««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

فعالیت های فرهنگی و مذهبی
مشخصات بلاگ
««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

اینجا یک رسانه برای اشاعه فرهنگ غنی تشیع است.
راه شیعه یعنی راه سرخ اباعبدالله الحسین(ع)
یعنی شهادت

الکسا

مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

کد موزیک آنلاین برای وبگاه
پیوندها

شهید رمضان

دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۳۳ ب.ظ

فرزان یزدانی

آن روزکه چون کبوتری آزاد و رها ، از مقابل دیدگانم گریختی ، چه سبکبال و آرام می رفتی ، آنچنان آرام که حتی صدای سایش گامهایت را بر سنگ فرش کوچة پیچ در پیچ فقر و آشنایمان نشنیدم .تو چون پروانه های آزاد و بی صدا رفتی و من با خلوت خاطرات تو تنها شدم .وقتی که خانه رنگ ماتم گرفت ، وقتی که آسمان دلم خاکستری و مه آلود گشت ، وقتی که گلهای سرخ توی گلدان آرام آرام و بی صدا پژمردند ، دانستم که رفته ای.

روزها در حسرت و حیرت می گذشت و من در قاب پنجره ثانیه های انتظار را به شمارش نشسته بودم . من بودم و یاد تو و خانه ای ساکت و غم زده .چه روزهای سختی بود و من در گذر فصلها ، جز خزان ندیدم .عاقبت از تو نامی آمد ، فقط یک نام . وقتی ترنم سفرت را بر لبهای ماتم زده شنیدم، دانستن که رفته ای و رسیده ای به قله های سعادت و نور . تو پریده بوده ای و در پروازی بی صدا و آرام ، غرق در خون ، به ضیافت عند ربهم یرزقون نائل شده بودی ، بی آنکه حتی رد پایی از تو برجای بماند . وه چه عاشقانه سوخته بودی که حتی خاکستری از تو بر جای نمانده بود . من هر روز در قاب انتظار ، خیره به آن راه سرخ که به تمام باورهای سبز راه دارد ، در انتظار توام . من ، در انتظار قاصدکی در درگاه بیقراری و حسرت دارد ، در انتظار توام . من ، در انتظار قاصدکی در درگاه بیقراری و حسرت نشسته ام . شاید روزی پلاکی ، تکه چفیه ای ، پیشانی بندی سرخ یا نامه ای عطر روح پرور تو را به مشام جانم برساند شاید فقط شاید ...

¨ 

شهید فرزان یزدانی    

 فرزان یزدانی در تاریخ اول مهر ماه سال ۱۳۴۴ه . ش در روستای « قازانچای » از توابع « بستان آباد » متولد شد و در جمع خانواده های مذهبی و متعهد پرورش یافت . وی به علت فقر مالی و نیاز خانواده در دوران کودکی و نوجوانی همراه با تحصیل به شغل قالی بافی مشغول شد . او دوران ابتدایی و راهنمایی را تا کلاس دوم راهنمائی در مدرسه « استقلال » پشت سر گذاشت . وی در ماههای پر تپش انقلاب یک دم از تلاش باز نایستاد . بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به همراه سایر جوانان انقلابی محل به فعالیت در پایگاه مسجد«علوی» مشغول گردید و به این طریق مقابله فرهنگی با گروهکهای منافق را وجهه همت خود ساخت و به خاطر مخالفتش با حزب موسوم به « خلق مسلمان » متحمل فشارهای روحی فراوان گردید . فرزان با آغاز جنگ تحمیلی ، به عضویت سپاه در آمد . وی در سال ۱۳۵۷ بعد از طی دوره آموزش در «پادگان خاصبان» در قسمت آموزشی سپاه ، آغاز به خدمت نمود. فرزان با شروع جنگ تحمیلی با اینکه نوجوانی بیش نبود به علت شوق زیاد برای حضور در جبهه و نبرد با دشمن بعثی ، با اصرار خود عازم جبهه شد .

 

شهید فرزان یزدانی

آن روز که در تاریخ دهم اسفند ماه سال ۱۳۶۰ عاشقانه به جبهه ها می شتافت ، بیشتر از شانزده سال نداشت . او به دلیل ابراز لیاقت و رشادت در عملیاتهای متعدد سپاهیان اسلام تا مسئولیت معاون گردان « امام حسین علیه السلام » تیپ «۳۱عاشورا »پیش رفت و در عملیاتهای « فتح المبین» و « بیت المقدس » یار آرپیچی بود و مردانه همراه سلاحش حماسه ها آفرید و در عملیات « رمضان » در منطقه « شلمچه» به عنوان معاون گردان « امام حسین علیه السلام » تیپ « عاشورا» به دفاع از حریم آرمانهای اسلامی همت گماشت .

شهید « فرزان یزدانی» پس از مدتها مجاهدت در جبهه های نبرد سرانجام در عملیات« رمضان» خود را به اوج قله شهادت رسانید .

شهید فرزان یزدانی

 

شهید فرزان یزدانی

------------------------------

 شرح و نقشه عمیات رمضان:

رمز عملیات: یا صاحب الزمان


هدف عملیات: دور کردن آتش دشمن از شهرهای جنوبی کشور و انهدام نیروهای  رژیم عراق


منطقة عملیاتی: شرق بصره


تاریخ شروع: ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه ۲۳/۴/۱۳۶۱


مدت عملیات: ۱۵ روز


وسعت منطقة عملیاتی: ۱۶۰۰ کیلومتر مربع


نتایج عملیات


مناطق آزاد شده:


پاسگاه زید عراق و محورهای شمالی و شمال غربی این پاسگاه


تجهیزات منهدم شده دشمن:


۱۰۹۷ دستگاه انواع تانک و نفربر


۵ فروند هواپیما


چند صد دستگاه انواع خودروهای نظامی و مهندسی


مقدار بسیار زیادی سلاح سبک و نیمه سنگین


یگان های منهدم شده دشمن:


تیپ های ۶ و ۱۲ زرهی، تیپ ۸ مکانیزه از لشگر ۳ ، تیپ ۴۲ زرهی از لشگر ۱۰ ، تیپ ۴۱۹ پیاده، تیپ های ۱۶ و ۳۰ زرهی از لشگر ۶ ، تیپ ۹۴ پیاده، تیپ ۵۵ زرهی از لشگر ۵ ، تیپ ۱۴ مکانیزه، تیپ های  ۴۳ و ۳۵ زرهی از لشگر ۹
تعداد کشته و زخمی های دشمن: بیش از ۷۴۰۰ نفر
تعداد اسراء: ۱۳۱۵ نفر
غنائم:
ده ها دستگاه خودرو
۱۰۰ دستگاه تانک و نفربر
مقدار زیادی از انواع سلاح سبک و نیمه سنگین
نیروهای عمل کننده: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و
ارتش جمهوری اسلامی  ایران

نقشه عملیات رمضان

عملیات رمضان

۲۳ تیر ۱۳۶۱

قبل از آغاز عملیات رمضان، مسئولان و دست اندرکاران ، به طور عمده دو مسأله اساسی را رویاروی خود داشتند: یکی تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان و دیگری ورود به داخل خاک عراق. آنچه در لبنان رخ داد، اساسا بدون ارتباط با پیروزی های رو به گسترش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، پس از فتح خرمشهر، و نیز فراهم سازی زمینه های فشار به ایران و اختتام جنگ نبود، زیرا تأثیر پیروزی های ایران، اسراییل را از حضور نزدیک فلسطینی ها و شیعیان در کنار مرزهای شمالی خود به وحشت انداخت. اشغال مناطق مسلمان نشین شیعیان جنوب و اردوگاه های فلسطینی نیز، برای جلوگیری از وقوع انقلاب اسلامی در لبنان و سپس سرایت آن به فلسطین اشغالی بود. در نتیجه ، اولا امریکا باید در برابر پیروزی های جمهوری اسلامی واکنش نشان می داد و قدرت خود را به نمایش می گذاشت و ثانیا، انقلاب اسلامی برحسب هویت خود، به هیچ وجه نمی توانست مسائل خاورمیانه، به ویژه رژیم اشغالگر قدس را نادیده بگیرد، ثالثا، عراق که پس از فتح خرمشهر احساس شکست می کرد قطعا می توانست با بهانه قرار دادن مساله حمله اسراییل، ادامه جنگ را به زیر سؤال ببرد.

پس از فتح خرمشهر ، دست اندرکاران جنگ، طراحی عملیات رمضان را در دست داشتند. لیکن پیشامد بحران تجاوز اسراییل به جنوب لبنان ، در سال ۱۳۶۰ (مصادف با ۱۹۸۲ م) همگان را متوجه لبنان کرد. از سوی دیگر، پیش بینی می شد که جای پا و حضور مناسب جمهوری اسلامی ایران در لبنان ، پس از حل عاجل مسائل جنگ، گسترش و توسعه خواهد یافت و انقلاب اسلامی در مرحله جدید، به گونه ای جدی تر و اساسی تر با اسراییل و امریکا درگیر خواهد شد .

نگرش یاد شده نسبت به مسائل لبنان و فروکش کردن تب و تاب انجام عملیات، آن هم در خارج از مرزها، و در خاک عراق، به ویژه پس از فتح خرمشهر، طبعا خطرات فزاینده ای را برای جنگ و انقلاب در پی داشت. به عبارت دیگر، این وضع، بیم گرفتاری ایران در دام استکبار جهانی را می داد.

در این مرحله، امام خمینی (ره) با تبیین استراتژی «راه قدس از کربلا می گذرد» جهت اصلی تحرکات و اقدامات اساسی جمهوری اسلامی را ترسیم فرمودند.

دلایل ورود به داخل خاک عراق

گذشتن از مرزها و ورود به خاک عراق، پس از دفع تهاجم، از نظر اعتقادی برای نیروهای رزمنده ، ابهامی نداشت، زیرا که عقب نشینی سراسری دشمن در پی شکست های سنگینی که متحمل شده بود، به منظور معطل نمودن ایران و ایجاد شرایط نه صلح نه جنگ صورت گرفته بود.

لازمه حفظ و گسترش، ابتکار عمل و برخورد داری از روحیه تهاجمی، جهت اعاده حقوق ایران، ادامه جنگ و ورود به داخل خاک عراق را ضروری می ساخت. لذا، به دلایل زیر این عملیات طراحی شد:

۱- پس از تجاوز اسراییل به جنوب لبنان و عقب نشینی سراسری عراق از مناطق اشغالی، کشورهای مرتجع منطقه، طی نامه هایی که با مسئولان جمهوری اسلامی رد و بدل کردند، عملا در صدد برآمدند تا حقوق حقه جمهوری اسلامی را نادیده گرفته، نسبت به موقعیت برتر ایران از خود بی اعتنایی نشان دهند. ورود به خاک عراق، در حقیقت، پایان دادن به این گونه نگرش ها بود.

۲- تنبیه صدام به عنوان متجاوز ، تا زمینه های هر گونه تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی، در آینده، از میان برداشته شود.

۳- استراتژی «راه قدس از کربلا می گذرد» بر تداوم عملیات تا حل نهایی مساله جنگ تکیه داشت و تلویحاً این نکته را نیز مطرح می کرد که انقلاب اسلامی از این طریق می تواند برخورد جدی با غرب داشته و مبارزه با اسراییل را تدارک بخشد.

۴- با توجه به این که هدف غرب، متوقف ساختن نیروها در مرز بود ، این توقف جز گرفتار شدن در یک دام، معنای دیگری نداشت. زیرا، دشمن، با فرصت سه ماهه ای که به دنبال حمله اسراییل به جنوب لبنان به دست آورد، مناسب ترین خطوط پدافندی را در نوار مرزی، متکی بر عوارض طبیعی، ایجاد کرد و در نتیجه، خطوط جدیدی بر نیروهای ایران اسلامی تحمیل شد، که برای پدافند مناسب نبود و طبعا در معرض آسیب پذیری قرار داشت.

تهدید شهر بصره:

عملیات رمضان بر این اساس طراحی شد که با حضور قوای نظامی ایران در پشت رودخانه دجله و اروند ، و تسلط بر معابر وصولی بصره، عملا از نظر سیاسی – نظامی موقعیت مناسبی برای جمهوری اسلامی فراهم آید تا غرب تن به تغییرات سیاسی در عراق بدهد .

موقعیت منطقه عملیاتی شهر بصره:

منطقه عملیاتی رمضان، محصور بود بین یک زمین مثلث شکل به وسعت ۱۶۰۰ کیلومتر مربع که از شمال به کوشک و طلائیه (پاسگاه های مرزی ایران در جنوب هویزه) و حاشیه جنوبی هورالهویزه به طول ۵۰ کیلومتر و از غرب به رودخانه اروند (که از نقطه تلاقی رودخانه دجله و فرات به نام القرنه شروع می شد تا شلمچه در غرب خرمشهر) به طول ۸۰ کیلومتر و از شرق به خط مرزی شمالی – جنوبی از کوشک تا شلمچه به طول ۶۰ کیلومتر منتهی می شد ، بر روی رودخانه اروند . در این قسمت ، چهار پل (دو پل در منطقه نشوه و دو پل در منطقه تنومه) واقع شده است که در جنوب غربی این رودخانه، شهر صنعتی و بندری بصره قرار دارد.

دشمن تا قبل از آزادی خرمشهر، در شرق بصره مواضع مستحکمی نداشت: لیکن در فرصتی که بر حسب حضور فکری نیروهای خودی در لبنان و تأخیر در انجام عملیات رمضان به دست آورد، تغییرات مهمی را که قسمت اعظم آن، مبتنی بر تجارب به دست آمده از عملیات های گذشته بود، به وجود آورد. احداث خاکریزهای مثلثی، که طراحان و مبتکران اصلی آن در گذشته اسراییلی ها بودند، ایجاد کانالی به طول ۳۰ کیلومتر و عرض یک کیلومتر که مختص به امر پرورش ماهی بود ( با پمپاژ آب ) ، احداث موانع ، کمین و سنگرهای تیربار، به عنوان موانع بازدارند، در مقابل تعرض به سمت بصره ، آماده گردید . از طرف دیگر، دشمن قسمت جنوبی منطقه که مقابل شلمچه است، آب رها کرد ، تا مانع از عبور شود.

جمعیت بصره، کمتر از یک میلیون نفر است و دارای پالایشگاه، کارخانه عظیم پتروشیمی، واحد تصفیه گاز طبیعی، و کارخانه های صنعتی دیگر می باشد. هم چنین بخش تنومه ، در نزدیکی بصره، قرار دارد، که در سرزمین باتلاقی شمال آن، عظیم ترین منابع نفتی عراق نهفته است، ضمنا جاده مواصلاتی بغداد به کویت، به نام صفوان، که دارای اهمیت استراتژیک است و تدارکات اصلی و تسلیحات و مهمات نظامی دشمن از آن مسیر صورت می گرفت، از جنوب بصره عبور می کند و پس از گذشتن از شهر مرزی صفوان در خاک کویت امتداد می یابد.

ماموریت و طرح مانور:

نقشه عملیات رمضان

محدوده منطقه این عملیات از کوشک، در شمال، آغاز می شد و تا رودخانه اروند، در جنوب، امتداد داشت. در این محدوده، از چهار محور یا چهار قرارگاه عملیاتی به منظور انهدام نیروهای سپاه سوم و تامین خط رودخانه اروند اقداماتی انجام می شد. مساله مهم در این عملیات، ضرورت هماهنگی در پیشروی قرارگاه ها از محورهای مختلف و حفظ جناحین بود که با اتکا به تلاش های مهندسی، امکان پذیر بود.از آن جا که در منطقه شرق اروند، عقبه دشمن فقط متکی به چهار پل در «نشوه» و «تنومه» بود، پیش بینی می شد که در صورت سرعت عمل و رعایت غافلگیری ِ توأم با پیشروی مناسب ، نیروهای زیادی از دشمن به اسارت درآیند و در عمل، چیزی نظیر (عملیات ثامن الائمه)، تکرار شود. ضمنا نیروی تک کننده، متشکل از ارتش و سپاه و در مجموع، عبارت بودند از:

«۱۰ تیپ به اضافه» از سپاه و «۲ لشکر و یک تیپ به اضافه» از نیروی زمینی ارتش.

شرح عملیات (مراحل اول تا پنجم)

عملیات رمضان، طی پنج مرحله از تاریخ ۲۳/۴/۶۱ ،با رمز یا صاحب الزمان ادرکنی در ساعت ۲۱:۳۰آغاز شد و به مدت ۱۵ روز به طول انجامید.

نقشه عملیات رمضان

مرحله اول:در این مرحله، سه قرارگاه از سه محور با دشمن درگیر شدند، در جناح شمالی، دو تیپ به اضافه سپاه و یک تیپ از ارتش، به علت وجود موانع و استحکامات مثلثی شکل و میادین مین، نتوانستند با سرعت عمل کنند و با نزدیک شدن روشنایی صبح، عملیات متوقف شد.

در محور میانی (شمال پاسگاه زید)، سه تیپ به اضافه سپاه و یک لشکر از نیروی زمینی ارتش شرکت داشتند و توانستند مقداری پیشروی کنند، لیکن به استحکامات مثلثی شکل نرسیدند.

در محور جنوبی (جنوب پاسگاه زید) چهار تیپ به اضافه سپاه و دو تیپ از ارتش، با سرعت چشمگیر تمامی مواضع دشمن را در هم کوبیده ، تا عمق ۳۰ کیلومتری پیشروی ، و خود را به نهر کتیبان ، در شرق اروند و کانال ماهیگیری رساندند و توانستند به قرارگاه فرمانده لشکر ۹ زرهی برسند و آن را منهدم و از آب کانال ماهی گیری و از نهر کتیبان وضو سازند و به قدری به بصره نزدیک شدند که به راحتی چراغ های شهر را مشاهده می کردند. با وجود موفقیت به دست آمده در این محور، چون جناح راست تأمین نشده بود و پاکسازی کامل نیروها و موانع دشمن صورت نگرفته بود، لذا با روشن شدن هوا، دشمن، با یک لشکر زرهی فشار اصلی را وارد کرد و در نتیجه تأمین منطقه میسر نشد.

طی این عملیات، ۸۵ تانک و نفر بر و ۱۲ توپ دشمن منهدم، و ۷۱ تانک و نفربر به غنیمت گرفته شد و ۲۷۰۰ تن از عناصر دشمن کشته و زخمی و ۸۵۰ تن به اسارت در آمدند.

مرحله دوم:

مرحله دوم عملیات، از محور میانی (جنوب پاسگاه زید) با همان یگان های مرحله اول، به اضافه یک یگان قوی از سپاه ، با تقویت دو تیپ در تاریخ ۲۵/۴/۱۳۶۱ ، آغاز شد. در این مرحله هدف عمده، استفاده از سر پل به دست آمده (در داخل خاک عراق به وسعت ۶۰ کیلومتر مربع)، و گسترش و توسعه آن تا کانال ماهیگیری (جلوی بصره) بود، که در صورت دستیابی به آن، فاصله تا بصره از ۲۰ کیلومتر به ۱۲ کیلومتر تقلیل می یافت.نظر به این که دشمن، در فاصله زمانی دو مرحله مجددا در عمق خاک خود میادین مین ایجاد کرده بود و به علت عدم پاکسازی کامل و الحاق جناحین، تلاش نیروهای خودی به سرانجام مطلوبی منتهی نشد؛ اما تلفات نسبتا زیادی به دشمن وارد آمد. ۱۱۶ تانک و نفربر و ۵۱ دستگاه خودرو دشمن منهدم، و ۱۵ تانک و نفربر به غنیمت گرفته شد و ۷۰۰ تن از افراد دشمن کشته و زخمی شدند.

مرحله سوم :

نقشه عملیات رمضان

به دنبال تهیه عکس هوایی از منطقه، مشخص شد که دشمن، نیروهای زرهی خود را با تجمعی بسیار وسیع، آرایش داده است و احتمالا مبادرت به پاتک خواهد کرد. براین اساس ، مرحله سوم عملیات، به منظور انهدام تجهیزات زرهی (تانک و نفربر) تدبیر شد، لذا، از شرکت نیروهای زرهی در رویارویی خودداری و از نیروهای پیاده و مجهز استفاده شد تا با هر زره پوشی که مواجه شوند، آن را منهدم کنند.بدین ترتیب، عملیات از محور میانی (جنوب پاسگاه زید) با همان نیروهای مرحله دوم، به اضافه سه تیپ، تقویت شد و در تاریخ ۳۰/۴/۶۱ آغاز گردید ، در همان ساعات اولیه عملیات ، به صورتی چشمگیر ، خطوط دشمن در هم شکسته شد و با انهدام بخش وسیعی از تجهیزات دشمن، در زمینی در هم شکسته شد و با انهدام بخش وسیعی از تجهیزات دشمن، در زمینی به وسعت ۱۸۰ کیلومتر مربع، پیشروی ادامه یافت. در این عملیات، نزدیک به ۷۰۰ تانک و نفربر دشمن منهدم شد؛ ۱۴ تانک و نفربر به غنیمت گرفته شد و ۲۱۰۰ تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند و ۲۵۹ نفر به اسارت در آمدند. قابل ذکر است که در میان تانک های انهدامی دشمن، ۱۶ تانک مدرن و پیشرفته تی – ۷۲ به چشم می خورد، که ۴ تانک از آن نوع نیز به غنیمت گرفته شد.

نقشه عملیات رمضان

مرحله چهارم:

در تاریخ ۱/۵/۶۱ قرارگاه محور جنوبی عملیات (شلمچه) با ۲ تیپ به اضافه از سپاه و یگانی از ارتش به صورت ادغامی وارد عمل شدند. لیکن به دلیل هوشیاری دشمن و موانع و استحکامات قابل توجهی که وجود داشت، عملا امکان عبور از خط فراهم نیامد.

مرحله پنجم:

تلاش اصلی در مرحله پنجم عملیات که در تاریخ ۶/۵/۶۱انجام گرفت، معطوف به محور شمالی پاسگاه زید، در حد فاصل دژ مرزی عراق و خاکریزهای مثلثی دشمن شد. طی این مرحله، هفت تیپ تقویت شده از سپاه و دو تیپ از ارتش شرکت داشتند. در آغاز درگیری، همه چیز طبق روال پیش می رفت. در نتیجه نیروهای خودی توانستند، گذشته از پاکسازی و الحاق، خاکریزی مناسب و دوجداره در جناح شمالی احداث کنند، اما از آن جایی که دقت کافی در احداث خاکریز نشده بود، دشمن توانست پنج کیلومتر در آن رخنه کند. در این فاصله نیروها نزدیک به  ۴۸ ساعت در مواضع به دست آمده، مستقر شدند و امکانات پشتیبانی رزمی و خدماتی به جلو منتقل شد و چون دشمن در مرحله پیشین ، ضربات اساسی متحمل شد بود، تحرک عمده ای نشان نداد، لیکن علی رغم این که عملیات تا آستانه تثبیت پیش رفته بود، طی بررسی که به عمل آمد، ادامه حضور نیروها به مصلحت دیده نشد.

در مرحله پنجم، ۱۳۰ تانک و نفربر دشمن، منهدم و ۱۱ تانک و نفربر به غنیمت گرفته شد و ۸۰۰ تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

در عملیات رمضان ، آمارکلی تلفات و خسارات به دشمن، عبارت بود از:

هواپیمای سرنگون شده: ۵ فروند.

انهدام تانک و نفربر: ۱۰۹۷ دستگاه از انواع مختلف.

نفرات کشته و زخمی :  ۷۴۰۰ نفر.

افراد اسیر: ۱۳۱۵ نفر.

ضمنا ۴ لشکر و ۳ تیپ زرهی دشمن ، بین ۲۰ درصد تا ۶۰ درصد منهدم شدند و ۹ تیپ پیاده دشمن نیز بین ۲۰ درصد تا ۱۰۰ درصد خسارت و تلفات را متحمل گردیدند.

نقشه عملیات رمضان

نقشه های عملیات:کتاب ضربت متقابل

نظرات (۹۱)

  • الهی نامه ی شهداء
  • سلام خدا قوت.
    میلاد دهمین نور ولایت امام هادی علیه السلام بر شما مبارک باد.
    التماس دعا.
  • حجاب زیباست زیبایی نیست
  • سلام علیکم و رحمه الله.
    یک وظیفه ای به گردنم هست د واقع به نظرم به گردن تمامی دوستان ما.
    یک کاربری یک شبهه ای رو درکامنتهای وبلاگ ما ایجاد کرده اند درمورد امام خامنه ای(روحی قداک)
    ازشما درخواست دارم بیایید و نظرتون رو درمورد شبهه ی ایشون بگید.
    ما نظرمون رو توی یک لینک درمورد این شبهه قرار میدیم و بعد نظر خوب شما را.
    عاقبتتون ختم به شهادت
    التماس دعا
    یاعلی
    سلام
    با اجازه لینک شدید.شماهم اگه زحمتی نیست ما را لینک کنید.
    یاعلی
  • هیئت قمربنی هاشم(ع)روستای لیمونده
  • سلام
    با افتخار لینک شدید
    لطفا بانام عنوان هیئت لینک کنید
    نگرانِ فردایتـــ♥ـــ نبــــــاش !
    خـــــــــدایِ دیــــــروز و امــــــروز ،
    خـــــــــدایِ فــــــردا هم هستــــــ ...
    مــــــا اولین باراستــــــ بندگی میکنــــــیم ،
    ولــــــــــــی
    او قرنهاستــــــ خـــــــدایی میکنــــــد ....!
    اعتمــــــاد کن به " خـــــــــداییِ خـــ♥ــــدا . . ......
  • امام نقی(ع)
  • سلام به شمابزرگوار........
    توهمین پست نظرگذاشتم،یه نگاهی بندازیدمی بینیدش.......
    امامهم نیس بزرگوار.........من که ناراحت نشدم........
    موفق باشید
    یاعلی
    سلام......
    ممنون سر زدید...
    وبلاگ زیبایی دارید....
    با افتخار لینک شدید......
    موفق باشید......
    یا حق......
    .
    .
    .
    .
    اللهم عجل لولیک الفرج
    امروز پدری ترکش خورد!

    یتیمی افطاری خون دل ...

    مادری روزه اش را موشک شکست ...

    و من زولبیا نخوردم تا سیری کاذبش مزاحم بیشترخوردنم نشود!

    گاهی خواب روزه دار عبادت نیست،

    خیانت است!!!

    هیس!
    ..............
    مسلمین خوابیده اند!!
    سلام علیکم. مطالبتون خیلی زیبا هستند.
    با مطالبی تحت عناوین "" و "" به روزم.
    خوشحال میشم که نظرتون رو درباره هر یک از این دو مطلب بدونم.
    لطفا نظر یادتون نره. . .
    منتظرتون هستم.
    یا علی
    سلام
    ممنون ازحضورتون
    تشکرازپستهای زیباتون
    موفق باشید
    التماس دعا
    صبرم از کاسه دگر لبریز است
    اگر این جمعه نیاید چه کنم ؟!
    آنقَـدَر من خجـل از کـار خودم
    اگر این جمعه بیاید چه کنم ؟!
    جمعه یک دنیافلسطین میشویم
    جمعه یک دریا مسلمان میشویم
    www.farzaneganlar.blogfa.com
    غزه در آتش و خون است خدایا مددی
    شهر در دست جنون است خدایا مددی
    آسمان تیره ز دود است و زمین مات ز درد
    حال خورشید نگون است خدایا مددی
    مرده در خاطره ها عشق، محبت، ایمان
    کینه و بغض فزون است خدایا مددی
    آنکه دم می زند از دین تو و مکتب تو
    در صف دشمن دون است خدایا مددی
    بر لبش ذکر تو و بر دلش آهنگ نفاق
    همره خصم زبون است خدایا مددی
    قلب مردان تمدن همه سخت است چو سنگ
    وز ره مهر برون است خدایا مددی
    پر ز خون است دل کرب و بلایی صفتان
    غزه در آتش و خون است خدایا مددی

    وعده ما، با گام های محکم راهپیمایی روز جمعه
    گاه یادم می رود دوستم را یاد کنم،اما یادم نمی رود

    چقدر دوستش دارم . . .

    به روزم . . . منتظرتان . . .
  • ☂☂آبـجی معـصومـه☂☂
  • به بعضیا هم باید بگی ی خرده راست بگو ببینم بلدی...!!!
    سلام و خسته نباشید
    وبلاگ خوبی دارین تبریک میگم
    من هم وبلاگی رو چند روز پیش راه انداختم
    ممنون میشم منو با نظراتتون حمایت کنین
    اگه میشه وبلاگمو اد کنین
    من هم همینکارو میکنم برای نشر بیشتر
  • یـــا حسین
  • سلام
    و خدا قوت طاعاتتون قبول
    التماس دعا
    ــــــــــــ
    با یک پست بروزیم
    خوش حال میشم اگه سر بزنید
    ــــــــــــــــــــــ


    یـــــــــا علی
    سلام طاعاتتون قبول
    با پستی درباره ی دین زرتشت اپ هستم خوشحال میشم سر بزنید...
    راستی لطفا به قسمت لینکی ها یه نگاه بندازید و اگر لینک نبودین حتما اطلاع بدید مرسی
  • اینجامقرلاله ها
  • سلام
    بقدر بضاعتم،در این شب دعاگویم

    و بقدر بزرگواریتان نیازمند دعا...

    التماس دعا
    ترجمه خطبه 204 :
    همواره یاران خود را اینگونه پند میداد .
    امادگی برای سفر آخرت :
    ...

    منتظر حضورتان هستیم
  • علمدارظهور
  • سلام دوست عزیز بایک مطلب جدیدبروزیم لطفاتشریف بیاورید وبانظرهای خوبتون مارودل شادکنید.التماس دعا
  • امام نقی(ع)
  • تَهَدَّمَت وَلله ارکان الهُدی


    امشب سر مهربان نخلی خم شد
    در کیسه نان به جای خرما غم شد


    در خانه ی دور بیوه ای شیون کرد
    همبازی کودک یتیمی گم شد
    سلام به شما.......عرض تسلیت دارم.....
    یاعلی
    سلام علیکم بزرگوار
    طاعات و عباداتتون قبول درگاه حق باشه ان شاالله
    وبلاگ ارزشی دارید
    اگر با تبادل لینک موافقید من را بانام
    بصیرت اندیشی
    لینک کنید و خبر بدهید با چه نامی لینکتون کنم
    در پناه حق
    به قول آیت الله خوشوقت التماس دعای فراوان

    یاعلی مدد
    آیت الله مجتهدی :مراقب باشید .مراقب دارید
  • دریـــــــــغ ازیک جوابــــ♦ـ♦ــ
  • سلام وارادت ..
    با یک "شعر" منتظر حضور وعنایت شما هستیم.
  • شهید گمنام
  • سلام همسنگر
    شهادت حضرت علی علیه السلام رو تسلیت عرض میکنم
    با مطالبی بروزیم
    منتظر حضورتون هستیم
    سلام علیکم
    کشاندن جنگ از سوریه به عراق تدبیر داعش نیست! بلکه تاکتیک نظامی حضرت عباس(ع) است تا دشمنان را از طرف خیمه خواهر بسوی خود بکشاند!

    علامه طباطبایی(ره) در درس تفسیرشان فرموده بودند که من در طول عمرم تا به حال به یاد ندارم که شب‌های ماه رمضان را خوابیده باشم .

    خداوند به موسای نبی فرمود: با زبانی دعا کن که با آن گناه نکردی تا دعایت مستجاب شود! موسی عرض کرد چگونه؟ خداوند فرمود: به دیگران بگو برایت دعا کنند، چون تو با زبان آنها گناه نکردی، الفاتح با نام" راه شیعه "مزین به لینک ارزشمندتان گردید، محتاج دعای جمله خوبانم
    امام على علیه ‏السلام فرمودند:
    خداوند مرا پیشواى خلق خود قرار داد. از این رو، بر من واجب کرد که درباره خودم و خورد و خوراک و پوشاکم همانند مردمان تنگدست باشم تا نادار به نادارى من تأسى جوید و توانگر را توانگرى‏اش به طغیان و سرکشى نکشاند.
    [بحار الأنوار : 40 / 336 / 17]
  • نوشته های یک پسر قمی
  • سلام.

    با داستانی زیبا در مورد توبه واقعی یک گنهکار به روز هستم.

    ...ابوبصیر گفت: سخن آن مرد بر دلم نشست.صبر کردم تا زمانی که خدمت حضرت صادق علیه السلام رسیدم.داستان همسایه ام را به آن حضرت عرض کردم.فرمود:

    «وقتی به کوفه برگشتی او به دیدن تو می آید، بگو جعفربن محمد (علیه اسلام) می گوید اگر آنچه از کارهای زشت می کنی ترک کنی، بهشت را برایت ضمانت می کنم.»....
    با سلام
    به روز هستیم
    منتظر حضور شما هستیم
    با تشکر
    سلام ؛
    خدایا به حرمت آغارشبهای قدر
    نیکوترین سرنوشتها
    جلالترین روزی ها
    پربارترین زیارتها
    خالصترین نیتها
    صالحترین عملها
    مقبولترین عبادتها
    و از جانب خودت بالاترین درجه را برای دوستانم مقدر فرما (التماس دعای فرج)
  • جمـــــلات زیـبـای آخـــــرین یـــــار♥●

  • (||)
    _\|_
    قبول داری وبلاگ من جاش خالیه در پیوندهات ؟؟؟

    منو با نام

    جمـــــلات زیـبـای آخـــــرین یـــــار♥●•٠•˙

    لینک کن.

    بدوو بیا منتظرتم هاااااا
  • ســربــاز ولایــت
  • سلام خدا قوت همسنگر
    .........................................
    قلب ماه رمضان شب قدر است. امام صادق(ع)
    (بحارالانوار ج 93،ص386)
    بهمون سر بزنید...... .
    مارو هم از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید........ .
    یاعلی التماس دعا
  • خادم امام هادی(ع)
  • سلام دوست بزرگوار محتاجیم به دعا . . .

    در پناه حق باشید
  • عاشق ولایت
  • سلام بزرگوارالتماس دعا
    حتماشمارالینک میکنیم
  • مینا ... مریم
  • با آرزوی قبولی طاعات و عبادات

    ما را ز دعا کاش نسازند فراموش

    رندان سحرخیز که صاحب نفسانند

    التماس دعا
  • مـــــــــادرچشم به راه
  • سلام

    طاعات وعباداتتون قبول باشه ان شـــاءالله

    +++

    رسول خدا(ص) فرمودند:
    "هرکس درماه مبارک رمضان بسیاربرمن صلوات بفرستد،

    خداوندمتعال ترازوی اعمال او را سنگین می گرداند

    درروزی که ترازوهای اعمال سبک خواهدبود."

    +++
    دوست عزیــز برای شرکت درختم قـرآن وصلوات لطفـابه وبلاگ
    ((مادرچشم به راه))تشریف بیارید.

    منتظرحضورگرمتون هستیـــم.

    اجرکم عندالله

    التماس دعـــــــــــای فرج+شهـــــــادت

    فی امان الله
  • مـــــــادرچشـــــم به راه
  • سلام

    طاعات وعباداتتون قبول باشه ان شـــاءالله

    +++

    رسول خدا(ص) فرمودند:
    "هرکس درماه مبارک رمضان بسیاربرمن صلوات بفرستد،

    خداوندمتعال ترازوی اعمال او را سنگین می گرداند

    درروزی که ترازوهای اعمال سبک خواهدبود."

    +++
    دوست عزیــز برای شرکت درختم قـرآن وصلوات لطفـابه وبلاگ
    ((مادرچشم به راه))تشریف بیارید.

    منتظرحضورگرمتون هستیـــم.

    اجرکم عندالله

    التماس دعـــــــــــای فرج+شهـــــــادت

    فی امان الله
    تو که آهسته میخوانی قنوت گریه هایت را،
    میان ربنای سبز دستانت دعایم کن،
    که من محتاج محتاج...

    شب قدر واسه جانبازا، بیمارا، شیمیایی ها، طول عمر رهبر، فرج آقا، وعاقبت بخیری هممون دعا کنید.یاعلی
    در شب قدر

    مهمتر از "بیداری کشیدن"،

    "بیدار شدن" است.

    دعا کنید که بیدار شویم...

    خدایا قدر ما را به قدر مولا علی نزدیک فرما
    شبی است که «لیلة البراتش» خوانند:

    دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
    و اندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند

    چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی
    آن شب قدر که این تازه براتم دادند

    --------------------------------------------------

    شب عفو است ومحتاج دعایم
    زعمق دل دعایی کن برایم

    اگر امشب به معشوق رسیدی
    خدا را در میان اشک دیدی

    کمی هم نزد او یادی از ما کن
    کمی هم جای ما اور صداکن

    بگو یارب فلانی رو سیاه است
    دودستش خالی وغرق گناه است

    بگو یارب تویی دریای جوشان
    در این شب رحمتت بر وی بنوشان


    -------------التماس دعا---------------
    با سلام

    ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت اقا امیرالمومنین(ع)

    شما با افتخار از همسنگران ما شدید در صورت صلاحدید مارا بانام جوانان دلسوز ایران پیوند زنید

    یاعلی
    التماس دعا
    سلام و ادب

    امام مهدی علیه السلام:برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید که همان فرج شماست .


    گفتاری کوتاه از استاد بزرگ اخلاق حاج آقا مجتبی تهرانی (ره):

    من همیشه قبل از اینکه از خداوند طلب مغفرت کنم، میگویم خدایا من امشب از تمام کسانی که گردنشون حقی دارم، غیبت من رو کردن، مالی از من خوردن، آزاری رسوندن و ... از همه اونها گذشتم. قلبا هم گذشتم و هیچ شکایتی ندارم. خدایا اگر تو امشب من رو نبخشی و از سر تمام تقصیراتم نگذری، من از تو بخشنده ترم و چنین چیزی غیر ممکنه. پس حتما تو من رو بخشیدی. خصوصا در لیالی قدر اینطور دعا کنید و ببینید چه حالی به شما دست میدهد. خصوصا در حق کسانی که به شما بدی کردند؛ بیشتر دعا کنید. ما در روایاتمان زیاد داریم که اگر در حق اینها دعا کنید خداوند چندین برابر اون چیزی که خواستید رو برای خودتون مستجاب میکنه


    دعا برای تعجیل در فرج فراموش نشه ... ما هم ملتمس دعای خیریم و دعاگو ان شا الله ...

    موفق باشی

    در پناه الله
  • دریـــــــــغ ازیک جوابــــ♦ـ♦ــ
  • بر روح تمام شیعیان تیغ زدند
    بر مردترین مرد جهان تیغ زدند
    خورشیدبه سینه، ماه برسر می زد
    انگاربه فرق آسمان تیغ زدند.
    سالروز ضربت خوردن امام علی(ع) تسلیّت باد ..
  • منتظرگمنام
  • خدایا تو میدانی آرزوهایمان چیست، تو میدانی در دلمان چه میگذرد، تو میدانی دلمان چطور آرام میگیرد، تو بر همه چیز آگاه و توانایی……… خدایا تو را در این شب های قدر بیشتر از همیشه و بلندتر صدایت میکنم…….. دستانم را به سمتت بلند میکنم و ازت طلب بخشش و کمک دارم….. تو را قسم به این شبها، دستانم را خالی نگذار و ناامیدم نکن……..
    (دعا برای ظهور یادتون نره)
    دوستان عزیزم در این شب ها از خدای بزرگ و مهربان بهترینها رو واستون خواستارم…. انشاءالله خداوند هر چیزی که به خیر و صلاح همتون هست را در این روزهای گرانقدر نصیبتون کنه.
    در این شبها منو هم از یاد نبرین.التماس دعا
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • جامانده از پرواز
  • سلام در شبهای قدر التماس دعا دارم
    ترجمه نامه 47 : وصیت امام (ع)
    سلام ...
    با نزدیک شدن به شب های پر برکت قدر و شهادت امام ع بر ان شدم که وصیت امام را پس از ضربت از نهج البلاغه بگذارم.

    منتظر حضورتان هستم
    به نماز بست قامت که نهد به عرش پا را
    به خدا علی نبیند به نماز جز خدا را

    به نماز آخرینش چه گذشت من ندانم
    که ندای دعوت آمد شه ملک لافتی را

    همه اهل بیت عصمت زسرا برون دویدند
    ابتا و واعلیا بنمود پر فضا را




    الهم عجل لولیک الفرج به حق حضرت زینب

    یاعلی
    از غافلان حساب دلم را جدا کنید
    حرف و حدیث کهنه خود را رها کنید
    چیزی به شب نمانده به خلوت که می روید
    قدر است، قدری دل شکسته ی مارا دعا کنید
    التماس دعا اول برای ظهور مهدی فاطمه (عج) بعد من حقیر
  • به یاد شهدای گمنام
  • علامه طباطبایی:شب قدرشب اندازه ‏گیری است،خدادرآن شب حوادث یک سال رایعنی ازآن شب تاشب قدرسال آینده راتقدیرمی‏کند،زندگی،مرگ،رزق،سعادت،شقاوت وازاین قبیل رامقدرمی‏سازد!

    سلام ؛ محتاج کم ترین دعای شما هستم...
    دعا برای فرج...
    سلام و ادب

    پرسش:
    در معنی «فزت و ربّ الکعبه» است که می گویند به خدای کعبه رستگار شدم، این سخن چه معنا دارد زیرا گوینده آن امیر المؤمنین ـ علیه السّلام ـ است، و رستگار شدن از این فرد که در زمان کودکی به پیامبر ایمان آورده مناسب نیست، آیا معنی صحیح تری وجود دارد؟
    پاسخ:
    استاد شهید مطهری در این رابطه می فرماید: این است که می بینیم، علی ـ علیه السّلام ـ آن گاه که می بیند مرگش به صورت شهادت نصیبش شده از خوشحالی در پوست نمی گنجد، لذا در لحظات آخرین حیاتش می فرماید به خدا سوگند هیچ امر مکروه و خلاف انتظاری برای من رخ نداده است همان رخ داد که می خواستم و به آرزوی خود که شهادت است رسیدم مثل من مثل کسی است که شب تاریک در جستجوی آب در صحرایی می گردم، ناگاه چاه آبی یا سرچشمه ای پیدا می کند مثل من مثل جوینده ای است که به مطلوب خود نائل گشته است. [1]


    در لینک مقابل قسمتی از فیلم امام علی ع و ضربت خوردن و ... امده است ...
    http://film.tebyan.net/film/58720

    پیشاپیش ضربت خوردن و شهادت مظلومانه مولای متقیان امیرالمومنین امام علی ع را خدمت شما تسلیت عرض میکنم
    و در لیالی قدر ملتمس دعای خیر شما هستم و ان شا الله دعاگو
    به امید ظهور منجی عالم بشریت امام مهدی عج
    نثار روح مطهر مولی الکونین یعثوب الدین ید الله الغالب علی ابن ابی طالب ع صلواتی برای فرج فرزند بزرگوارشان هدیه کنیم

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بحقهم و احشرنا معهم و العن اعدائهم اجمعین

    موفق باشید
    در پناه الله
  • حجاب زیباست،زیبایی نیست
  • سلام دوست گرامی.
    بعدازمدتها با توکل به خدا و توسل به حضرت زهرا آپ هستیم.
    خوشحال میشیم از حضورتون.
    نماز روزه هاتون مقبول درگاه حق تعالیــــ.
    التماس دعا
    یاعلی...
  • الهی نامه ی شهداء
  • سلام و طاعات و عبادات قبول.
    در این شبهای نورانی لیالی قدر التماس دعا.
    اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم.
  • امیرالمومنین امام علی ع
  • از امیرالمومنین علیه السلام روایت شده که به ابن عباس فرمود: همانا شب‏ قدر در هر سالی هست، و در آن شب کار همه سال فرود آید، و برای آن کار پس از رسول خدا (ص) سرپرستانی هست، ابن عباس عرض کرد: آن سرپرستان کیانند؟ فرمود: من و یازده تن فرزندانم که از صلب منند امامانی هستند که فرشتگان با آنان حدیث کنند.

    امام علی (ع) غالبا می فرمود که: هر گاه تیمی و عدوی (ابوبکر و عمر) خدمت پیغمبر (ص) بودند و آن حضرت سوره 'انا انزلناه' را با خشوع و گریه تلاوت می فرمود، می گفتند: چقدر در این سوره دلت می سوزد، پیغمبر (ص) می فرمود: برای آنچه چشمم (فرشتگان را در شب‏ قدر) دیده و دلم (بیان هر امر محکم را در آن شب) فهمیده و نیز برای آنچه دل این شخص (علی علیه السلام) پس از من در می یابد. آنها می گفتند: مگر شما چه دیده‏ای و او چه می بیند؟ حضرت برای آنها روی خاک می نوشت‏ 'تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ' سپس می‏فرمود: پس از اینکه خدای عز و جل فرماید 'هر امری' دیگر چیزی باقی می ماند؟ می گفتند: نه، می فرمود: می دانید آنکه هر امری بر او نازل می‏شود کیست؟ می گفتند: تو هستی ای رسول خدا، می فرمود: آری، اما شب‏ قدر بعد از من هم هست؟ می گفتند: آری، می فرمود: در شب های قدر پس از من هم آن امر نازل می‏شود؟ می گفتند: آری.

    * احیاء شب قدر

    امام علی (ع) فرمود: پیامبر خدا در دهه آخر ماه رمضان بستر خود را جمع می کرد و کمرش را می بست و شب بیست و سوم خانواده خود را بیدار می کرد و در آن شب به صورت خفتگان آب می پاشید.


    در صورت تمایل وبلاگ حضرت رو لینک فرمایید
    به سلام اخوی عزیز
    شما رو میبینیم خوشحال میشیم هااااا
    این ورا راه گم کنی یه موقع هایی دیدی ثوابم کردی اخوی ...
    از شما هم داداش قبول باشه و خفن ما هم آقا ملتمس دعای خیرتونیم جدددددددددددی هاااا درست و حسابی ما رو دعا کن داداش .... منم دعاگوام ان شا الله به مدد الله ...
    موفق باشی
    بازم سپاس کیک رنجه فرمویدخخخخخ
    در پناه الله
  • فاطمه باصری
  • سلام

    فرو افتادن در مقابلِ خدا ؛ تنها راه برخاستن است …
    طعـــنه و خــنـده بــه اشــعـار و شــعـارم بــزنـیــد
    تـیــر غــــم بــر دلِ دیــوانــه و زارم بــزنــیـد
    در حفاظـت ز امـیـرم عـلـی خـامنه ای
    می شوم میثم تمّار، به دارم بزنید
    تولد رهبرمون مبارک
  • جوانان متحد انزلی چی
  • ممنون
    التماس دعا
  • امام نقی(ع)
  • شمارولینک کردم.....
    یاعلی
  • امام نقی(ع)
  • دوباره جمعه گذشت و قنوتِ گریان ماند

    دوباره گیسوی نجوای ما پریشان ماند

    دوباره زمزمه ی کاسه های خالی ما

    پس از نیامدنت گوشه ی خیابان ماند

    شبیه شنبه ی هر هفته پشت پنجره ام

    و کوچه کوچه شهرم دوباره زندان ماند

    برای آمدنت چند سال بایستی

    در این تراکم بی انتهای ویران ماند؟

    نیامدی که ببینی نگاه منتظرم

    چه روزها به امید تو زیر باران ماند

    سکوت آخر حرف من است چون بی تو

    دوباره حنجره ام زیر بغض پنهان ماند
    سلام برشما......ممنون ازحضورتون
    بنده هم ازشماالتماس دارم....
    یاعلی
    ملتمس دعا آقا رضا
  • به یاد شهدای گمنام
  • امام علی (ع):
    لَیسَ الحَکیمُ مَن لَم یُدارِ مَن لا یَجِدُ بُدّا مِن مُداراتِهِ. تحف العقول، ص 218
    حکیم نیست آن که مدارا نکند با کسانى که چاره اى جز مدارا با آنان نیست.

    سلام خیلی ممنون سرزدین.
    محتاج دعای خوبانیم.
    یاعلی
  • ☂آبجی معصومه☂
  • رسول خدا (ص) فرمودند:

    همانا ماه خدا همراه با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو آورده است. این ماه در نزد خدا بالاترین ماه ها است و روز هایش بالاترین روز ها و شب هایش بالا ترین شب ها و ساعاتش بالاترین ساعت ها است. در این ماه ، نفس هایتان ثواب تسبیح دارد و خواب تان عبادت خدا است و کار نیک تان مورد قبول و دعایتان مستجاب خواهد بود
  • مجید بیدکی
  • افطار ها به کام دلم زهر میشود
    ارباب ما گرسنه و تشنه شهید شد
    جمعه نوشت:
    دم افطار که بی تاب تر و تشنه ترم
    می شوم غرق علمدار...
    عمو...آب...حرم
    بعد یاد تو می افتم که غریبی آقا...
    تو کجا دعوتی افطار؟چرا بی خبرم؟
    عطش نوشت:
    دوست دارم که دم افطار کمی تشنه شوم ...
    نوکر شاه ، که عطشان بشود خوبتر است
    تلنگرنوشت:
    تو لحظات تشنگی با این تک بیت گریه کنیم...
    هنوز گوشه ی مشکت رطوبتی دارد...
    رباب روی همان هم حساب کرده بیا....
    محرم نوشت:
    دم افطارعجب میچسبد...
    رطب تازه ی بین الحرمین...
    جرعه ای آب به لب میگوییم...
    به فدای لب عطشان حسین...
  • بنده ی خدا
  • آیت الله بهجت:
    اگر مسلمانان بدانند چقدر به دعای همدیگر نیازمندند، آن وقت از دعا کردن در حق یکدیگر دست برنمیدارند.
    " سلام التماس دعا"
    کسی میخواست بدونه خانوم هارو هم میبرن یا نه شما بپرسید من بهش خبرشو بدم تصمیم با خودشه
    اگه بتونید شماره ای برام پیدا کنید که خیلی لطف کردید
  • مدیون شهدا
  • سلام.ممنون از حضورتون.با افتخار لینک شدید
    سلام...
    عبادتهاتون قبول
    من با اجازه شما رو لینک کردم باعث افتخاره
    التماس دعا
    آدرسی شماره تلفنی چیزی ندارید؟
    راستی خانوم ها هم میتونن داوطلب بشن؟
    سلام دیگه نا امید شده بودم از اینکه جواب بدین
    من قزوین ساکنم
    سلام اقارضا
    محتاج دعایتم
  • مسیر دینی
  • سلام
    دو نکته از آیت الله بهجت(رحمه الله) :
    از گذشتگان عبرت بگیریم که ما هم مثل آنها به مرگ نزدیکیم
    و چهار روز باقیمانده عمر را ، گمان نکنیم که چهارصد هزار سال خواهد بود .
    بارها گفته ام و بار دگرمیگویم:
    کسی که بداند ، « هر که خدا را یاد کند ، خدا همنشین اوست »
    احتیاج به هیچ وعظی ندارد ...

    با اجازتون شمارو لینک کردم تا هرچند وقت از مطالبتون تووبم استفاده کنم
  • به یاد شهدای گمنام
  • پیامبر اکرم(ص) فرمود: آنکه پدر و مادرش را خشنود کند، خدا را خشنود کرده و کسی که پدر و مادر خود را به خشم آورد، خدا را به خشم آورده است. کنزالاعمال جلد 16 صفحه 470

    سلام برای مادر یکی از دوستانم که حالش خیلی وخیمه.دعا کنید پیشش بمونه یاعلی
    سلام. خدا قوت. طاعات قبول. تو سحر وافطاراتون ما رو فراموش نکنین. به وبم یه سری بزنید. مطلبی راجع به مظلومیت فلسطینیان دارم. تشریف بیارید. یاعلی. التماس دعا
    اگر براه خدا داده ام سر و جانم
    هزار شکر که بر پاست دین و قرآنم
    ای غیبت غرور صبوران! حضور باش



    ای قدس! ای بلاد بلا کش! صبور باش



    ما غازیان سهم شهاب محمد (ص) ایم



    لختی دگر بپای، قوی باش، آمدیم
    سلام علیکم
    همه انسانها می میرند ولی شهیدان این سرنوشت همگانی را به بهترین وجه سپری کردند ، وقتی قرار است این جان برای انسان نماند چه بهتر در راه خدا این رفتن انجام بگیرد. حضرت امام خامنه ای حفظه الله

    معلم شهید فتحی شقاقی دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین : اماما ! شما قدس را زنده نگه داشتید وقدس نیز همراه با میلیونها مسلمان ومستضعف جهان که شما مایه عزت آنها شده اید یاد وخاطره شما را در سینه خود زنده نگه می دارد پس در جایگاه ابدی خود سربلند وآسوده باش همانگونه که در دنیا سربلند زیستی.

    شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد: بررسی اولیه روی موشکهایی که به عمق صهیونیستی اصابت کرده، نشان می دهد برخی ساخت سوریه است. حال سئوال که چگونه این موشکها از یک منطقه جنگ زده و تحت کنترل سوریه به منطقه کاملا محاصره ای همچون غزه می رسند؟ این شبکه عبری می گوید : ظاهرا مسئولین صهیونیست روی تشکی از پر قو و ابریشم خوابیده بودند و تصور می کردند اختلافات بین حماس و دمشق گسترده تر از آن است که سلاحی از سوی سوریه برای حماس ارسال شود و در توهم مستحکم بودن مرزهای غزه با مصر سیر می کردند .در پایان آمده: هنوز نمی توان برای پرسش نحوه انتقال این تسلیحات به نوارغزه پاسخی یافت اما ظاهرا این تل آویو است که بهای رخدادهای به وقوع پیوسته در سوریه را باید بپردازد .

    دستهای خالی من دخیل دلهای پاکتان، مرا در ساعات نورانی ماه مبارک رمضان نه به بهای لیاقت، بله به رسم رفاقت دعا کنید، ماهی سرشار از برکت و رحمت و عبادتهای پذیرفته شده برایتان آرزو دارم، از حضور نورانی شما تشکر و قدردانی می کنم، در شب های نورانی محتاج دعای جمله خوبانم
    او رود زلالی ست که درفصل عطش

    جود و کرم خویش به دریا بخشد

    از لطف، کریم اهل بیت عصمت

    ما را زکرم خدا به فردا بخشد

    میلاد امام حسن علیه السلام مبارک باد
    نماز وروزهاتون قبول
    فرصتی شد در جمع دوستان امدیم
    خدا رحمت کند شهید آوینی صدای زیبا ودلنشینش در وبتان طنین انداز است
    می خواست تا چشم و چراغ دین، شما باشی

    بعد از علی میراث دار مصطفی باشی

    مثل نسیمی مهربان و مثل باران، سبز

    آمیزه ای از رحمت و جود و سخا باشی
    ------------
    میلاد کریم سبزپوش آل فاطمه، تنهاترین سردار لشکر حیدر و غریب شهر پیامبر تهنیت باد.
  • شهید گمنام
  • امام زین العابدین علیه السلام :حسن بن على بن ابى طالب علیهما السلام عابدترین و زاهدترین و با فضیلت ترین مردم روزگار خود بود . هرگاه حج مى رفت پیاده و گاه با پاى برهنه مى رفت ؛ هرگاه سخن از مرگ به میان مى آمد مى گریست ؛ هرگاه سخن از قبر به میان مى آمد مى گریست ؛ هرگاه سخن از قیامت و رستاخیز به میان مى آمد مى گریست ؛ هرگاه از گذشتن بر صراط یاد مى شد مى گریست ؛ هرگاه از حاضر شدن در دادگاه عدل الهى سخن به میان مى آمد ، چنان صیحه اى مى زد که بر اثر آن از هوش مى رفت ؛ هرگاه به نماز مى ایستاد بدنش در پیشگاه پروردگارش عزّ و جلّ ، مى لرزید ؛ هرگاه از بهشت و دوزخ سخن به میان مى آمد ، مانند مار گزیده به خود مى پیچید و بهشت را از خداوند مسئلت مى کرد و از آتش دوزخ به او پناه مى برد.
    سلام. بعد یه مدت طولانی برگشتم
    امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:
    عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است.

    (تحف العقول، ص448)

    سلام نماز روزه هاتون قبول

    با یه داستان خیلی خیلی کوتاه در خدمتتون هستم . . .
  • محمد جواد
  • باسلام ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)برشما مبارک باد.
  • بانو طلبه
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    گروه تحقیقاتی فانوس راه351 تقدیم میکند.
    (سلسله مسابفات 1 تیر و سه نشان)
    با ما همراه باشید
    سرگرم شوید، بیشتر بدانید، جایزه ببرید.
    Fanooserah351.blogfa.com
    سلام و عرض ادب و آرزوی قبولی طاعات از شما بزرگوار و التماس دعای خیر

    روز 13 - 14 - 15 ماه مبارک رمضان یعنی از امروز جمعه تا 3 روز آینده دعای مجیر وارد است ...

    پیشاپیش ولادت کریم اهل بیت حسن ابن علی ع مبارکتان ....

    امام حسن علیه السلام می فرمایند:

    هرکه بر نیکویی اختیار خداوند توکل نماید، هرگز آرزو نمی کند که در

    حالتی غیر از آنچه خداوند برای او اختیار کرده، قرار داشته باشد.

    موفق باشی
    در پناه الله
  • مفقود الاثر
  • با سلام

    حضرت رسول (ص)می فرمایند :

    "هرکس هزار بار بر من صلوات بفرستد(به هر نیتی)نمیرد تا مژده بهشت را گیرد"


    ختم صلوات نثار شهدای گمنام

    "از همسنگرانی که تمایل دارند در ختم صلوات شرکت کنند دعوت می کنیم

    تا درقسمت نظرات تعداد صلواتی را که می خواهند بفرستند را بنویسند"



    یا حق
    نایی برای ناله زهجران نمانده است

    اصلاً در این فراق به تن جان نمانده است

    من هر چه چوب می خورم از دوری شماست

    در این دل جنون زده سامان نمانده است

    بی تو به آخر خط دنیا رسیده ایم

    چیزی دگر به نقطه پایان نمانده است

    بی تو خزانی است تمام فصول سال

    شوقی برای بارش باران نمانده است

    هر جا نسیمی از سر زلفت رسیده است

    ردی ز پای قلب پریشان نمانده است

    دیگر بس است این همه دوری ز آفتاب

    آقا بیا که فرصت جبران نمانده است

    هر کس برای تو ز جهان دست شسته است

    سوگند می خورد که پشیمان نمانده است

    تا قلب مهربان تو راضی شود ز من

    راهی به غیر ذکر "حسین جان" نمانده است

    شاعر: امیر حسین حیدری
  • جوانان متحد انزلی چی
  • یه پست هم میذارم فقط واسه اونایی که انزلی رو دوست دارن

    برا انزلی چی ها و اونا که از انزلی دورن و دلشون تنگ شده

    زنده باد بندر زیبای انزلی ، بهشت اروپایی ایران


    دیگه به ما سر نمی زنید؟؟؟؟
  • امانت اسمانی
  • تا پیامبر زنده بود شیعه وسنی نبود رهبر همه خود پیامبر بود بعد از پیامبر ما فقه (تکمیل دین)از اهل بیت گرفتیم شما از 4 عالم( امام) ،احمد حنبر،امام مالک ،ابو حنیفه و امام شافعی من که فقه را از اهل بیت گرفتم طبق آیه قرآن ،که به کلمه اهل بیت میرسد (أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا )(احزاب 33) درمحلی از قرآن این صفت برای علمای شما نام نبرده شده است ومخصوص این خانواده(اهل بیت فاطمه علی حسن حسین ) است .
    2-اهل بیت در قرن اول هجری بوده اند ولی علمای شما قرن دوم هجری متولد شده اند اهل بیت یک قرن جلوتر هستند آیه قرآن(وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ )(کسانی که از دیگران سبقت گرفتند آنان مقربند نزدیک به خداوند هستند(واقعه 10و11)
    3-همه اهل بیت شهید شدند ولی یکی از علمای شما حتی یک سیلی هم نخورده است طبق آیه قرآن(... قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ...ْ )(مدثر 19)من شیعه هستم به این سه دلیل
    سخنان دیشب رهبر:

    ...شعار دولت، اعتدال است؛ اعتدال، شعار بسیار خوبی است، ما هم تأیید میکنیم اعتدال را؛ افراط محکوم است و بد است. سفارشی که من میکنم این است که مراقب باشید جریانهای مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند. . .

    سلام.با مطلبی درباره عزل ونصب های دولت یازدهم بروزم. تشریف بیارید ونظرات خودتونو اعلام کنید.یاعلی
    حکمت 103

    پیراهن وصله داری بر اندام امام بود ، شخصی پرسید : چرا پیراهن وصله دار میپوشی ؟ درود خدا بر او فرمود :
    کشتی نساز ای نوح طوفان نخواهد آمد / برشوره زار دلهاباران نخواهد آمد
    رفتی کلاس اول این جمله راعوض کن / آن مرد تا نیاید باران نخواهد آمد . . .
    یا صاحب الزمان
    ///
    سلام
    طاعات و عبادات قبول
    التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">