««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

فعالیت های فرهنگی و مذهبی
مشخصات بلاگ
««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

اینجا یک رسانه برای اشاعه فرهنگ غنی تشیع است.
راه شیعه یعنی راه سرخ اباعبدالله الحسین(ع)
یعنی شهادت

الکسا

مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

کد موزیک آنلاین برای وبگاه
پیوندها

شهر خون

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۰۵ ب.ظ
شرح کامل عملیات:

در حالی که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می شد، آزاد سازی این شهر می توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد.

بر همین اساس، با توجه به این که منطقه عمومی غرب کارون آخرین منطقه مهمی بود که هم چنان در اشغال عراق قرار داشت، از یک سو فرماندهان نظامی ایران برای انجام عملیات در این منطقه اشتراک نظر داشتند، و از سوی دیگر عراق نیز که طراحی عملیات آزادسازی خرمشهر را پس از عملیات فتح المبین قطعی و مسجل می پنداشت، با در نظر گرفتن اهمیت این شهر و جایگاه آن در دفاع از بصره، به ضرورت حفظ این منطقه معتقد بود. از این رو، بلافاصله پس از اتمام عملیات فتح المبین، در حالی که قوای ارتش عراق در منطقه عمومی خرمشهر تقویت می شد، به تمام یگان های تحت امر قرارگاه مرکزی کربلا دستور داده شد تا ضمن بازسازی و تجدید قوا، به شناسایی و طراحی عملیات بپردازند.

اهداف عملیات : 

مهم ترین اهدافی که در این عملیات دنبال می شد، عبارت بودند از:

- انهدام نیروی دشمن، حداقل بیش از دو لشکر.

- آزاد سازی حدود 5400 کیلومتر مربع از خاک ایران؛ از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمید.

- خارج نمودن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه دشمن.

- تامین مرز بین المللی (حدفاصل پاسگاه طلائیه تا شلمچه).

- آزادسازی جاده اهواز – خرمشهر و خارج شدن جاده اهواز – آبادان از برد توپخانه دشمن.

 

 

منطقه عملیات

منطقه عمومی عملیات بیت المقدس در میان چهار مانع طبیعی محصور است، که از شمال به رودخانه کرخه کور ، از جنوب به رودخانه اروند ، از شرق به رودخانه کارون و از غرب به هورالهویزه منتهی می شود.

منطقه مزبور به جز جاده نسبتا مرتفع اهواز – خرمشهر، فاقد هر گونه عارضه مهم برای پدافند است. همین امر موجب شد تا زمین منطقه – به دلیل مسطح بودن – برای مانور زرهی مناسب، و برای حرکت نیروهای پیاده – به دلیل در دید و تیر قرار داشتن – نامناسب باشد. نقاط حساس و استراتژیک منطقه شامل بندر و شهر خرمشهر، پادگان حمید، جفیر، جاده آسفالت اهواز – خرمشهر، شهر هویزه و رودخانه های کارون، کرخه کور و اروند بود.

استعداد دشمن

تا قبل از آغاز عملیات بیت المقدس، استعداد نیروهای دشمن به ترتیب زیر بود:

- لشکر 6 زرهی؛ از جنوب رودخانه کرخه تا هویزه.

- لشکر 5 مکانیزه؛ از غرب اهواز تا روستای سید عبود.

- لشکر 11 پیاده از سید عبود تا خرمشهر – تیپ های 22، 48، 44 مامور حفاظت از خرمشهر بودند.

- لشکر 3 زرهی در شمال خرمشهر.

با شروع عملیات نیز یگان های دیگری از ارتش عراق به منطقه اعزام شدند که در مجموع تمامی یگان هایی که در منطقه درگیری حضور یافتند، عبارت بودند از:

- لشکر 5 مکانیزه؛ شامل: تیپ های 26 و 55 زرهی و تیپ های 15 و 20 مکانیزه.

- لشکر 6 زرهی؛ شامل: تیپ های 16 و 30 زرهی و تیپ 25 مکانیزه .

- لشکر 3 زرهی؛ شامل: تیپ های 6،12 و 53 زرهی و تیپ 8 مکانیزه .

- لشکر 9 زرهی؛ شامل: تیپ های 35 و 43 زرهی و تیپ 14 مکانیزه .

- لشکر 10 زرهی؛ شامل: تیپ های 17 زرهی و 24 مکانیزه .

- لشکر 11 پیاده؛ شامل: سه تیپ سازمان 44، 48 و 49 پیاده و سه تیپ تحت امر 45 ، 113 و 22 پیاده.

- لشکر 12 زرهی؛ شامل: تیپ های 46 مکانیزه و 37 زرهی.

- لشکر 7 پیاده؛ شامل: تیپ های 19 و 39 پیاده.

- تیپ مستقل 10 زرهی.

- تیپ های مستقل 109، 419، 416، 90، 417، 601، 602، 605، 606، 409، 238 و 501 پیاده.

- تیپ های 31، 32 و 33 نیروی مخصوص.

- تیپ های 9، 10 و 20 گارد مرزی.

- تعداد 30 گروهان کماندو.

- تعداد 10 قاطع جیش الشعبی (هر قاطع 450 نفر).

- گردان تانک مستقل سیف سعد.

- گردان های شناسایی حطین، صلاح الدین، حنین.

- توپخانه دشمن نیز از 530 قبضه توپ در انواع مختلف تشکیل شده بود که به طور تقریبی عبارت بود از 30 گردان.

طرح عملیات

در طراحی عملیات، تهاجم از طریق عبور از رودخانه کارون و پیشروی به سوی مرز بین المللی و سپس آزادسازی شهر خرمشهر مد نظر قرار گرفته و چنین استدلال می شود که حمله به جناح دشمن، که عمدتا به سمت شمال آرایش گرفته بود، عامل موفقیت عملیات است.

هم چنین، شکستن خطوط اولیه دشمن و عبور از رودخانه و گرفتن سرپل در غرب کارون تا جاده آسفالته اهواز – خرمشهر به عنوان اهداف مرحله اول و ادامه پیشروی به سمت مرز و تامین خرمشهر به عنوان اهداف مرحله دوم تعیین شدند.

بر همین اساس، محورهای عملیاتی هر یک از قرارگاه ها به ترتیب زیر مقرر گردید:

1- محور شمالی؛ قرارگاه قدس (با عبور از رودخانه کرخه).

2- محور میانی؛ قرارگاه فتح (با عبور از رودخانه کارون و پیشروی به سمت جاده اهواز – خرمشهر).

3- محور جنوبی؛ قرارگاه نصر (با عبور از کارون و پیشروی به سمت خرمشهر).

شرح عملیات

سرانجام عملیات بیت المقدس در 30 دقیقه بامداد روز 10 اردیبهشت 1361 با قرائت رمز عملیات بسم الله الرحمن الرحیم . بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب از سوی فرماندهی آغاز شد.

شهید آیت الله صدوقی و آیت الله مشکینی نیز که در کنار فرماندهان سپاه و ارتش در قرارگاه کربلا حضور داشتند، هر یک به طور جداگانه، پیام هایی را به وسیله بی سیم خطاب به رزمندگان اسلام قرائت کردند.

عملیات بیت المقدس را به چهار دوره زمانی به شرح زیر می توان تقسیم کرد:

مرحله اول : در محور قرارگاه قدس (شمال کرخه کور) به دلیل هوشیاری دشمن و وجود استحکامات متعدد، پیشروی نیروها به سختی امکان پذیر بود و در این میان تنها تیپ های 43 بیت المقدس و 41 ثارالله موفق شدند از مواضع دشمن عبور کرده و منطقه ای در جنوب رودخانه کرخه کور را به عنوان سرپل تصرف کنند. عدم پوشش جناحین این یگان ها باعث شده بود که فشار شدید دشمن برآن ها وارد شود.

در محور قرارگاه فتح، یگان های خودی ضمن عبور از رودخانه به سرعت خود را به جاده اهواز – خرمشهر رسانده و به ایجاد استحکامات و جلوگیری از نقل و انتقالات و تحرکات دشمن در جاده مذکور پرداختند.

در محور قرارگاه نصر، به دلیل تاخیر در حرکت و وجود با تلاق در کنار جاده اهواز – خرمشهر و هم چنین تمرکز دشمن در شمال خرمشهر، نیروهای این قرارگاه نتوانستند به اهداف مورد نظر دست یافته و با قرارگاه فتح الحاق کنند.

الحاق کامل قرارگاه نصر با قرارگاه فتح و هم چنین تصرف اهداف مرحله اول قرارگاه قدس در دستور کار عملیات شب دوم قرار گرفت که با انجام آن تا حدودی اهداف مورد نظر محقق شد، لیکن برخی رخنه ها همچنان باقی بود تا این که سرانجام پس از 5 روز، جاده اهواز – خرمشهر از کیلومتر 68 تا کیلومتر 103 تثبیت و کلیه رخنه ها ترمیم شد.

مرحله دوم: در این مرحله آزاد سازی خرمشهر از دستور کار عملیات خارج و تصمیم گرفته شد که قرارگاه های فتح و نصر از جاده اهواز – خرمشهر به سمت مرز پیشروی کنند و قرارگاه قدس نیز ماموریت یافت تا به صورت محدود برای تصرف سرپل در جنوب کرخه کور اقدام نماید و سپس آن را گسترش دهد.

عملیات در این مرحله در ساعت 22:30 روز 16/2/1361 آغاز شد. نیروهای قرارگاه فتح در همان ساعات اولیه به جاده مرزی رسیدند. یگان های قرارگاه نصر نیز با اندکی تاخیر و تحمل فشارهای دشمن، به مرز رسیده و با قرارگاه فتح الحاق کردند.

دشمن با مشاهده جهت پیشروی نیروهای ایران به طرف مرز، لشکر های 5 و 6 خود را به عقب کشاند. به نظر می رسید این عقب نشینی با دو هدف انجام شده باشد: یکی جلوگیری از محاصره و انهدام این لشکرها، و دیگری تقویت هر چه بیشتر خطوط پدافندی بصره و خرمشهر.

در پی این عقب نشینی که از ساعات اولیه روز 18/2/1361 آغاز شده بود، نیروهای قرارگاه قدس ضمن تعقیب نیروهای دشمن، تعدادی از آن ها را که از قافله عقب مانده بودند، به اسارت خود درآوردند و در نتیجه جاده اهواز – خرمشهر (تا انتهای جنوب منطقه ای که توسط قرارگاه نصر به عنوان سرپل تصرف شده بود) و نیز مناطقی همچون جفیر، پادگان حمید و هویزه آزاد شدند.

مرحله سوم: در این مرحله، قرارگاه نصر ماموریت یافت تا حرکت خود را به سمت خرمشهر آغاز نماید. نیروهای عمل کننده که متشکل از چهار تیپ مستقل سپاه پاسداران و دو تیپ ارتش بودند، در آخرین ساعات روز 19/2/1361 عملیات خود را آغاز کردند؛ اما به دلیل هوشیاری دشمن و تمرکز نیرو در خطوط پدافندی اش، نیروهای خودی در انجام ماموریت خود توفیق نیافتند. تکرار این عملیات در روز بعد نیز به شکست انجامید. به همین خاطر تصمیم گرفته شد تا برای انجام عملیات نهایی فرصت بیشتری به یگان ها داده شود. هم چنین مقرر شد دو تیپ المهدی (عج) و امام سجاد (ع) از قرارگاه فجر نیز در حرکت بعدی استفاده شود.

مرحله چهارم عملیات از 1 تا 4 خرداد 1361:

سرانجام در ساعت 22:30 اول خرداد 1361 تلاش برای آزادی سازی خرمشهر با رمز «بسم الله القاسم الجبارین یا محمد بن عبدالله (ع)» آغاز شد در برابر تک سریع و غافلگیرانه، نیروهای عراقی دچار وحشت وسرگردانی شدید شدند و نتوانستند واکنش مهمی از خود نشان دهند و ارتباط یگان های دشمن با یکدیگر قطع شد. فرار افسران و درجه داران و سربازان عراقی از منطقه خرمشهر گویای از هم پاشیدگی سازمان یگان های دشمن بود.

در روز دوم خرداد نتیجه پیکار بسیار درخشان بود و قرارگاه کربلا به هدف خود که احاطه کامل خرمشهر بود، رسید. تعداد اسرای عراقی در این روز از 2830 نفر تجاوز کرد و یگان هایی از دشمن که در منطقه بین نهر عرایض و شلمچه مستقر بودند، به میزان زیاد منهدم شدند.

به وجود حضور گسترده هواپیماهای عراقی در آسمان منطقه، عقابان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی از یکان های رزمنده، در صحنه عملیات بیت المقدس حضوری فعال داشتند و با بمباران پل شناور عراقی ها بر روی اروند رود و مناطق تجمع آنان در آن سوی رودخانه، نقش ارزنده ای در آزاد سازی خرمشهر ایفا کردند.

در اواخر روز دوم خرداد، قرارگاه کربلا پس از بررسی آخرین وضعیت، تصمیم گرفت تا نیروها با ورود به شهر، آنرا از لوث وجود نیروهای عراقی پاک گردانند. و در سه بامداد روز سوم خرداد واحدهایی از رزمندگان ایران به آن سوی رودخانه وارد شدند.

از طرف دیگر جمعی از نیروهای عراقی با استفاده از تاریکی شب و قایق اقدام به فرار کردند که تعدادی از این قایق ها توسط تکاوران نیروی دریایی هدف قرار گرفت و سرنشینان آن ها غرق شدند.

نیروهای عراقی از ساعت سه و پنجاه دقیقه بامداد تا نیم بعد ازظهر روز سوم خرداد از سمت شلمچه 3 بار اقدام به پاتک کردند و تلاش نمودند تا از طریق جاده شلمچه – خرمشهر حلقه محاصره خرمشهر را بشکنند، اما هر بار با پایداری و مقاومت دلاورانه رزمندگان ایرانی مواجه شدند و با دادن خساراتی عقب نشینی کردند.

در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد در حالی که درگیری شدیدی بین قوای ایرانی و نیروهای عراقی در شمال نهر خین جریان داشت و دشمن در فکر شکستن حلقه محاصره خرمشهر بود، رزمندگان ایرانی از جناح غرب و خیابان کشتارگاه وارد شهر شدند. ناحیه گمرک خرمشهر در کنار اروند اندکی مقاومت کرد که آن هم به سرعت در هم شکسته شد.

در ساعت 12 قوای ایران از سمت شمال و شرق وارد شهر شدند و نیروهای متجاوز بعثی که 24 ساعت در محاصره کامل قرار داشتند، راهی جز اسارت یا فرار و یا کشته شدن نداشتند. بدین جهت واحدهای عراقی گروه گروه به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.

در ساعت 2 بعد از ظهر، خرمشهر به طور کامل آزاد شد و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران برفراز «مسجد جامع» و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز درآمد.

بدین ترتیب این شهر مقاوم که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن درآمده بود، پس از 578 روز (19 ماه) اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت و پیکره پاک آن از لوث وجود متجاوزان تطهیر گردید.

رزمندگان اسلام در اولین اقدام خود پس از آزاد سازی شهر، نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند. خبر آزاد سازی خرمشهر به سرعت در همه جا طنین افکند و ملت ایران اسلامی را که مدت ها در آرزوی شنیدن چنین خبر مسرت بخشی بودند، غرق در شادی و سرور کرد. مردم به خیابان ها ریختند و با پخش شیرینی به جشن و شادی پرداختند. در پایان آن روز امت شهید پرور ایران با حضور در مساجد، نماز شکر به جای آورده و با فرا رسیدن شب به یمن پیروزی حق بر باطل بر پشت بام ها ندای الله اکبر سردادند.

نتایج

- طی عملیات بیت المقدس 5038 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز – خرمشهر آزاد شدند. علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج گردیدند. هم چنین 180 کیلومتر از خط مرزی تامین شد.

- با فتح خرمشهر، برتری نظامی ایران بر عراق مورد تایید کارشناسان و تحلیل گران نظامی قرار گرفت.

- فتح خرمشهر موجب انفعال ارتش عراق شد؛ به گونه ای که نظامیان عراقی تا مدت زیادی نتوانستند از لاک دفاعی خارج شوند.

- عملیات بیت المقدس موجب شد تا کشورهای عرب منطقه به تقویت مالی و نظامی عراق مبادرت ورزند.

- طی این عملیات حدود نوزده هزار تن از نیروهای دشمن به اسارت درآمده و بالغ بر شانزده هزار تن کشته و زخمی شدند.

میزان انهدام یگان های دشمن

لشگر 3 زرهی و لشگرهای 11 و 15 پیاده: 80 درصد.

لشگرهای 9 و 10 زرهی: 50 درصد.

لشگر 7 پیاده: 40 درصد.

لشگر 5 مکانیزه و لشگرهای 6 و 12 زرهی: 20 درصد.

تیپ های 9، 10 و 20 گارد مرزی: 100 درصد.

تیپ 109 پیاده: 60 درصد.

تیپ های 601، 602، 416، 419 پیاده: 50 درصد.

تیپ های 31، 32 و 33 نیروهای مخصوص به میزان زیاد.

عملیات بیت المقدس در نگاه رسانه های جهان

نگاهی به اخبار و گزارش های منعکس شده از خبرگزاری ها، شبکه های مختلف تلویزیونی مطبوعات معتبر جهان درباره عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر نشان می دهد با وجود نگاه جانبدارانه و جهت دار در ارسال اخبار و اطلاعات یومیه در این باره جملگی این رسانه ها زبان اعتراف گشوده و با بهت و حیرت به شکست نیروهای عراقی در این عملیات اذعان کرده اند مطلب ذیل که با تلاش روابط عمومی سازمان حفظ نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران تهیه شده نگاهی دارد به اخبار و مواضع رسانه های جهان پس از آزادسازی خرمشهر.
عملیات پیروز بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۵ روزگردید، ضربه اساسی و تعیین کننده ای بر پیکر دشمن وارد ساخت و تمامی معادلات، و ذهنیت هایی را که درمورد توانایی و قابلیت های نظامی ایران وجود داشت، تغییر داد. بسیاری از کارشناسان نظامی تحلیل گران رسانه های خارجی، در برابر سرعت عمل و ویژگی های عملیاتی نیروهای ایرانی به هنگام فتح خرمشهر، غافلگیر، مبهوت و شگفت زده شدند.
رادیو دولتی انگلیس که در شامگاه نهم اردیبهشت ۱۳۶۱ اعلام می کرد: «چنانچه ایرانیان درصدد بازپس گرفتن خرمشهر برآیند، سخت ترین» گردو «را برای شکستن برگزیده اند.» سرانجام ناچار شد سکوت خود را بکشند و طی گفتاری در روز پنجم خرداد ماه سال ۶۱ یعنی دو روز پس از آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام حیرت زده اعلام کند: «از زمانی که خبرنگاران غربی از نیروهای عراقی در خرمشهر دیدن کرده و از روحیه خوب آنها گزارش داده اند، بیش از سه یا چهار روز نمی گذرد که ناگهان همه شهر از دست عراقی ها بیرون کشیده شد.»
در ساعت ۱۰:۵۵ دقیقه بامداد چهارشنبه، چهارم خرداد ۶۱ خبرگزاری های بین المللی، در گزارش هایی که با عنوان «بسیار مهم» از بغداد به سراسر جهان مخابره کرد برای نخستین بار ضمن استناد به بیانیه نظامی بغداد اعلام داشتند که عراق «تلویحا به شکست خود اعتراف کرده است. به نوشته وزیر خارجه وقت جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری رسمی عراق _ آی.ان. ۱ _ طی یک اطلاعیه کوتاه ضمن آن که از خرمشهر با عنوان» بندر خرمشهر «نام برد، اعلام کرد: سخنگوی ارتش عراق اعلام کرده است بندر خرمشهر را ترک کرده و تا مرزهای بین المللی عقب نشینی کرده اند. این خبرگزاری افزود که عقب نشینی نیروهای عراقی، از روز یکشنبه اول خرداد ۱۳۶۱ آغاز شده است.»
همین اطلاعیه تلکس بین المللی خبرگزاری عراق، عصر روز چهارم خرداد ۱۳۶۱ به صورت دیگری از سوی رادیو صوت الجماهیر بغداد به اطلاع افکار عمومی عراق رسانده شد: «یک سخنگوی ارتش عراق اعلام کرده است که نیروهای پیروزمند قادسیه صدام پس از آن که تمامی حمله های قوای دشمن منحوس و نژادپرست فارس را در مناطق الخفاجیه (سوسنگرد) و الاهواز (اهواز) با اقتدار کامل دفع کردند... صبح روز ۲۴/۵/۱۹۸۲ (۳/۳/۱۳۶۱) در یک جابه جایی تحسین برانگیز، عقب نشینی تاکتیکی(!) خود را از جبهه معمره (خرمشهر) با موفقیت کامل انجام داده اند.


 

این دعاوی درست در شرایطی از رادیوی دولتی بغداد پخش می شد که خبرگزاری آمریکایی» یونایتدپرس «در ساعت بیست وچهار و بیست ودو دقیقه همان روز، در گزارش ارسالی خود از بیروت، سربازان عراقی را در حال فرار توصیف کرده و نوشت:» ... سربازان در حال فرار عراق، سرگرم گریختن از خرمشهر و مناطق اشغالی هستند «. پس از پخش گزارش های مستند و خبری و تصاویر تهیه شده از جبهه خرمشهر توسط رسانه های ایران و خارجی که در آنها شکست نیروهای عراقی در قالب صفوف هزاران نفره اسرا و انبوه ادوات و تجهیزات منهدم شده یا به غنیمت درآمده دشمن، به گویاترین وجهی به نمایش درآمد، دیگر حتی کشورهای جنوب خلیج فارس نیز که همواره از صدام حمایت می کردند، اکنون به واهی بودن دعاوی حکام بغداد اذعان داشتند. از طرف دیگر رژیم عراق برای فریب افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر شکست های بیت المقدس، اقدام به اعطای» مدال شجاعت «،» نشان لیاقت «و نشان» رافدین «به تعدادی از فرماندهان خود کرد. رادیو دولتی صدای امریکا پس از پنج شبانه روز سکوت و امتناع از انعکاس خبر فتح خرمشهر توسط نیروهای ایران، سرانجام در» گزارش ویژه «هشتم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ خود می گوید:» با وجود مشکلات تدارکاتی، ناآرامی های ناشی از انقلاب و کاهش تدریجی قدرت عملیات نیروهای هوایی ایران، ماشین نظامی ایران به گونه ای اعجاب آور عمل کرد.
روزنامه گاردین چاپ انگلستان درباره سقوط فتح خرمشهر می نویسد: «سقوط خرمشهر یعنی سقوط آخرین و مهم ترین افتخار جنگی عراق که ایرانی ها با بازپس گرفتن آن، این برگ برنده را که به وسیله آن عراق می کوشید ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، از دست بغداد ربودند.»
همچنین وزیر امور خارجه آمریکا «الکساندر هیگ» رسما در شورای امور خاورمیانه وزارت خارجه شان می گوید: «پیروزی های اخیر ایران در جنگ با عراق برای آمریکا نگران کننده است و منافع غرب خصوصا آمریکا را در منطقه به خطر انداخته است.»

و این هم عکس شهیدان حاج حسین خرازی، حاج احمد کاظمی و حمید باکری فاتحان خرمشهر

 

  • رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»

خرمشهر

شهید احمد کاظمی

شهید باکری

شهید خرازی

عملیات بیت المقدس

نظرات (۱۰۳)

سلام این پیامو امروز تو یکی از وبلاگا دیدم منم بهش عمل کردم.. این پیام مال من نیست ولی بخونیدش: تو رو به امام زمان قسم می دم این پیام رو بخون.دختری از خوزستانم که پزشکان از علاجم نا امید شدند.شبی خواب حضرت زینب (س)را دیدم در گلوم اب ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست اینو به بیست نفر بگم. این پیام به دست کارمندی افتاد اتقاد نداشت کارشو از دست داد.مرد دیگری اعتقاد داشت 20 میلیون به دست اورد. به دست کس دیگری رسید عمل نکرد پسرشو را از دست داد.اگه به حضرت زینب اعتقاد داری این پیامو واسه 20 نفر بفرست............ 20 روز دیگه منتظر معجزه باش. ..
پاسخ:
پاسخ: برای چندمین بار است که این پیام برای من میاد اما جواب من یک جمله است:
من به این مسخره بازیها و خرافات اعتقادی ندارم.
  • عاشق ولایت
  • دوست داریددرسایت جدید چه مطالبی ارائه شود?

    1-ولایت فقیه

    2-عرفان های نوظهور

    3-مهدویت

    4-دفاع مقدس

    5-سایر
  • عاشق ولایت
  • همه ما خبر به کما رفتن آیت الله مهدوی کنی (حفظة الله) رو شنیدیم.ایشان یکی از عرفا بزرگ این نظام هستند و خدمت زیادی به امام(ره) و رهبری(حفظة الله) کردند.

    برای شِفای این عزیز آیه
    « أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ »

    از ته دل پنج مرتبه بخوانید.اگر با وضو باشد مطمئن باشید اثرش بیشتر است
    ممنون.التماس دعا
  • ·•●مــــــــــآבرِچشـــــــم بـﮧ رآه●•·
  • سلام

    آپم ومنتظرحضورتون

    التماس دعای فرج

    =
    ==
    ===
    ====
    چو بشکفد ز لبت غنچه های پاک دعا
    تو را به فاطمه(س) سوگند "التماس دعا"


    فی امان الله
  • دریـــــــــغ ازیک جوابــــ♦ـ♦ــ
  • بنام تو ای قرار هستی..
    ولادت سه اختر تابناک ولایت و امامت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و امام سجاد علیه السلام را خدمت همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
    امام حسین ع فرمودند:
    کسی که در مشکلات سرگردان شده و نداند که چه باید بکند
    کلید حل مشکلات او در نیکی ،مهربانی و مدارا کردن با مردم است
    اعیاد شعبانیه مبارک
  • پایگاه ارزشی انقلابی
  • سلام همسنگر
    مطلبی به نام درخواست از دوستان پایدرای بروزم
    منتظر تحلیل شما در مورد این موضوع هستیم
    هدیه بنده به شما:
    معیار انقلابی بودن به ریش نیست
  • عاشق ولایت
  • ازشهید فردوئی مطلب گذاشتم دعوت می کنم سری بزنید
    شهید اقتدار
  • الهی نامه ی شهداء
  • سلام
    اعیاد شعبانیه بر شما و همه ی شیعیان و آزادیخواهان جهان تبریک و تهنیت باد.
    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم.
    سلام شاداب تندرست باشیدماه رسول خدا ص ماه شادی ال الله
    مبارک باد
    امام حسین(ع) فرمودند:

    مَن عَبَدَ اللهَ حَقَّ عِبادَتِهِ آتاهُ اللهُ فَوقَ أمانِیهِ وَ کفایتِهِی
    هر که خدا را، آن‌گونه که سزاوار اوست، بندگی کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش به او عطا کندی

    (بحار الأنوار، ج 71، ص 183
  • عاشق ولایت
  • سلام اعیادشعبانیه مبارک
    تا20خردادبه روزم
    نگیدنگفتما!!!!!!!!!!!!!
  • جامانده از پرواز
  • حلول ماه شعبان بر شما مبارک
    با متن مصاحبه مادر شهیدان شاهرخی بروزم و منتظر نظرات شما
  • شقایق پنهان
  • عالی پسند کردم
  • سرباز ولایت
  • سلام علیکم برادر!!!
    با افتخار لینک شدید!!!
    اگر زحمتی نیست با نام رهبرم سید علی لینک بفرمایید!!!!
    سربلند باشید!!!!
    یا علی!!!!
    ولادت سه نور ولایت بر شما مبارک
    ماه میلاد سه پرچم دار عشق
    دلبر و دلداده و دلدار عشق
    ماه میلاد سه ماه عالمین
    سید سجاد و عباس و حسین(ع)
    سلام
    به روزم...
  • فاطمه باصری
  • سلام

    فرا رسیدن سه روز بزرگ و مقدس، 3و 4 و 5 شعبان، میلاد بزرگ سالار شهیدان، حسین فاطمه؛ علمدار کربلا، ابوالفضل العباس و حضرت امام زین‏العابدین بر همه عاشقان مبارک باد.
    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ بـــــه نــــام خــــــدا ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞
    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ ســـــــــــــلـــــــااام ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞
    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ کــلــیـد بـهـشـت 1 ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ آپـــــــــــــ شـــــده ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ مـــنــــتـــظــرتـــــم ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ زودی بــــــــــیـــــــا ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ خدا دوستت دارم. ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞

    █♥۞♥█♥۞♥█♥۞♥█♥ کــلــیـد بـهـشـت 1 ♥█♥۞♥█۞♥█♥۞♥█♥۞
    سلام ممنون از حضورتون در نبودم.......................



    ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺁﺩﻡ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ،
    ﻫﻤﺎﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻨﺎﺭﺷﺎﻥ ﻣﯽ ﻧﺸﯿﻨﯽ
    ﭼﺎﯾﯽ ﺍﺕ ﺳﺮﺩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﻟﺖ ﮔﺮﻡ…


  • سرباز ولایت
  • ممنون از حضور سبزتون !!!!
    افتخار داید!!!
    راستی اگه با تبادل لینک موافقید اطلاع دهید!!!
    یاعلی
    سلام
    تا کی انتظار...؟!
  • به یاد شهدای گمنام
  • وَهُوَ الَّذِی أَنشَأَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ قَلِیلًا مَّا تَشْکُرُونَ
    و اوست آن کس که براى شما گوش و چشم و دل پدید آورد چه اندک سپاسگزارید

    آیه 78 سوره مبارک مومنون

    با دقت این آیه رو بخونید...
  • یکی از این مردم!
  • ஜ۩۞۩ஜ ஜ۩۞۩ஜ✿✿✿✿✿✿ஜ۩۞۩ஜ ஜ۩۞۩ஜ
    ** «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» **
    ஜ۩۞۩ஜ ஜ۩۞۩ஜ✿✿✿✿✿✿ஜ۩۞۩ஜ ஜ۩۞۩ஜ





    ..........$.................##
    ............$.............#.....*
    .............$..........$$
    ..............$.............$.
    ...............$...............$
    ...............$.................$
    ....$..........$...................$$
    .....$.........$.......................$$$..............$$......$
    ......*$$$$*..............................$$$$$$$...$$$$$......................$
    .....................................................................$..........#...........$
    .........$...$.......................................................$........................$
    ...............................................................$..$....$......................$
    ...........................................................................$....................$
    .............................................................................$$.............$$
    .................................................................................$$$$$$$


    ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل (ع) وامام سجاد (ع) و ماه مبارک شعبان بر شما مبارک باد...
    ب روزم...منتظرتونم....بیاییداااااااا...یازهراس



    شما همچنان تو کلوب هستید؟
  • ابراهیم اسفندیاری
  • سلام بزرگوار
    اعیاد شعبانیه بر شما مبارک
    موفق باشید
    یا علی
    حلول مبارک ماه شعبان المعظم، ماه پیامبر اعظم(ص) مقدمه ماه میهمانی خدا بر آقا امام زمان(عج) و همه مسلمین جهان مبارک و خجسته باد.:)@};-
    ماه شعبان ماه پر میلاد، ماه پر امید

    ماه میلاد حسین است و ابوالفضل رشید


    ماه میلاد علی اکبر و زین العباد
    ماه میلاد ابرمرد جهاد و اجتهاد


    نیمه ی این ماه روشن می شود با نور او

    این جهان مانند گلشن می شود با نور او


    نام او مهدی، محمّد،قائم دین خدا
    می شود روزی بشر را آشکارا رهنما


    دین حق را بر جهان او حکمفرما میکند

    دفع بیداد و ستم از خلق دنیا می کند


    می شود آباد دنیا دردها درمان پذیر

    ظالمان را میکند با اقتدارش سر به زیر


    خالق من ،لایق دیدار او بنمایمان
    درک دوران ظهورش مرحمت فرمایمان
    سلام ....
    من و دوستام میخاییم یه کاری رو شروع کنیم که خیلی دوست دارم از هر کسی که میتونم مشورت بگیرم...
    هم این که دوست دارم نظر همه ی سلایق رو هم بدونم ... اینه که از شما دوستان کمک میخام و ازتون خواهش میکنم بهمون کمک کنین ...
    میخام با خانواده معظم شهدا(پدر و مادر و خواهر و برادر و فرزند و دوستان شهدا) مصاحبه بکنیم و از هر شهیدی که میشناسیمش مستند بسازیم ... هر شهید یک مستند ....
    به نظرتون چه سوالایی رو بپرسیم ؟
    لطفا نظراتتون رو به آدرس وبلاگ tanhatarazali.blogfa.com بگین.
    اجرتون با شهدا
  • نقــطـــــه رهــــایـــی
  • دیروز از هر چه بود گذشتیم و امروز از هر چه بودیم گذشتیم ...

    آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز...

    دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز تلاش می کنیم ناممان گم نشود ...

    جبهه بوی ایمان میداد و اینجا ایمانمان بو می دهد ...

    آنجا روی درب اطاقمان می نوشتیم : یا حسین فرماندهی از آن توست، اینجا می نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید ...

    الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم

    و بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم

    شهید شوشتری

    سلام
    با3 پست بروزم.....حتمانظرتون رو درباره 3 پست بگید
  • فرمانده عملیات
  • سلام همسنگر
    حدیث روز/ فرشتگانی که تا قیامت در کنار قبر مومن تسبیح می‌گویند
    هنگامى که خداوند روح مومن را گرفت، دو فرشته مراقب اعمالش به پیشگاه خداوند عرضه مى‌دارند: خدایا فلان بنده‌ات بنده خوبى بود، در طاعت تو شتابان و در نافرمانیت کند بود.
    سدیر صیرفی می‌گوید: نزد امام صادق علیه‌السلام بودم. سخن از مومن به میان آمد. آن حضرت علیه‌السلام به من رو کرده و فرمودند: اى اباالفضل! نمى‌خواهى درباره مقام مومن نزد خداوند برایت سخن بگویم؟
    عرض ‍ کردم چرا، بفرمایید.
    فرمودند: هنگامى که خداوند روح مومن را گرفت، دو فرشته مراقب اعمالش به آسمان رفته و به پیشگاه خداوند عرضه مى‌دارند: خدایا فلان بنده‌ات بنده خوبى بود، در طاعت تو شتابان و در نافرمانیت کند بود، و اکنون آن را بسوى خود برده‌اى، در این حال چه دستورى مى‌فرمایى؟
    خداوند به آنها دستور مى‌دهد: به دنیا بازگشته و در کنار قبر بنده ام باشید. مرا تحمید، تسبیح، تهلیل و تکبیر نموده (*) و این اعمال را براى بنده‌ام بنویسید تا زمانی که او را از قبرش بر انگیزم....

    متن حدیث:

    ابى رحمه الله قال حدثنى عبدالله بن جعفر الحمیرى عن احمد بن محمد عن الحسن بن محبوب عن سدیر الصیرفى قال کنت عند ابى عبدالله علیه السلام فذکروا عنده المومن فاالتفت الى فقال یاا ابا الفضل الا احدثک بحال المومن عند الله قلت بلى فحدثنى قال فقال اذا قبض الله روح المومن صعد ملکاه الى السماء فقالا ربنا عبدک فلان و نعم العبد کان لک سریعا فى طاعتک بطیئا فى معصیتک و قد قبضته الیک فماذا تامرنا من بعده قال فیقول الله لهما اهبطا الى الدنیا و کونا عند قبر عبدى فاحمدانى و سبحانى و هللانى و کبرانى و اکتبا ذلک لعبدى حتى ابعثه من قبره...
    «ثواب‌الاعمال و عقاب‌الاعمال،صفحه 431»
    آهن آب دیده را رنگ عوض نمیکند
    چهره انقلاب را جنگ عوض نمیکند
    به خیل دشمنان بگو به کوری دو چشمتان
    مطیع امر رهبری رنگ عوض نمیکند

    لبیک یا خامنه ای
    سلام...
    شما با اسم مورده نظرتون لینک شدید
    دوست عزیز لطف مارو با اسم معبر سایبری حجاب لینک کنید ممنون میشم
  • بیقرارشهادت
  • سلام
    ممنون
  • سرباز ولایت
  • سلام ممنون از حضورتون!!!!
    لطف کردین !!!!
    بازم از این کارا بکنین خوشحال میشم!!!!
    باتشکر!!!!
    گاهی ارزش واقعی یک لحظه را …

    تا زمانی که به یک خاطره تبدیل نشود- نمی فهمیم …

    چقدر دردناک است جمله ی : ”یادش بخیر”
    گاهی ارزش واقعی یک لحظه را …

    تا زمانی که به یک خاطره تبدیل نشود- نمی فهمیم …

    چقدر دردناک است جمله ی : ”یادش بخیر”
  • روستای بامتی
  • با سلام بانام روستای بامتی لینک کنید شما هم لینک میشوید
  • الهی نامه ی شهداء
  • سلام و خدا قوت.
    با (اهتمام به نماز )بروزم.
    اللهم صل علی محمد و ال محمد.
  • منجی منتقم
  • وبلاگ خوبی دارید موفق باشید.
    سلام
    داش رضا پساپس مبعث رو تبریک میگم
    "آرامــش" هنرِ نپرداختن به انبوه مسائلیست،
    که حل کردنش سهم خداست...

    لحظه هایتان لبریز از آرامش


    تشکر از حضورتون
    التماس دعا
  • به یاد شهدای گمنام
  • ولایت فقیه همان ولایت رسول ا... است.
    امام خمینی(ره)
  • منتظرگمنام
  • یاد گرفتم هـر وقـت دلم واسه کسی تنگ شد...
    شب بـــرم کنار پنجـــره ی اتاقــــــم...
    و یه ســـــتاره تو آسمــــون به نامــش بزنم...
    الان مدتهــاست که...
    همه ی ستاره هـای آسمون به نامت شده!!!
    نمیــــــای آقـــــــا؟؟؟

    اللهــم عجـــــــل لولیک الــفرج
    سلام بر مبعث، بهاری‏ترین فصل گیتی!
    سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت!
    سلام بر مبعث؛ روزی که گل‏های ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد!
    بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
  • سید مرتضی حسینی
  • سلام ممنون که تشریف اورید بله من هم شما رو لینک می کنم.
    یک خواهشی داشتم کد تصویر قبل از باز شدن وبلاگ چى هست اگر امکان داره کدش رو برام بفرستید.شیعه حق امام هدای نقی رو به جا نیاورده.
    یاحق
    با افتخار لینک شدید...
  • ساکنان آسمان
  • سلام
    با افتخار لینک شدید.ممنون میشم من رو با اسم ساکنان آسمان لینک کنید
  • ★ ساخت ابزار صلواتی ★
  • مهدی جان؛
    آلودگی هوا که سهل است! آلودگی دلهایمان نیز از حد هشدار گذشته و نفس‌هایمان به شماره افتاده؛
    سال‌هاست زندگی‌مان تعطیل رسمی‌ست.
    هوای باریدن نداری مولا؟
    این الطالب بدم المقتول بکرببلا؟
  • پایگاه ارزشی انقلابی
  • سلام همسنگر
    مطلبی به نام بازیچه شده ای ای زن بروزم
    منتظر دیدگاه های شما هستیم
    هدیه بنده به شما:
    آنانی که به کوروش بزرگ عشق می ورزند حتما به حجاب فاطمی هم علاقمند هستند.
  • حسین (تیساپه لینگ )
  • برگ در انتهای زوال می افتد
    و میوه در انتهای کمال
    بنگر که تو چگونه می افتی

    __________________________________-
    سلامممممممممممممم
  • نگین شهدای قائم شهر
  • دین راهگشا بود و تو گمگشته‌ی دینی
    تردید کن ای زاهد اگر اهل یقینی

    آهو نگران است بزن تیر خطا را
    صیاد دل از کف شده! تا کی به کمینی؟

    اینقدر میاندیش به دریا شدن ای رود
    هرجا بروی باز گرفتار زمینی

    مهتاب به خورشید نظر کرد و درخشید
    هروقت شدی آینه کافیست ببینی

    ای عقل بپرهیز و مگو عشق چنان است
    ای عشق کجایی که ببینند چنینی

    هم هیزم سنگین سری دوزخیانی
    هم باغ سبک سایه‌ی فردوس برینی

    ای عشق! چه در شرح تو جز«عشق» بگوییم
    در ساده‌ترین شکلی و پیچیده‌ترینی
  • مدعی انتظار
  • سلام ممنون از حضورتون و نظر زیباتون
  • █▓▒░چـــــــــــــادرخاکی ░▒▓█
  • رسول اکرم صلى‏ الله‏ علیه ‏و ‏آله:

    «لا تَنْظُروا اِلى کَثْرَةِ صَلاتِهِم وَ صَوْمِهِم وَ کَثْرَةِ الحَجِّ وَالْمَعروفِ وَ طَنْطَنَتِهِم بِاللَّیْلِ، وَلکِنِ انْظُرُوا اِلى صِدْقِ الحَدیثِ وَ اَداءِ الاَمانَةِ»

    به زیادى نماز و روزه و حج و نیکى و وِرد و ذکر شبانه مردم نگاه نکنید، بلکه به راستگویى و امانتدارى آنان توجه نمایید.
    عیون اخبار الرضا علیه ‏السلام ، ج1، ص 56، ح 197
  • أَینَ صاحِبــــــُــ یَوم ِ الفَــــتـح
  • اتقوا الدنیا فوالذی نفسی بیده انها لأسحر من هاروت وماروت
    از دنیا بپرهیزید ، قسم به آن کس که جان من در کف اوست که دنیا ازهاروت و ماروت ساحرتر است .
    رسول اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم)

    سلام بزرگوار
    ممنون از حضور و پیامهای ارزشمندتون...
  • ☂☂آبـجی معـصومـه☂☂
  • سلام
    ممنونم
  • فاطمه باصری
  • سلام
    در هیاهوی زندگی دریافتم چه دویدن هایی که فقط پاهایم را از من گرفت در حالی که گویی ایستاده بودم و چه غصه هایی که سپیدی موهایم را حاصل شد در حالی که قصه ای کودکانه بیش نبود دریافتم کسی هست که اگر بخواهد می شود و اگر نه نمی شود به همین سادگی…
  • باران (رازی در منتهی الیه مشرق)
  • با سلام و عرض ادب و احترام،
    عیدتان مبارک.
    من هم یک "منِ او" نوشته‌ام. دعوتید به خواندنش.
    یا علی.
    در مسیر رضایت مولا(عج) باشید.
  • أَینَ صاحِبــــــُــ یَوم ِ الفَــــتـح
  • سلام بزرگوار
    خداقوتــــــــــــ.
    عیدتون مبارکـــ.

    هرچند نمیرسد به ساقی دستم
    از جام الست روز وشب سر مستم
    وقتی صلوات می فرستم یعنی
    پیوسته بر آن عهد که بستم هستم (محمد جواد غفوری)
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فــــــرجهم
    آرامــش" هنرِ نپرداختن به انبوه مسائلیست،

    که حل کردنش سهم خداست.

    لحظه هایتان لبریز از آرامش
    سلام بر جهان آرا و یاران شهیدش ...

    سلام
    مبعث مبارک
  • دریای بصیرت
  • بعثت، امید انسان به فردایی روشن است.
    بعثت، نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی‌‌حد او بر زمینیان است.
    بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
  • آزاده تکریت
  • خلاف پیمبر کسی ره گزید//که هرگز به منزل نخواهد رسید

    کسانی کزین راه برگشته اند//برفتند بسیاری و سرگشته اند

    مپندار سعدی که راه صفا //توان رفت جز بر پی مصطفی

    مبعث حضرت محمد صل الله علیه و آله رو به همه ی شیعیان و دوست داران آن حضرت تبریک می گویم..
  • مدعی انتظار
  • بخوان به نـام خـدایـت کـه آفـریده تـو را

    بخوان ! بـهانه ی خـلقت خدا خریده تو را

    به رغم سنگ ابوجهل و خدعه های قریش

    برای ختـم نبــوت کـه بــرگزیـده تـو را

    اگر چـه سیـره ی مردم تباهی محض است

    بخوان سـرود رهـایی بخوان ، وزیده تو را

    تـو ســرقـبیـله ی عشــقی و بـر چکاد حرا

    بخوان،که چشمه ی نور و قلم رسیده تو را

    بخوان امین ِخدا ،این فرشته ی وحی است

    قسم به روح امین ، تـا کـمر خمیده تو را !

    سـتوده ! نـام تــو را در ازل کتـاب خــدا

    به روی لــوح حقیقت تو را کشیده ! تو را

    تـو در غـزل که نگنجی و طبع من خشکید

    سـزد خـدا بسـرایـد بـه صد قصیده تـو را

    شاعر: رضا محمدصالحی


    http://hadith-ashk.ir/
  • قطره ی بارون
  • گر فکر رهایی ز غم و راه نجاتی

    در این شب پر فیض تو خواهی ثمراتی

    باید که به کوری دو چشمان حسودان

    بر احمد و آلش بفرستی صلواتی
  • فرمانده عملیات
  • سلام همسنگر
    باور کنیم رجعت سرخ ستاره را
    میعاد دستبرد شگفتى دوباره را
    باور کنیم رویش سبز جوانه را
    ابهام مردخیز غبار کرانه را
    باور کنیم ملک خدا را که سرمد است
    باور کنیم سکّه به نام محمد(ص) است
    از سفر فطرت از صحف از صحف از زبور
    راوی! بخوان به نام تجلی، به نام نور
    آفت نبود و موت نبود و نفس نبود
    او بود و بود او جز او هیچ کس نبود
    «قال الست ربکم» ى را بلا زدند
    فالى زدند و قرعه تکوین ما زدند
    سالار «کنت کنز» در آیینه نطفه راند
    برقى جهید و خرمن آدم نشانه ماند
    ویرانه گرد خانه زنجیر او شدیم
    ز افلاکیان خلیفه تقدیر او شدیم
    گردید چرخ و خاک فلک کو به کو نشست
    آدم رهید و نوح به جودی فرو نشست
    ایوبها به سفره کرمان کَرَم شدند
    یعقوبها به حوصله پامال غم شدند
    موسى بسى ز نیل حوادث امان گرفت
    تا همچو نیل دامن فرعونیان گرفت
    بسیار بت شکست که از سیم کرده بود
    تهمت به بت زدند، براهیم کرده بود
    از رشکِ لطف، جان ملایک ملول ماند
    هیهات بر زمانه که انسان جهول ماند
    باور کنیم رجعت سرخ ستاره را
    میعاد دستبرد شگفتی دوباره را
    باور کنیم رویش سبز جوانه را
    ابهام مردخیز غبار کرانه را
    باور کنیم ملک خدا را که سرمد است
    باور کنیم سکه به نام محمد(ص) است
    راوی! به شب، حجاب نکویی، حجاب قـُبح
    راوی! به صبح، صبح شکافنده، صبحِ صبح
    راوی! به فتح، فتح نمایان به آسمان
    راوی! به تین و زیت و به افسانه زمان
    راوی! بخوان به خواندن احمد در اعتلا
    بر بام آسمان، شب معنی، شب «حرا»
    شبها شبند و قدر، شب عاشفانه‌هاست
    عالم فسانه، عشق فسانه‌ی فسانه‌هاست
    راوی! بخوان که رستم افسانه می‌رسد
    جوهر فروش همت مردانه می‌رسد
    راوی! بخوان که افسر سیارگان مَه است
    راوی! بخوان که مهدی موعود در ره است
    باور کنیم رجعت سرخ ستاره را
    میعاد دستبرد شگفتی دوباره را
    باور کنیم ملک خدا را که سرمد است
    باور کنیم سکه به نام محمد(ص) است
    خونین به راه دادرسی ایستاده‌ایم
    چون لاله داغدار کسى ایستاده‌ایم
    اى دوست! اى عزیز مجاهد! رفیق راه!
    مقداد روز! مالک ِ شب! میثم پگاه!
    اى در صفا به همت مردانه استوار
    اى مرد مرد! مرد خدا! مرد روزگار
    مرغى چنین بلازده جان در قفس نداد
    حقا که داد عشق تو دادی و کس نداد
    رفتى که بازگردی و تا ما خبر شدیم
    اى پیشتاز قافله! بی‌همسفر شدیم
    گیتى به اهل عشق، به دستان، چه می‌کند
    حالى به ما شقاوتِ پستان چه
    سلام
    ایستادن ومقاومت کردن تنها راه پیروزی بر دشمن هست
    عید مبعث مبارک
    بت و بتخانه همه ذکر خدا می گویند / سخن از اقرأ و از غار حرا می گویند
    حمد حق، مدح رسول دو سرا می گویند / خلق عالم همه تبریک به ما می گویند
    سلام
    بسیار عالی...خدا قوت
    سالروز آزادی خرمشهر مبارک



    مکه آهنگ، به گلواژه ی اقرأ بنواز...
    کعبه از جا کن و تا غار حرا کن پرواز...
    یا محمد(ص) سخن خویش ز لا کن آغاز...
    خیز از جا، به بت و بتگر و بت خانه بتاز...

    عید مبعث، عید پیامبری رسول خدا مبارک

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    اللهم عجل لولیک الفرج...الهی آمین
    صبح سعادت


    مبعث، پایان ماجرای دختران زنده‏ به‏ گور
    و آغاز تساوی سیاه و سپید،
    در قاموس محمد صلی ‏الله ‏علیه‏ و‏آله بود؛

    او که قطره قطره، برخلاف
    جریان آب‏های زمانه حرکت می‏کرد.

    آن روز، آغاز معرفی گل محمدی
    و ثبت‏ نام وسعت او، در واپسین شناسنامه عشق بود.

    وقتی محمد صلی ‏الله‏ علیه ‏و‏آله باشی،
    دیگر فرقی ندارد که سنگ و خاکستر،
    بر کوچه ‏های عبورت سرریز کنند یا نکنند.

    تو جاری می‏شوی، تاباران خود را بر همه بباری؛
    گرچه خشم درهای بسته، راه را بر تو ببندد.

    از آن روز، تو، مراد و مقصود تمام غزل‏های عاشقانه قرآن شدی،
    سَر و سِّر خدا با تو را در الف - لام - میم و یا ـ سین خواندم

    و بوئیدمت که می‏گفتی:
    دل به دل راه ندارند در این شهر؛ چرا؟
    کیست بر هم زند این شیوه معماری را؟

    مبارک باد نزول باران وحی
    و رویش گلهای ایمان در دل شب زدگان
    ==========
    مبعث عید مهربانی و خوبیها عید رهایی عید بندگی عید هدایت ...مبارک
    مهدی بیا که عید اعظم پیمبر است

    این بعثت محمد و تبریک حیدر است

    در اهتزار پرچم قرآن هل اتی

    تا موسم ظهور بدستان رهبر است . . .

    عید مبعث مبارک
    ی شاه سوار ملک هستی

    سلطان خرد به چیره دستی


    ای ختم پیمبران مرسل


    حلوای پسین و ملح اول


    سر خیل تویی و جمله خیلند


    مقصود تویی همه طفیلند




    بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد



    اللهم صلی علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم.......
  • دل شکسته یوسف زهرا
  • سلام
    ممنونم که اومدین.
    اگه با تبادل لینک موافقید اطلاع بدید.
  • █▓▒░چـــــــــــــادرخاکی ░▒▓█
  • تا نقش تو هست نقش آیینه ما

    بوی خوش گل نشسته در سینه ما

    در دیده بهار جاودان می شکفد

    با یاد تو ای امید دیرینه ما . . .
    سلام بر مبعث، پیام خیزش انسان، از خاک تا افلاک

    سلام بر مبعث، انفجار نور و ظهور همه ارزش‏ها در صحنه حیات بشر !

    بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
  • بانوی پاییزی
  • از حرا آیات رحمن و رحیم آمد پدید

    با نخستین حرف،قرآن کریم آمد پدید

    صوت”اقرا ء باسم ربک” می رسد بر گوش جان

    یا که از غار “حرا”خلق عظیم آمد پدید

    عید مبعث مبارک
  • ★ ساخت ابزار صلواتی ★
  • سلام علیکم
    سلام بر مبعث، بهاری‏ترین فصل گیتی!
    سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت!
    سلام بر مبعث؛ روزی که گل‏های ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد!
    بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
  • ☂☂آبـجی معـصومـه☂☂
  • سلام
    قشنگ بود تصاویر
  • ســربــاز ولایــت
  • سلام خدا قوت همسنگر
    مبعث رسول اکرم بر شما هم مبارک
    ممنون که سر زدید..... .
    موفق باشید..... .
    التماس دعا یاعلی
  • محدثه (پرواز تا بی نهایت)
  • پیامبر خدا (ص) فرمودند:
    کارهای شما هر روز به من نشان داده می شود،اگر خوب باشد،از خدا
    می خواهم بر کارهای شما بیفزاید و اگر زشت باشد،برایتان از خدا آمرزش
    می طلبم.

    عید مبعث مبارک
    سلام بزرگوار،
    *************************
    به امر ربِّ خود لبیک گوییم

    به همراه ملائک جمله گوییم

    سلام و رحمت حق بر محمّد

    اللهم صِّل علی محمّدو آل محمد

    ***************************
    مطالب اخیر:

    1.حُسن ختام عرش

    2. سرباز وظیفه

    3.تلاش وهابیون برای اختلال در مسابقه قرآن

    4.وضعیت دردآور یک مادر شهید+تصاویر

    ******************************
    باسلام عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، برکلیه دوستان مبارک باد.
    خجسته باد زیبا مبعثش که با " إقرا بسم ربک" آغاز و با " إنا أعطیناک الکوثر" بیمه و با "الیوم أکملت لکم دینکم" جاودانه شد. عیدتان مبارک
    سلام بزرگوار با یه عاشقانه دیگه به روز هستم خوشحال می شم تشریف بیارید و منتظر نظرات ارزشمندتون هستم.
    سلام و عرض ادب و تبریک به مناسبت مبعث پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله و سلم


    قال رسول الله ص :

    مَن رَدَّ عَن عِرضِ اَخیهِ المُسلِمِ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ اَلبَتَّةَ
    هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.


    ثواب الاعمال و عقاب الاعمال


    موفق باشید

    در پناه الله
    سلام
    مبعث مبارک
    منتظرم
    سلام بر مبعث، بهاری‏ترین فصل گیتی!
    سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت!
    سلام بر مبعث؛ روزی که گل‏های ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد!
    بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
    به سلام اخوی نازنین
    چه طوری داداش
    سر افراز کردید ...
    اخوی پس با اجازت من و شما هر دو تو هر 14 تا وب باشیم ... پایه ای داداش برای هر 14 تا برات کد نویسندگی میگیریم از رفقا
    من خودم تصمیم دارم این جوری پست بذارم هر روز برای دو تا از اهل بیت وقت بذارم و پست بذارم و هر چی تونستم هم برای آینده مطلب ثبت کنم تا فعال بمونه وبلاگ ها و پر ثمر ان شا الله .... هر چی برسم میخوام مطلب بذارم ...
    شما هم علی یارت ...
    بعد در مورد وبلاگ حضرت زهرا س حقیقت مدیر داره برادر ...
    وبلاگ خودم هست ، وبلاگ امام علی ع ،حاضرم مفتخرانه بدم خدمتت اگه بخوای

    موفق باشی

    اجرت با الله

    در پناه الله
  • خورشیدقم(زهره سبزی)
  • بر چهره ی زیبای محمد صلوات

    بر گنبد خضرای محمد صلوات

    سر تا به قدم آینه ی او زهراست

    تقدیم به زهرای محمد صلوات
    عید مبعث مبارک
  • فاطمه باصری
  • سلام

    عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد . . .
  • به یاد شهدای گمنام
  • خب ما نباید پای ولایت کوتاه بیایم...
    باید جوابشونو بدیم.تا بهونه نداشت باشن
  • یـــــــــــا حــــــــسیــــن
  • شهید بـــــــــــروجردی

    زن حامله

    درگیریی در تمام شهر سنندج ادامه داشت و کسی

    جرات بیرون آمدن از خانه را نداشت .تنها صدایی که

    در شهر به گوش می رسید، صدای گلوله بود. در این

    گیر ودار به شهید بروجردی خبر دادند که در نقطه ای

    از شهر خانم حامله ای در حال وضع حمل است و

    انتقال او به بمارستان ممکن نیست.شهید برو جردی

    با همان سر وصورت غبار گرفته، نشانی منزل آن

    خانم را گرفت و بی درنگ سوار ماشین

    خود شد و خود را به آنجا رساند. زن درد می کیشید، شهد

    بروجردی به کمک اطرافیان او را سوار ماشین کرد و

    به بیمارستان منتقل کرد وپس از اطمینان از سلامتی آن

    زن به مقر بازگشت

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    ســـــــــلام

    هــــــمسنگر گرامی

    بـــــــــــــروزیم
  • محمدرضا شیخی
  • سلام علیکم داش رضا.قسمتهایی از این مطلب رو خوندم.بسیار غرور آفرین بود.ممنون از زحمتت.

    یا علی(ع)
  • محمدرضا شیخی
  • سلام داش رضا.شما مراحم و مایه روشنی وب من هستی.شما سرور بنده هستی.بله برادرقسمت نظرات قابلیت کپی داره
  • محمدرضا شیخی
  • سلام علیکم داش رضا.خوبی انشاالله؟انشاالله همیشه در راه خدا سرت شلوغ باشه.ممنون که اومدی
    منم پیشاپیش بعثت رسل خدا(ص) رو خدمت شما تبریک میگم

    هر وقت تونستی بهم سر بزن

    یا مهدی(عج)
  • به یاد شهدای گمنام
  • پاسخ به یکی از دوستان

    بخونید و نظرتون رو حتما بزارید
    منتظرم
    احتیاج به شراب نیست
    یک استکان چای هم دیوانه ام میکند
    "اگر ساقی تو باشی"

    با پستی جدید در خدمتتان . . .
  • دریـــــــــغ ازیک جوابــــ♦ـ♦ــ
  • باسلام.
    شهادت مظلومانه ی امام موسی بن جعفر(ع) برشماتسلیّت باد.
    خوش رفتاری با همسایه تنها خودداری از آزار همسایه نیست، بلکه بر آزار او صبر کردن است.
    شهادت امام موسی کاظم تسلیت باد.
    التماس دعا
    یا حضرت معصومه، ای یادگار زهرا

    بزم عزا به پا کن امشب برای بابا

    ای شیعیان بیارید عطر و گلاب و قرآن

    موسی بن جعفر آزاد، گردد ز کنج زندان

    شهادت غریبانه ی امام کاظم-ع را محضر بقیة الله ألاعظم امام عصر(عج )و همچنین برمحبین ان حضرت تسلیت باد
  • محمدرضا شیخی
  • سلام داش رضا خوبی شرمندم بخدا خیلی وقته یادم رفته بهت سر بزنم.شما بزرگی شما به کوچیکترا سر بزن

    شهادت امام موسی کاظم (ع) رو بهتون تسلیت میگم

    با پست های زیر بروزم

    1-پاسخگویی به شبهه عدم وجود وهابیت
    http://mohammadeshghi.roomfa.com
    2-تشکر مولوی شیعه شده از برنامه قرآنی شب آسمانی(از این پست حمایت کنید)
    http://sedayeirani.mihanblog.com
    3-لیست برخی جنایتها
    http://sedayeirani.mihanblog.com
    4-حرکت انسان دوستانه پژمان جمشیدی
    http://sedayeirani.mihanblog.com

    نظر یادتون نره ه ه ه ه

    خواهر بسیجی از کما خارج شد و الحمدالله حالش روبه بهبودی است

    سالروز فتح خرم شهر رو گرامی بداریم
  • یا اباصالح ادرکنی
  • امشب شب عزای امام عالمین است
    دل را هوای قبر غریب کاظمین است
    باب الحوائج امشب حاجت روا گردیده
    مهدی به یاد جدش، صاحب عزا گردیده
    شهادت مظلومانه ی هفتمین مولای غریب شیعیان تسلیت باد.

    سلام؛خداقوت
    باذکر صلواتی دعوتید...
    یاعلی
  • یا اباصالح ادرکنی
  • رفته بودم ســـــفری سوی دیار شهـــــدا
    که طوافی بکنم گرد مزار شهــــــــدا


    به امیدی که دل خسته هوایی بخورد
    متبرک شود از گرد و غبار شهــــــــدا


    هرچه زد خنجراحساس به سرچشمه عشق
    شرمگینم که نشد اشک نثار شهــــــــدا


    خشکی چشم عطش خورده ازآن است که من
    آبیاری نشد فصل بـــــــــهار شهـــــــدا


    دل سنگم که نشد شمع سوزد شب عشق
    کاش میشد که شود سنگ مزار شهـــــــدا


    آخــــــــــرین خط وصایای من این است
    که به خـــاکم بسپارید کنار شهــــــــدا

    شادی روح پاکشان صلوات
  • درد دل با کاغذ
  • با سلام..
    کاش حداقل یذره به این شهر می رسیدن!
  • نازنین امام ( مجید )
  • خرمشهر
    خیلی چیزها را نشان داد
    استقامت بچه شیعه ها رو
    و خیلی چیزهای دیگه












  • یـــــا حـــــسین
  • شهید برو جردی ونماز

    در عرض 10سال زندگی مشترک طوری بود که هیچ وقت نمازش

    ترک یا دیر وقت نمی شود.در طول مسافرت هایی که با محمد

    داشتم هر گاه در راه، صدای اذان می آمد، هر کجا بود ماشین

    را پارک می کرد و نمازش را به جاه می اورد. بار ها به ایشان

    گفتم حالا که مقصد نزدیک است نمازتان را شکسته نخوانید،

    بگذارید وقتی به منزل رسیدیم نماز تان را کامل بخوانید.

    در جواب می گفت:((حالا که موقع اذان است نماز میخوانم

    شاید به منزل نرسیدم .

    اگررسیدیم دوباره کامل می خوانم و در تمام این مدت هیچگاه

    یاد ندارم که محمد بدون وضوع باشد غیر ممکن بود که نماز

    شبش تر ک شود

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    سلام

    پست زیبایی گذاشتی

    موفق بـــــاشی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">