««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

فعالیت های فرهنگی و مذهبی
مشخصات بلاگ
««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

اینجا یک رسانه برای اشاعه فرهنگ غنی تشیع است.
راه شیعه یعنی راه سرخ اباعبدالله الحسین(ع)
یعنی شهادت

الکسا

مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

کد موزیک آنلاین برای وبگاه
پیوندها

جاودانه در اروند

شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۴۱ ب.ظ

 

 

رحیم در ۲۰/تیر/۱۳۴۱ه.ش ، در روستای «زگلوچه»از توابع قره چمن متولّد شد . او هفت سال بیشتر نداشت که همراه خانواده اش عازم تبریز گردید و در همانجا ساکن گشت . وی در خانواده ای فقیر و زحمتکش امّا پایبند به اصول دین و معتقد به مسائل مذهبی رشد یافت. رحیم دوران ابتدائی تحصیل را با موفقیّت پشت سرگذشت و بعد از آن به شغل کفاشی مشغول شد . دوران نوجوانی رحیم ، مصادف با اوج قیام مردمی برعلیه رژیم ستمشاهی بود و او که عشق به اسلام و آرمانهای انقلابی اسلامی را در ذرّه ذرّۀ وجودش احساس می کرد به سیل خروشان ملّت پیوست و با مشت های گره کرده اش برای مبارزه بر علیه رژیم طاغوت قد علم کرد . سیاهی گریخت و خورشید اسلام و عدالت بعد از قرنها دوباره در آسمان این پهن دشت حماسه ساز درخشیدن گرفت .رحیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، برای حمایت از انقلابی که با خون هزاران شهید به ثمر نشسته بود ، به فعّالیّت در مساجد و پایگاههای بسیج مشغول شد و برای مبارزه با ضدانقلاب و گروهکهای ضد مردمی

راوی خاطره:بسیجی جانباز صمد اقدم نیا

 

از هیچ کوششی دریغ نکرد . وی برای حفظ و حراست بیشتر از آرمانهای اسلامی ، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به خیل عاشقان سبزپوش انقلاب پیوست . رحیم خدا ترس بود و عدالتجو و به تبعیت از سیرۀ امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام)به دستگیری از فقرا و مستمندان می پرداخت . جنگ آغاز شده بود و رحیم علیرغم داشتن مشکلات فراوان ، تعلق از همه چیز برید و در سال ۱۳۶۱ از طرف بسیج عازم جبهه ها شد.

۲۵/بهمن/۱۳۶۴ ه.ش آخرین ساعات خود در طی می کرد . شب در همه جا سایه گسترده بود . عملیات «والفجر۸ » معبری به سوی عاشقان خدا می گشود و رحیم میان آن همه شیفتۀ لقاء ، میان آن همه مجنون ، شیفته تر و عاشق تر به نظر می رسید . عاشقان شهادت یک به یک و گاه دسته دسته اوج می گرفتند و از خاک به افلاک پر می گشودند .

در این میان، رحیم با گلوی پاره پاره ، در گوشه ای از منطقۀ عملیّاتی غرق در خون افتاده بود . ترکشی بر گلوی رحیم آشیانه ساخته بود . باد می ورزید و اروند با شتاب جاری بود و ماه مقتل نام آوران گمنام را غرق نور خود ساخته بود.

 

نیروها در ستون ایستاده بودند و آماده حرکت بودند.چهره ها دیدنی بود.انگار شب اول حمله بود.

وقتی پیش بچه ها برگشتم دیدم امیر با چهار نفر شانه به شانه هم ایستاده اند :امیر مارالباش،رضا گلولیان،رحیم افتخاری،مهدی محمدی و یک نفر دیگر دستشان را روی هم گذاشته بودند.

آن پنج نفر را که در آن حالت دیدم دلم فرو ریخت.قبلا هم از آن پیمان بستن ها دیده بودم.

مرا که دیدند گفتند:«آقا سید تو هم بیا اینجا»

گفتم: «جریان چیه؟»

پاسخ دادند:«میخواهیم هر کی شهید شد بقیه رو شفاعت کنه.»

خواستم فضا رو عوض کنم ، گفتم:«هنوز هیچی نشده به فکر شهادت هستید؟»

موعد حرکت فرا رسید.قرار بود حرکت به دو و به ستون باشد.

ستون از جا بلند شد.به دنبال ستون از خاکریز گذشتم.حالا دیگر در منطقه عراق می دویدیم.

کمی جلوتر به کپه خاکی رسیدیم.که اگر بشود اسمش را خاکریز گذاشت ،خاکریزی به بلندی نیم متر بود.بدون لحظه ای توقف از آن جا هم گذشتیم.زمین مسطح بود ؛صاف صاف بدون هیچ گونه پستی و بلندی.

صدا از کسی در نمی آمد.خوب داشتیم پیش می رفتیم ،اما در یک لحظه اشتباهی رخ داد.

اشتباه از جانب کسی بود که به او کلت منور داده شده بود .

قرار بود ما زمانی منور بزنیم که به خط زده و خاکریز را شکسته ایم اما او در آن لحظه نا بهنگام منور زد!

علت اشتباه هرچه بودمنوری از جانب ما به آسمان شلیک شد و عراقی ها که در شرایط عملیاتی و آماده باش بودند بلافاصله منطقه را زیر آتش گرفتند.

 

آتش چنان پر حجم بود که همه بچه های ما در همان لحظه اول بر زمین ریخت.لحظه عجیبی بود.فکر کردم کار همه تمام شد.دور و برم را نگاه کردم کسی تکان نمی خورد.همه روی زمین افتاده بودند و به هر کدام دست می زدم آرام می غلتید.

دیوانه شده بودم و احساس می کردم باید خودم را به هر نحو پیش امیر و رحیم که جلوتر از همه می دویدند برسانم.به سنگینی از جا کنده شدم.جلوتر امیر را پیدا کردم.او و هم پیمانانش کنار هم روی زمین افتاده بودند.خط نازکی از خون از دهان امیر جاری بود.آه از نهادم بلند شد.همه چیز تمام شده بود.

با همان ناباوری رحیم را دیدم و رضا را...

فکر کردم آن پنج نفر دیگر به شفاعت هم نیازی ندارند چون همه با هم رفته بودند.

بر گرفته از  کتاب «نورالدین پسر ایران»

 

 

 

 

 

 

شادی روح تمام شهدا صلوات 

 

نظرات (۵۶)

آق رضا وبلاگتون واقعا عالیه عالیه
  • محمدرضا شیخی
  • داش رضا.من همیشه به مؤمن بودن ترکها غبطه خوردم.واقعیت اینه که ترکها از کردها ایمانشون بیشتره.حتی اگر کردها بخاطر این حرف بهم بگن چاپلوس یا هر چیز دیگه باز از حرف خودم برنمیگردم
  • محمدرضا شیخی
  • سلام داش رضا.ببخش اینترنت و لبتاپم خیلی مشکل دارن.برا همین به سختی میتونم برات نظر بفرستم.برای سایر دوستان هم همینطور
  • محمدرضا شیخی
  • سلام دوست عزیز.یه پست گذاشتم تو وبلاگم راجع حذف وبلاگهایی که مستقیما به مقدسات اهل سنت فحاشی میکنن.بیا و نظر شریفت رو اعلام کن
  • مطیع رهبری
  • آقا....

    حتما قرارشاه وگدا هست یادتان!

    آری...

    همان شبی که دلم را زدم به نامتان!

    مشهد! حرم!

    ورودی باب الجوادتان!

    آقادلم عجیب گرفته برایتان......
  • صهیونیست ستیز
  • آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی :

    «اگرخواستی صدقه بدهی، همین‌طوری صدقه نده؛

    زرنگ باش، حواست جمع باشد،

    صدقه را از طرف امام رضا علیه‌السلام برای سلامتی آقا امام

    زمان‌عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بده.

    برای دو معصوم است، دو معصومی که خدا آنها را دوست دارد.

    ممکن نیست که خداوند این صدقه را رد کند.

    تو هم اینجا واسطه‌گری‌ات را می‌کنی.

    تو واسطه‌ای و همین حق واسطه‌گری است که اجازه می‌دهد

    تو به مراحل خاص برسی.
  • مینا ... مریم
  • سلام دوست عزیز

    ما با یاد و خاطره شهدا زنده ایم

    در غیر اینصورت نفس کشیدنمان بسی ابس و پوچ است
  • محمدرضا شیخی
  • سلام برادر.ممنون که بازم قدم رو چشم حقیر گذاشتی.
    السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)
    معصوم (ع) : شیعه ما در شادی ما شاد و در مصیبت ما غمگین است
    یاد حرف مرحوم امام خمینی (ره) افتادم که زمان شاه ملعون فرموده بود امسال ما عید نداریم

    شهدا با زیارت عاشورا و اشک و خمپاره و بدن قطعه قطعه رفتن ملاقات خدا اما بعضی ها با شب یلدا و آجیل و مشروب و ماهواره و پارتی شبانه

    خدا کنه با شهدا باشیم نه با یلدا!!!
    ماچله نشین شب یلدای حسینیم / ماتم زدگان غم عظمای حسینیم/ ما غرق عزای پسرفاطمه هستیم/ ما تا به سحر محو تماشای حسینیم یلدایتان حسینی باد .....
  • منتظرولایی
  • چه سخاوتمند است پاییز
    که شکوه بلندترین شبش را
    عاشقانه پیشکش تولد زمستان کرد
    زمستانتان سفید و سلامت . . .
    ... در نای خشک مرثیه خوان، نا نمانده است
    دیگر توان برای زینب کبری (س) نمانده است

    باید به جای حافظ و سعدی، لهوف خواند
    دیگر برای ما شب یلدا نمانده است
  • احوال خدا
  • چه نازنین مردانی را داشته ایم
    خالص برای خدا
    آماده برای ملاقات حق

    تشکر از اینکه ما را با زندگی ایشان اشنا میکنید ...شاید شاید برای ما هم مایه بیداری و هشیاری باشد...تا دیر نشده

    شما لینک شدید
  • محمدرضا شیخی
  • شما در وبلاگ جدید بنده به نام تمدن عیلام باستان لینک شدید.
    http://ilambastan.blogsky.com
  • محمدرضا شیخی
  • سلام داش رضا.گفتی روستای ملکشاهی.آخ خدا ریشه بعضی از این ملکشاهی ها رو بخشکونه.بخدا آبروی استان و منطقه ما رو تو کل ایران بردن.چند سال پیش چندتاشون که خیلی وحشی هستن وبودن زائران امام حسین رو بعد از سرقت اموالبه رگبار بستن و شهید کردن که به جزای اعمال ننگینشون رسیدن.بنده از همون منطقه نزدیک ملکشاهی هستم.محل تولدم روستای امام زاده پیر محمد (ع) که پسر بلافصل حضرت موسی بن جعفر (ع) هست و داداش تنی امام رضا (ع).ملکشاهی بزرگترین قبیله در استان ایلام و شامل 26 طایفه است که تعداد انگشت شمار از طایفه هاش به شغل شریف دزدی و قتل مشغول هستن.البته همه شون بد نیستن.خیلی از مردم طایفه هر ساله برای رحلت امام خمینی (ره) مراسم یادبود به نام چمر برگذار میکنن و در 8 سال دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم ایران اسلامی کردند و از جمله معرفترین شهدا سردار علی غیوری از فرماندهان سپاه ایلام
  • همسایه امام رضا
  • کاخ همه شاهان جهان را بگردی
    دربار کسـی پنجره فولاد ندارد
  • محمدرضا شیخی
  • سلام مجدد به داش رضا.ممنون که بازم سر زدی.امیدوارم رفیقای خوبی خوبی باشیم
  • محمدرضا شیخی
  • سلام داش رضا.ممنون که لینکم کردی.اگر از خواهرمون خانم محبی خبری شد امر شما اطاعت میشه حتما خبرت میکنم.داداش گلم لظفا دفعه بعد که قدم رو چشم بنده گذاشتی و به وبلاگم سر زدی نظرتو به صندوق پیامها نفرست.از همون قسمت نظردهی معمولی نظر شریفت رو به بنده حقیر اعلام کن
    یا علی (ع)
  • علم و صنعت
  • سلام شما هم با احترام لینک شدید
    سلام وب شما جالبه امیدوارم در این راه موفق باشید
    شرمنده که منم نمی دونستم ولی اینو میدونم روزانه محدودیت نداره هر چندتا میتونید لینک کنید اما پیوند وبلاگ محدودیت داره
    ممنونم تشکر
    منم خوب نمی دونم چه فرقی داره
    من چون لینکام زیاد شد تو لینک های روزانه بقیه رو ثبت میکنم
    سلام

    تشکر از درج لینک وبلاگ سنگر زمانه و ایجاد معبری بین وبلاگها

    وبلاگ شما با عنوان " راه شهدا " در جمع همسنگران قرار گرفت

    http://ganjene1.blogfa.com/post/325



    سنگرزمانه
  • ▃▅▇ نگین بهترین دختر دنیا ▇▅▃
  • سلام


    سوار تاکسی بین شهری شدم، مسیرم تهران و … بود.
    اصلا با راننده درباره مقدار کرایه صحبتی نکردم از بابت پول هم نگران نبودم
    اما وسط های راه که بیابان بود، دست کردم تو جیب راست شلوارم که کرایه راننده رو بدم ولی نبود…!
    جیب چپ نبود… جیب پیرهنم!
    نبود که نبود … گفتم حتما تو کیفمه!
    اما خبری از پول نبود…

    به راننده گفتم: اگر کسی را سوار کردی و بعد از طی یک مسیری به شما گفت که پول همراهم نیست، چیکار میکردی ؟!!
    گفت: به قیافه اش نگاه می کنم!
    گفتم : الان فرض کن من همان کسی باشم که این اتفاق برایش افتاده…!!!
    یکدفعه کمی از سرعتش کم کرد و نگاهی از آینه به من انداخت
    و گفت : به قیافه ات نمیاد که آدم بدی باشی می رسونمت …
    .
    خداجونم!
    من مسیر زندگی ام را با تو طی کردم به خیال اینکه توشه ای دارم
    اما الان هرچه دست کردم و نگاه کردم به جیب هایم دیدم هیچی ندارم، خالیه خالی …
    فقط یک آه و افسوس که مفت مفت عمرم از دستم رفت …
    خدایا مطمئن هستم که ما رو به بهترین ها می رسونی.


    و مطمئن هستم که همین جا وسط این بیابان سردرگمی پیاده مان نمیکنی.

  • دیووونه کربلا
  • ای داغ غمت لاله به باغ دل ما

    نام تو رقیّه جان، چراغ دل ما

    دلسوختگان غم خود را دریاب

    بگذار تو مرهمی به داغ دل ما
    ...........................................................
    یا ریحانه الحسین
    شهادت حضرت رقیه پیشاپیش تسلیت باد
    سلام باتبادل لینک موافقیدبعدکداین آهنگ هم لطف کنید؟
    سلام
    اره شهرضام
    اما الان دانشگاه یزدم
    چشم اگه زنده بودم میرم سلامتو بهش می رسونم
    راستی اهنگ وبت داغونم کرد مرسی قشنگه........................
    ممنونم
    ممنونم
    ممنونم
    سلام.دیگه مدرسه است و هزار جور کار و گرفتاری.سعی می کنم یه بازگشت طوفانی داشته باشم.
    منتظر باشید
    سلام علیکم

    یا حسین.............
  • شرمنده شهدا
  • ممنون از دعوتتون .زیبا و قشنگ بود
    یا علی
    سلام ممنون از حضورتان...............

    دعا می کنم که هیچگاه چشمهای زیبای تو را
    در انحصار قطره های اشک نبینم
    دعا می کنم که لبانت را فقط در غنچه های لبخند ببینم
    دعا می کنم دستانت که وسعت آسمان و پاکی دریا و بوی بهار را دارد
    همیشه از حرارت عشق گرم باشد
    من برایت دعا می کنم که گل های وجود نازنینت هیچگاه پژمرده نشوند
    برای شاپرک های باغچه ی خانه ات دعا می کنم
    که بال هایشان هرگز محتاج مرهم نباشند
    من برای خورشید آسمان زندگیت دعا می کنم که هیچگاه غروب نکند…



    با افتخار لینک شدی.
    واقعا چقدر از شهدا دور شدیم
    ما که نبودیم ولی جبهه هم صفای خودشو داشته
    مرسی
    بعونک یالطیف
    خیلی زیبا بود واقعا.
    ممنون که سر زدید.
    حسینی باشید.
    یازهرا

    پاسخ:
    پاسخ: سلام
    ممنون از لطفتون
    یا آدرستون رو اشتباه زدید یا وبلاگ حذف شده
    خوشحال می شدم بیام و سری بهتون بزنم اما نشد ان شا الله بعدا
  • یاسمین زهرا
  • سلام

    بسیارعالییییییییییییییییییی.
    کاش قبل رفتنم به اروندکنار با این شهیدبزرگوار آشنا میشدم
  • حمید قاین
  • سلام
    یا علی
  • ღ•●نسیــــ♥ـــم ღ•●
  • عالی بوودخدابه درجاتشون بیفزاید
    یاعلی...
  • فرمانده عملیات
  • سلام همسنگر
    ممنون ازحضورتون
    سردرگمی اصلاح‌طلبان برای استفاده سیاسی از روز دانشجو
    حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی - در حالی که تنها یک هفته به 16 آذر روز دانشجو باقی مانده، اصلاح طلبان هنوز برای برگزاری مراسم این روز به نتیجه واحدی نرسیده اند.
    سلام
    بسیار عالی بود
    واقعا کار خیلی خوبیه که هرچند وقت یکبار به معرفی یک شهید می پردازید
    خدا قوت ... امیدوارم این حرکت ادامه دار باشه تا استفاده ببریم
    یا علی
    سلام جالب بودالبته مازندگیمان رومدیون این شهداهستیم
    سلام،بسیار زیبا بود،به خصوص قسمت وصیت نامه
    سلام
    یاد و خاطره همشون گرامی باد...........
    مردان خدا چه با صفا می میرند........
  • مجید بیدکی
  • سلام و تشکر عالی خیلی عالی اجرتان با امام حسین و شهدا واقعا استفاده نمودم
    سلام
    مردان خدایی ، این عزیزان کجا و ما کجا ...
    سلام - یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد
    شهدا شرمنده ایم
    سلام
    باخوندنش اشکام سرازیرشد
    آخه تازه ازاروندرودبرگشتموحال وهواش روکاملاحس میکنم
    منودوستمم نامه نوشتیموانداختیم اروند
    شرمنده ایم شهدا
  • نازنین امام
  • خیلی زیبا بود
    سلامی دوباره
    زیباست و تاثیرگذار...خدا قوت و ممنون دعوتم کردین
  • انتــــــــــظار فـــــــــرج
  • شهدا شرمنده ایم.
    ای زینتِ عبادت‏پیشگان؛ همدم بی‏نوایان؛ بردبارترین بردباران؛ شفاعت کننده فرمانداری معزول نزدِ عبدالملک مروان؛ و... شبیه‏ترین کسان به امیرمؤمنان علی علیه‏السلام !

    آری، می‏دانم هیچ‏گاه به هیچ‏کس «نَه» نگفتی و بر کسی نیاشفتی! چشم‏هایت را از گناهانم فرو بند. در دل و جانم گُل کُن. امروز برایم تبسم کن.

    می‏خواهم دیگر به دنیا دلشاد نباشم. می‏خواهم مثل تو «سجاد» باشم.

    به نگاهی، دلشادم کن.

    اینجا، هوا برای نَفَس کشیدن، کم است؛ از این قفس، آزادم کن.
  • دیووونه کربلا
  • به هوای حرم کرب و بلا محتاجم....

    کاشکی خونم توی کربلا بود
    زندگیم به که چه با صفا بود
  • ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
  • خــدایــا شـلـوغــی هــای روزگــارم را اگــر بــرای رسـیـدن بــه تــوست پــر رنــگ و اگــر مـسبـب جــدایی اســت خـلـوتــش کــن... مـشـغـله هــای بــی تــو هــمـان بـهـتر کـه پـاک شـونــد...
  • خادم الزهرا
  • سلام دوست عزیزممنون که سرزدید.باافتخارلینک شدید.ماراباعنوان چهارده معصوم لینک کنید.اگردوست داشتیدلوگوی مارادروبلاگ خودقراردهید.
    خاطره ی زیبایی بود. انشاءالله شهدا شفاعتمان کنند.
  • ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
  • خـــداونــــد مــــیــــفــــرمـــــایـــــد:
    مــــن نـــــزد گــــمــــان بـــــنــــده ی مـــــومـــــن هــــســــتـــــم اگـــر گـــمـــان خـــــوب بــــه مــــن بـــــبــــرد بـــــه او خـــــوبـــــی مــــیــــرســـانـــم!
    کافی،ج2،ص72
    سلام علیکم
    دعوتید :
    وبلاگم به روز شد ...

    عاقبتتون بخیر ..
  • خادم الزهرا
  • سلام دوست عزیزوبلاگ خوبی دارید.به ماهم سربزنید.باتبادل لینک موافقید؟؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">