرم داشتن
    جامهی زیبا بر اندام شرف آراستن
    غیر لفظ آدمی معنای آدم داشتن
    قطره ی اشکی به شبهای عبادت ریختن
    بر نگین گونه ها الماس شبنم داشتن
    نیمشب ها گردشی مستانه در باغ نیاز
    پاکی عیسی گزیدن عطر مریم داشتن
    با صفای دل ستردن اشک بی تاب یتیم
    در مقام کعبه چشمی هم به زمزم داشتن
    تا برآید عطر مستی از دل جام نشاط
    در گلاب شادمانی شربت غم داشتن
    مهتر رمز بزرگی در بشر دانی که چیست
    مردم محتاج را بر خود مقدم داشتن
    مهلت ما اندک است وعمر ما بسیار نیست
    در چنین فرصت مرا با زندگی پیکار نیست
    سهم ما چون دامنی گل نیست در گلزار عمر
    یار بسیار است اما مهلت دیدار نیست
    آب و رنگ زندگی زیباست در قصر خیال
    جلوه این نقش جز بر پرده ی پندار نیست
    با نسیم عشق باغ زندگی را تازه دار
    ورنه کار روزگار کهنه جز تکرار نیست مهدی سهیلی
  • ☂☂آبـجی معـصومـه☂☂
  • سلام
    قشنگ بود
  • شیعه به قربانت امام علی النقی ع
  • سپاس از لطف بیکرانتون آقا سید بزرگوار منظور بنده این نبود که جنابعالی پست بزارید البته دستتون در نکنه اما بهتره دوستان هم فعال باشن به هر حال در صورت مشارکت گروهی ان شالله وب قوی تری رو خواهیم داشت به هر حال سپاس اگر نیاز باشه بنده شخصا به بچه هایی که ادرسشون رو دارم کامنت بدم در این زمینه.

    در ضمن یه سری فایل براتون ایمیل زدم به ادرس یاهوتون و ای دی تونو با اجازه اد کردم.


    التماس دعا
    در پناه مهربانترین مهربانان....
    سلام بزرگوار از حضور همیشگی شما سپاسگزارم
    شیطان به حضرت یحیی گفت : می خواهم تو را نصیحت کنم !
    حضرت یحیی فرمود : من میل ندارم ولی می خواهم بدانم طبقات مردم نزد شما چگونه اند .شیطان گفت :‌مردم از نظر ما به سه دسته تقسیم می شوند :....
    ۱) عده ای مانند شما معصومند ، از آنها مایوسیم و می دانیم که نیرنگ ما در آنها اثر نمی کند.
    ۲) دسته ای هم بر عکس در پیش ما شبیه توپی هستند که به هر طرف می خواهیم می گردانیم.
    ۳) دسته ای هم هستند که از دست انها رنج می بریم ؛ زیرا فریب می خورند ؛ ولی سپس از کرده خود پشیمان می شوند و استغفار می کنند و تمام زحمات ما را به هدر می دهند دفعه دیگر که نزدیکه که موفق شویم ؛ اما آنها دوباره به یاد خدا می افتند و از چنگال ما فرار می کنند . ما از چنین افرادی پیوسته رنج می بریم .
  • ►♦◄به یاد شهدای گمنام►♦◄
  • آوای نوحه‌ی شیطان چون در مغاره‌های عمق زمین پیچید دانستم که وقت آمدن توست. پیشبازت تا کوهپایه آمدیم.
  • امانت اسمانی
  • قـــــطـره هـــای کــــوچـک آب
    اقـــــیـانــــوس بــــزرگ را مـــی ســازنـــد
    دانـــــه هـــای کــــوچــک شـــن
    ســــاحــل زیــــبـا را . . .
    لـــــحـظه هـــای کـــــوتاه
    شـــــایـــد بـــی ارزش بــــه نــــظـر بــــرســـنـد ، اما …
    سلام علیکم..
    لطف بفرمایید آپ کردید اطلاع بدید ماشرمنده نشیم...
    شیعه دریک دقیقه...نشراین پست بنویسیدبه حساب حضرت علی...
    عاقبتتون بخیر....
    سلام
    یکی از رفقا با نام ماردین سوالاتی پرسیدن که مجبور شدم پاسخ بدم ، اخرین پستم هم درباره یکی از سوالات ایشونه که گفتن خانه های ان زمان درب نداشت که اتشش زده باشند و خود حضرت علی هم در منابع شیعه امده که فرموده :
    خانه های ما درب نداشت
    منتظر حضور و نظرات سازندتون هستم.
    قدم اگر خمید ، فدای سر حسین
    جانم به لب رسید ، فدای سر حسین

    ام البنین سابق این شهر عاقبت
    شد مادر شهید ، فدای سر حسین

    یک چند وقتی است در این شهر هیچ کس
    لبخند من ندید ، فدای سر حسین

    هر جمله بشیر مرا پیر کرده است
    مویم شده سفید ، فدای سر حسین

    گلچین چهار تا گل گلخانه مرا
    چه وحشیانه چید ، فدای سر حسین

    هر شب به یاد عمر کم ناز دانه ها
    اشکم به رخ چکید ، فدای سر حسین

    هر شب به یاد تشنگی کودک رباب
    خواب از سرم پرید ، فدای سر حسین

    عباس پاسبان حرم شد به جای من
    دستش اگر برید ، فدای سر حسین

    گویند جا شده به مزار محقری
    آن قامت رشید ، فدای سر حسین


    وفات مادر سلطان ادب و وفا حضرت ام البنین سلام الله علیها تسلیت باد.
  • جوانان متحد انزلی چی
  • ممنون
    موافقم باهاتون
  • بانوی پاییزی
  • مادر سقای دشت کربلا ، ام البنین
    باغبان گلشن خیرالنّساء ، ام البنین
    ♥•٠·
    حضرت ام البنین در واقعه کربلا حضور نداشت، هنگامى که بشیر به
    مدینه بازگشت و ام البنین را ملاقات کرد، خواست تا خبر شهادت
    فرزندانش را به وى دهد ام البنین گفت: رگ قلبم راپاره کردى بچه هایم و
    آنچه زیر آسمان است فداى ابا عبد الله علیه السلام، از حسین برایم بگو .

    ایام وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها را به پیشگاه مهدی موعود (عج) و تمام شیعیان جهان تسلیت عرض می کنم.
    من آرزوکردم برایت یار باشم
    آقا نمیخواهم به دوشت بار باشم.
    یک لحظه هم نگذار من بی تو بمانم.
    دیگر نمی خواهم پی اغیار باشم.
    وقتی طبیب دردهای ناعلاجی،
    من نذر کردم تا ابد بیمار باشم

    اللهم عجل لولیک الفرج
    خواهرم، اولین وصیتم حجاب توست که از خون من، سرخ‌تر و رنگین‌تر است. خواهرانم، شما می‌توانید با حفظ حجابتان، نگهبان خون من و تمام شهدا باشید.
    سلام بزرگوار... خدا قوت ...
    بروزم خوشحال میشم سر بزنین ...
    موفق باشید ...
    التماس دعا ...
    سلام

    ای بانی اشک و روضه های سقا
    ای فاطمه ی دوّم بیت مولا
    از دامن تو روح ادب را آموخت
    آن تشنه ی بی دست کنار دریا
    ———————————————-
    اگرچه در کربلا نبودی تا حزن هزار دلهرگی را از دوش حسین علیه‏السلام برداری، امّا در مدینه ایستادی تا نبض عاشورا را در مدینه به جریان اندازی
    ———————————————-
    دیگر مرا ام البنین نخوانید؛ تا جای پای خاطرات برهنه کودکی‏های پسرانم در ساحل خالی دریای توفانی خیالم، با اندوه مادرانه‏ام، پُر نشود
  • محمدرضا شیخی
  • سلام داش رضا.به خاطر گل جمال شما وبلاگ رو سبکتر کردم.هر وقت خواستی قدم روی چشم ما بذار
    سلام ممنون از حضورتان..................

    ممنونم از اینکه وبلاگمو در نبود من تنها نذاشتین.............

    برای تو و خویش…
    چشمانی آرزو میکنم که…
    چراغها و نشانه ها را در ظلمات مان ببیند
    گوشی که…
    صداها و شناسه ها را در بیهوشی مان بشنود
    برای تو وخویش …
    روحی که این همه را در خود گیرد و بپذیرد
    و زبانی که…
    در صداقت خود ،ما را از خاموشی خویش بیرون کشد و بگذارد از آن چیزها که در بندمان کشیده است سخن بگوییم
    سکوت سرشار از نگفته هاست-مارگوت بیکل
  • قطره ی بارون
  • سلام
    ممنون . خداقوت
    لینک شدید
  • محمدرضا شیخی
  • سلام داش رضا.چکار کردی پسر؟معجزه کردی؟خیلی عالی شد سرعت وبلاگت.منم به دلیل زیاد بودن لوگوهای دوستان و چند تا تبلیغ کلیکی سنگین شده.انشاالله جهت رفاه حال دوستان تغییراتی اعمال میکنم.

    وفات حضرت فاطمه ام البنین (س) رو به شما تسلیت میگم
  • محمدرضا شیخی
  • سلام علیکم.به به داش رضا.چه عجب از این ورا.شما کجا اینجا کجا.مرد حسابی وبلاگ من با اینترنت ایرانسل با سرویس هزارتومنی هم بالا میاد.وبلاگ اون خانم رو به این دلیل گفتم احتمالا هک شده چون اگر دقت کنید.جواب سوالها رو فقط با سلام،خیر، و مشکل خاصی نیست جواب میده و چیز خاصی نمیگه.اما واقعا متأسفم اگر نمیخواد ادامه بده.مطالب وبلاگ من زیادم آش دهن سوز نیست اما با جدیت دارم ادامه میدم.به کارت برس داداش مثل اینکه خیلی کار داری.اگر تونستی بعضی وقتا یه سری به ما هم بزن
    سلام شما با عنوان راه شیعه لینک شدید
    افسوس که عکس شهدا را می بینیم، و عکس شهدا عمل می کنیم.

    به من هم سر بزنید خوشحال میشم
    با سلام
    با عذرخواهی بابت تاخیر
    التماس دعا ..
  • جوانان متحد انزلی چی
  • والا ما با کسی دشمنی نداریم که بقیه خودشونو به ما میچسبونن. ما یه شهر کوچیکیم ولی بخاطر سربلنی و موفقیت هامون خار شدیم تو چش بعضی ها. یکی از شهرداران بی سواد شهرهای حومه اومده و یه اسمی رو جعل کرده، مجری برنامه های ورزشی استان کلی بی احترامی میکنن، مسئولین حق میخورن و ... واسه همیناست دیگه
    آیت الله حق شناس (ر ه)

    برخی می پرسند اعلم کیست؟ بنده می گویم ببینید عَلَم دست کیست؟ اگر خدای ناکرده عَلَم بیفتد، آن وقت نه اعلم می ماند نه غیر اعلم.
    من می دانم: بزرگ ترین گناه خامنه ای این است که نامش «علی» است.

    حساسیت روی این نام بالاست.
    دشمن همیشه روی این نام حساس بوده است.
    کینه ها دارد از نام علی.
    عقده ها دارد از «نادعلی».
    ناد علی برای شما مظهر العجایب نیست، بهانه ای است برای عقده گشایی.
    «سید علی» این روز ها را می دید.
    شما مو می دیدید و او پیچش مو.
    پیچیدگی فتنه اموروز را.
    همیشه کار علی بعد از محمد سخت تر بوده است.
    طرف علی، ابو سفیان نیست.
    «طلحه الخیر» است.
    طرف علی، آمریکا نیست.
    اما طرف تو ... است.
    طرف تو ...
    کاش رهبری را قبول نمی کردی ماه من
    لیاقت اینها همان مرجع تقلیید BBC است.
    باز هم می گویم
    اینهمه «ماهواره» حریف این «ماهپاره» نمی شوند.
    چون خداوند پشت ماه ماست.

    از آیت الله بهجت(قدس سره الشریف) پرسیدند:
    این سید علی برای رهبری جوان نیست.
    فرمودند: یکبار گفتیم علی جوان است کمرمان شکست...
    ماه من تنهایی ات دل مهدی را به درد آورد!

    آقای اوباما
    اگر می خواهی بدانی ما چقدر ولایت فقیه را دوست داریم
    وصیتنامه پدرانمان را بخوان
    شما اینهمه در عراق و افغانستان تلفات دادید.
    اگر مردید وصیتنامه کشته های تان را رو کنید.
    «سیندی شیهان» مادر یکی از هزاران نفله ی شما در جریان جنگ طلبی های دایمی شماست
    ولی معتقد است
    بچه اش برای هیچ و پوچ به هلاکت رسیده است.

    اما من در نظام مقدس جمهوری اسلامی مادری می شناسم که پنج شهید در راه اسلام داده است
    و وقتی به دیدار خامنه ای می رود، شرمنده است که دیگر
    فرزندی ندارد تا تقدیم ماه کند

    بعضی ها فرموده بودند: ما خدا را می پرستیم
    ما بیشماریم
    ما بت نمی پرستیم
    ما بتی به نام خامنه ای را خواهیم شکست.
    پاسخ دادیم:
    خامنه ای بت نیست
    تبری است که خدا دارد با آن بت شرق و غرب را می شکند.
    خامنه ای خدا نیست.
    ناخدای با خداست...
    پیروزی اسلام هدفی است که ما برای آن می‌جنگیم.
    فرازی از وصیت‌نامه شهید حمیدرضا یادگار..
    ربنا امنا بما انزلت واتبعنا مع الرسول فامتبنا مع الشاهدین
    خوش به سعادتش....
  • محمدرضا شیخی
  • سلام دوست بد.این وبلاگت ما رو کشت.خیلی سنگینه.جون من اون یکی وبلاگتو که گفتی قراره درستش کنی راه بنداز.راستی فکر کنم وبلاگ یکی از خواهران در فضای وب هک شده.همونی که وقتی قرار بود دوباره فعال بشه آدرسشو ازم خواستی.بیشتر به ما سر بزن.وگرنه دیگه نه من نه تو.مخاطب جدید پیدا کردی دیگه ما کهنه شدیم؟آره؟
    پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:

    وَالّذى نَفسى بِیَدِهِ لاتَدخُلُوا الجَنَّةَ حَتّى تُؤمِنوا وَ لا تُؤمِنوا حَتّى تَحابّوا أولا أدُلُّـکُم عَلى شَئىٍ اِذا فَعَلتُموهُ تَحابَبتُم؟ اَفشُوا السَّلامَ بَینَـکُم
    به خدایى که جانم در اختیار اوست، وارد بهشت نمى‏شوید مگر مؤمن شوید و مؤمن نمى‏شوید، مگر این‏که یکدیگر را دوست بدارید. آیا مى‏خواهید شما را به چیزى راهنمایى کنم که با انجام آن، یکدیگر را دوست بدارید؟ سلام کردن بین یکدیگر را رواج دهید.

    مشکاة الانوار، ص 157

    سلام خسته نباشید
    آدمهای ساده رادوست دارم.همانهاکه بدی هیچکس راباورندارند.همانهاکه برای همه لبخنددارند.آدمهای ساده رادوست دارم .بوی ناب"آدمیّت"میدهند......


    ممنون از حضور سبزتون
    یاعلی
    سلام
    بروزم
    منتظرحضورتون
    بیا که با تو قامت عشق تا نمی شود
    لب غنچه بی تو به خنده وا نمی شود
    همه شب در هجر رخت مویه کنان
    این بغض جز به دیدار تو وا نمی شود
    همه دلهای شکسته را تو مرهمی
    بیا که این درد بی تو دوا نمی شود
    عالمی چشم براه منتقم عادلند
    این محکمه بی تو بر پا نمی شود
    ساغر هستی را تویی آخرین قدح
    بی تو هیچ عیشی مهیا نمی شود
    صفای دل با صفایان ز توست
    دلی بی یاد تو مصفا نمی شود
    بقای عالم ز عطر گل نرگس است
    بی دیدن این رخ ، دیده بینا نمی شود
    چشم ما لایق فیض شرفیابی نیست
    ورنه حجت حق بدین آشکارا نمی شود
    این جمله را بر عرش برین نگاشته اند
    “هر یوسفی یوسف زهرا نمی شود”
    سلام خدا قوت خیلی زیبا بود تشکر
    اسیر مانده ایم در بهانه های پاپتی

    و میله های آهنین و عشق های ساعتی

    حوالی نگاهمان دوباره صف کشیده است

    صدای تیک تاک غم , شماره های صنعتی

    امان از اشتباه های نا تماممان , همان

    تفاخر همیشگی به هیچ های قیمتی

    میان قرن حادثه کجاست اتفاق عشق

    نمانده در تسلط همان هبوط لعنتی ؟

    کسی نیامد از تبار انتظارمان ببین

    که مانده ایم سخت در هجوم بی لیاقتی

    اللهم عجل الولیک الفرج
    اللهم صل علی محمدوال محمد


    ++++++++++++++++++++++++
    سلام
    منتظرحضورتان هستیم.
    یامولا علی
    بچه ها اگر شهر سقوط کرد نگران نباشید؛ دوباره فتحش می کنیم.
    مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند.(شهید جهان آرا)

    با مطلبی درباره "طلبه ای که می خواست پیکرش آتش بگیرد" بروزم.لطفا تشریف بیاورید.یاعلی
    خداببخشه برادر نری باز پیدات نشه بهم سربزنی.راستی شما چندسالته
    ای کاش شهادت نصیبمان گردد
    سلام من یه دونه راه شیعه بیشتر ندارم
    خداخیرتان دهد
    به روزم
  • خورشیدقم (زهره سبزی)
  • سلام
    روحش شادویادش گرامی


    بروزم
    سلام
    ان شاءالله یاورمون باشه...
    یاحق
    رسول اکرم(ص) فرمودند:

    اَفضَلُ الإِیمانِ اَن تَعلَمَ اَنَّ اللهَ مَعَکَ حَیثُ ما کُنتَ؛

    برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.

    (کنزالعمال،ج

    سلام صبح بخیر دعا کلید رفع تمام مشکلات است التماس دعا
  • محمد فرضی پوریان
  • با سلام و تبریک سال نو، البته با تاخیر و با آرزوی سربلندی و موفقیت برای حضرت عالی. و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و توسلات شما در این فاطمیه ای که گذشت.
    ان شاءالله که سال ظهور آقامون باشه.
    (مدتی نبودم الان خدمت رسیدم)
    سلام دوست عزیز ممنونم که سرزدین و دعوتم کردین.جالب بود/خوش به حالتون برا ما که امسال توفیق نشد بریم/خدا قوت.التماس دعا
  • بابای آسمانی...
  • سلام علیکم/بابت تاخیرم عذر میخوام/سلام بر عموی نازنینم شهید غریبعلی عباسی/خوش به سعادتتون/خیلی زیباست پر از احساس/برای من دعا کنید/یا زهرا(س)
  • امانت اسمانی
  • دلـم گـرفته است …

    نه اینـکه کسی حرفی زده باشد نه …

    من آنقدر آدم گریز شده ام که کسی کارش به اطراف من هم نمی رسد..

    دلم گرفتـه است که آنچه هستم را نمی فهمند …

    و آنچه هستند را میپذیرم …

    و دنیـا هم به رویش نمی آورد این تنـاقض را
    بله کرمانشاه
    مناطق جنگی استانمو مثل بازی دراز و... رفتم ولی خوزستان نه
    یا که صبر برایم چه خوب معنا شد

    در انتظار ظهورت دلم شکیبا شد

    تمام دفتر عمرم سیاه شد اما

    امید دیدن رویت دوباره پیدا شد
  • دیــــــــــدبــــــــــانـــــــــــــ
  • هر روز
    برای آمدنت
    دعا می ‌کنیم
    و برای نیامدنت
    کارهای زیادی...
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • جوانان متحد انزلی چی
  • گرامی باد یاد و خاطره شهیدان صیاد شیرازی و آوینی
  • ★ ساخت ابزار صلواتی ★
  • سلام
    سلام علیکم
    ممنون م از حضورتون
    ان شاالله موفق و موید باشید
    یاعلی
    برای کشتــــــن پرندهـــ ــ ـ نیازی به شکستــــن گردن نیستــــ ــ ــ ...!
    پرهایــــش را کهــ ــ ـ بچینــــــی...
    خاطراتـــــــ ــ ــ پــــرواز روزی صد بار او را خواهـــد کشتــــــــ ــ ــ ...!

    خدایاکمک کن روسیاه نباشیم
    یازهرا
    سلام نه متاسفانه نیستم آقا رضا
    این بوی ناب وصال است یاعطر گل های سیب است

    این نفخه ی آشنایی بوی کدامین غریب است؟

    امشب از این کوی بن بیت باپای سر می توان رشت

    روشن چراغ دل ودست بانور ((امن یجیب))است

    درسوگ گل های پرپر گفتی وبسیارگفتیم

    امروز می بینیم اما مضمون گل ها غریب است

    در مسجد سینه چندی است تامسجدم نوحه خوانی است

    برمنبر گونه شب ها این گونه اشکم خطیب است:

    ((ازسنگ های بیابان خاموش بودن عجیب است

    از ما که هم کیش موجیم این گونه ماندنعجیب است))

    خشکید جوی ترانه بی گریه های شبانه

    این نغمه ی عاشقانه سوز دلی بی شکیب است

    با اشتیاق زیارت یاران هم دل گذشتند

    انگار تنها دل من از عاشقی بی تصیب است
    الإمام الصادق علیه السلام :قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ : یا بُنَیَّ ، لِکُلِّ شَیءٍ عَلامَةٌ یُعرَفُ بِها ، ویُشهَدُ عَلَیها ... ولِلعالِمِ ثَلاثُ عَلاماتٍ : العِلمُ بِاللّه ِ ، وبِما یُحِبُّ ، وبِما یَکرَهُ .

    امام صادق علیه السلام :لقمان به پسرش گفت: «اى پسرم! هر چیز نشانه اى دارد که بدان شناخته مى شود و بر اساس آن ، گواهى مى گردد. دانشمند نیز سه نشانه دارد : شناختن خدا و آنچه خداوند دوست دارد و آنچه دوست ندارد» .
    سلام خدا قوت با مطالب
    اتحادیه اروپا، خیال خام تاسیس لانه جاسوسی را به گور ببرد

    کوچکترین عقب نشینی از حقوق هسته ای نمی کنیم بروزم
    منتظر حضور سبزتون هستم
    یاعلی
  • حسین (تیساپه لینگ )
  • سلامممممممممم
    من ... ...
    فرصت نبود یا حواسم نبود
    لینکی برادر
    با سلام
    میثاق منتظر حضور گرم شما و نظرات شماست
    یا علی
  • دلـــــــــــــــــــداده
  • آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی:


    «اگر می خواهی صدقه بدهی، همین ‌طوری صدقه نده؛ زرنگ باش!



    حواست جمع باشد، صدقه را از طرف امام رضا (ع) برای سلامتی آقا


    امام زمان (عج) بده! برای دو معصوم است؛


    دو معصومی که خدا آنها را دوست دارد،


    ممکن نیست خداوند این صدقه ی تو را رد کند.


    تو هم اینجا حق واسطه ‌گری‌ ات رامی گیری.


    تو واسطه ‌ای و همین حق واسطه‌ گری است که اجازه می دهد


    تو به مراحل خاص برسی

    ممنون که بهم سر زدید
    باسلام ازاینکه به این حقیرسرزدی ونظرخودرا ابلاغ فرمودیدتشکروقدردانی می کنم درضمن باافتخار لینک شدیداگه خواستی لینک کن وخبر بده..
  • بیقرارشهادت
  • سلام
    زیباتر از هرچیز
    از میان تعاریف مختلفی که برای فرهنگ طرح کرده اند می توان فرهنگ را مجموعه از باورها ، ارزش ها ، اخلاقیات ، علم و ادب ...دانست که می بایست به وسیله آموزش به نسل های بعدی منتقل شود از
    آنجایی که نظام فرهنگی نسبت به نظام سیاسی دارای تقدم و اصالت بیشتری است
    پس بقای یک تمدن و حکومت وابسته به داشتن فرهنگی عمیق و قوی می باشد. در تشکیل و بقای انقلاب اسلامی ایران نیز تاثیر فرهنگ به وضوح روشن است .در سالهایی نچندان دور بود که ملت مسلمان ایران با تیکه بر فرهنگ
  • ·•●مــــــــــآבرِچشـــــــمْ بـﮧ رآه●•·
  • دکتر علی شریعتی:

    مادرم می گفت: عاشقی یک شب است و
    پشیمانی هـــــزار شب
    اما هزار شــب است پشیمانم که چـــرا یک
    شب عاشقی نکرده ام


    سلام علیکــــــم

    آپم ومنتظرحضـورتون

    یازهرا(س)
    سلام
    عالی بود.
    سلام
    بسیار زیبا و جالب بو.د
    خدا خیرت بده
    سلام
    بسیار زیبا و جالب بو.د
    خدا خیرت بده
  • جوانان متحد انزلی چی
  • روز ملی فناوری هسته ای مبارک باد
    از پروردگار مهربان برایت آرامشی آرزو دارم که در سایه آن،
    "داشته هایت" آنچنان پر رنگ شوند که"غم نداشته هایت"
    هرگز دیده نشود.
  • ســربــاز ولایــت
  • سلام خدا قوت همسنگر
    به ما هم سر بزنی خوشحال میشیم
    نظر یادتون نره
    موفق باشید التماس دعا
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">