««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

فعالیت های فرهنگی و مذهبی
مشخصات بلاگ
««راهــــــــــــ شـــــــــیـــعــــه»»

اینجا یک رسانه برای اشاعه فرهنگ غنی تشیع است.
راه شیعه یعنی راه سرخ اباعبدالله الحسین(ع)
یعنی شهادت

الکسا

مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

کد موزیک آنلاین برای وبگاه
پیوندها

 

 

نیامدن نام حضرت رقیه(س) در کتاب‌های تاریخی دلیل بر نبودن چنین شخصیتی نیست

درباره دختر امام حسین(ع) به نام رقیه(س) بحث‌‌های زیادی صورت گرفته است. عده‌‌ای آنرا نپذیرفته و منابع را در تایید آن کم و فاقد یقین آوری می‌‌دانند و قائلند که نام ایشان در اکثر کتب نیامده و یا نام‌‌های مشترک و مشابهی در آنها به چشم می‌‌خورد که با توجه به آن نمی‌‌توان به طور حتم بر وجود دختری به این نام اطمینان داشت.

در مقابل این دیدگاه افرادی دیگر بر این ایده‌‌اند که رقیه دختر امام حسین علیه‌السلام بوده و در کربلا هم حضور داشته است و عدم ذکر نام «رقیه» در برخی منابع تاریخی نمی‌‌تواند دلیل بر خرافه بودن این شخصیت باشد و در مورد عدم ذکر نام رقیه در بعضی کتب تاریخی چنین استدلال می‌‌کنند:

اولاً: در دوره زندگانی ائمه اطهار علیهم‌السلام و در صدر اسلام مسائلی مانند کمبود امکانات نگارشی، اختناق شدید حکمرانان اموی، کم توجهی به ثبت و ضبط جزئیات رویدادها، فشار حکومت بر سیره نویسان، جانب داری‌‌ها و... سبب بروز بعضی اختلافات در نقل مطالب تاریخی می‌‌شده است.

ثانیاً: در اثر تاخت و تازها و دانش ستیزی بعضی حکمرانان، بسیاری از منابع ارزشمند از میان رفته است. به همین دلیل، این گمان تقویت می‌‌شود که چه بسا بسیاری از این اسناد و منابع معتبر، در جریان این درگیری‌‌ها، از بین رفته و به دست ما نرسیده است.

ثالثاً: تعدد فرزندان، تشابه اسمی و به ویژه سرگذشت‌‌های شبیه در مورد شخصیت‌‌های گوناگون تاریخی و گاه وجود ابهام در گذشته‌‌ها و پیشینه زندگی افراد، امر را بر تاریخ نویسان مشتبه کرده است. همان گونه که این مسأله در مورد دیگر شخصیت‌‌های تاریخی حتی در جریان قیام عاشورا نیز به چشم می‌‌خورد.

رابعاً: امام حسین علیه‌السلام به دلیل شدت علاقه به پدر بزرگوار و مادر گرامی‌‌شان، نام همه فرزندان خود را فاطمه و علی می‌‌گذاشتند. این امر خود منشأ بسیاری از سهوِ قلم‌‌ها در نگاشتن شرح حال زندگانی فرزندانِ امام حسین علیه‌السلام گردیده است.

قراین و شواهدی نیز در دست است که رقیه علیهاالسلام را فاطمه صغیره می‌‌خوانده‌‌اند. احتمال دارد همین موضوع سبب غفلت از نام اصلی ایشان شده باشد. (1)

بنابراین، نیامدن نام حضرت رقیه علیهاالسلام در کتاب‌‌های تاریخی، اگر چه شک در وجود تاریخی او را تقویت می‌‌کند، اما هرگز دلیل بر نبودن چنین شخصیتی در تاریخ نیست. افزون بر آن، مهم‌‌ترین دلیلِ فراموشی یا کم رنگ شدن حضور این شخصیت، زندگانی کوتاه ایشان است که سبب شده ردّ کمتری از ایشان در تاریخ به چشم بخورد.

 

 

نام حضرت رقیه(س) در بیش از بیست کتاب ذکر شده است

باید گفت که علاوه بر اینکه نام «رقیه» در کتاب شریف لهوف سید بن طاووس (2) و نیز سایر کتب تصریح شده است. مرحوم شیخ علی فلسفی نیز در کتاب « حضرت رقیه (س)» می‌‌گوید در بیش از بیست کتاب، نام ایشان را رقیه دیده است.

در کتاب معالی‌‌السبطین حائری آمده است: «کانت للحسین(ع) بنت صغیره ....تسمی رقیه و کان لها ثلاث سنین» (3).

تعبیر «تسمی رقیه» نشان دهنده این مطلب است که «رقیه» نام اصلی ایشان نبوده بلکه به این اسم معروف بوده است.

ابن ابی مخنف نیز در مقتل الحسین درباره وداع حسین بن علی(ع) می‌‌نویسد: «ثم نادی یا ام کلثوم و یا زینب و یا سکینه و یا رقیه و یا عاتکه و یا صفیه...» (4).

در کتاب احقاق‌‌الحق نیز آمده است: «ثم نادی یا ام کلثوم یا سکینه یا رقیه یا عاتکه یا زینب یا اهل بیتی علیکن منی السلام...» (5)

 

 

وجود بارگاه حضرت رقیه(س) دلیلی محکم است

از محکم‌‌ترین دلایل وجودی حضرت رقیه (س)، وجود بارگاه ملکوتی آن نازدانه سیدالشهداء(ع) در شام (در کشور سوریه) است که به گفته بزرگان و اهل معرفت، نمی‌‌تواند ساختگی و دروغ باشد. ممکن نیست خداوند به یک خرافه، این همه جلالت و عظمت و کرامت عنایت کند.

عبدالوهاب بن احمد شافعی مصری معروف به شعرانی در کتاب «المنن» می‌‌نویسد: «نزدیک مسجد جامع دمشق، بقعه و مرقدی است که به مرقد رقیه بنت الحسین معروف است. به روی سنگی که در درگاه آن واقع است چنین نوشته شده است:« هذا البیت بقعه شرفت بآل النبی(ص) و بنت الحسین الشهید رقیه(س)» (6).

در کتاب منتخب التواریخ نیز آمده است که مزاری که در خرابه شام است منسوب به مزار رقیه بنت الحسین است.

 

 

بدن سالم حضرت رقیه (س) بعد از هزار سال

از دیگر وقایعی که دلیلی محکم بر صحت استناد این مزار شریف به حضرت رقیه (س) است داستان آب گرفتگی مزار مطهر ایشان در حدود سال 1280 هجری است که طی آن سید بزرگواری بنام سید ابراهیم دمشقی از نوادگان سید مرتضی علم الهدی از جانب حضرت، ماموریت پیدا می‌کند تا آب گرفتگی قبر مطهر را چاره کند و ایشان نیز بعد از صلاح اندیشی با بزرگان و اهل علم به این امر مبادرت می‌‌کند و با بدن سالم حضرت مواجه می‌‌شود که در میان آب است. پس از آن قبر مطهر را تعمیر و مرمت می‌‌کنند. (7)

نتیجه سخن آنکه وجود حضرت رقیه (س) را نمی‌‌توان انکار کرد و آنچه پیرامون آن حضرت مطرح می‌شود نباید به راهی برای خدشه دار شدن منزلت آن حضرت در میان ارادتمندان اهل بیت(ع) تبدیل شود.

در هر صورت به کراماتی که از آن حضرت در طول سالیان متوالی متوجه شیعیان شده است را نمی‌‌توان به چشم بی‌‌توجهی نگریست.

در این بین از افرادی که با نام حضرت رقیه کتاب نوشته‌‌اند می‌‌توان از شیخ علی فلسفی نام برد که کتابی با نام حضرت رقیه دختر امام حسین نگاشته است. علاوه بر او کتاب سرگذشت جانسوز حضرت رقیه از مرحوم اشتهاردی و کتاب داستان غم انگیز حضرت رقیه از علی شیرازی هم در این باب نوشته شده‌‌اند.

در پایان نظر دو تن از مراجع عظام تقلید شیعه در خصوص حضرت رقیه (س) را متذکر می‌‌شویم.

آیت‌الله مکارم شیرازی: شکی نیست که دختر کوچکی از امام حسین‌(ع) در شام از دنیا رفت و در آنجا دفن شد و حرم فعلی منسوب به همان دختر است، اما این که نام آن دختر رقیه بوده یا نام دیگری داشته در بین دانشمندان اسلامی اختلاف نظر وجود دارد هر چند معروف این است که نامش رقیه است

آیت‌‌الله نوری همدانی: در کتاب‌‌هایی چون کامل بهائی و نفس‌‌المهموم و کتاب‌‌های معتبر دیگر دختر خردسالی که برخی نام او را رقیه نامیده‌‌اند و در شام به شهادت می‌‌رسد، برای امام حسین‌(ع) ذکر کرده‌‌اند و اگر کسی برای آن حضرت نذر کند، باید آن را ادا نماید و مضجع موجود در دمشق متعلق به آن حضرت است.

 

 

پاورقی‌ها:

1ـ محمدی اشتهاردی، محمد، سرگذشت جان سوز حضرت رقیه (علیهاالسلام) ص 12.

2- لهوف: 112

3- معالی السبطین : 2 / 161، 170.

4- مقتل الحسین : 84.

5- احقاق الحق: 11/633.

6- کتاب المنن: باب دهم.

7- منتخب التواریخ / 365 ب

منبع گزارش:خبرگزاری فارس

 

 

نظرات (۱۰۵)

  • مینا ... مریم
  • از غریبه ای توی خیابان چیزی میپرسی

    و او با لبخند و حوصله جوابت را میدهد

    چه حسی بهت دست میدهد
    کی می شــــــود کــــه بـــــه پــایــــان رسنــد همــــــه شب هـــــای ســــــرد و سیـــــاه " نبــــودنـت " ... شــایــد هــمـــیــن جــمـــعـــه بـــیــایـــد...... ان شاء الله ˙·۰•● اللهم عـــجل لولیـــک الفــــرج ♥•۰·˙
  • ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
  • چهل روزه که بوی گل نیومد / صدای چهچه بلبل نیومد
    چهل روزه چهل منزل اسیرم / غم چل ساله گویی کرده پیرم
    تواین مدت تنهام نذاریدا
    التماس دعا
    سلام

    اربعین حسینی بر شما تسلیت باد

    به روز هستم
  • افسر ولایی مهدی(عج)
  • در چهلمین روز، تنها چیزی که برای همه تداعی می شود، حدیث خون و پیروزی است.
    سجاده نشین لحظه های سرخ عبادت! دستی برآور و سینه ام را عاشورایی کن. می خواهم پس از چهل وادی رنج و گریه، نام تو، مستی فزای دقایق عزایم باشد...

    سلام و خداقوت.
    اربعین حسینی تسلیت باد.
    التماس دعای فرج + بصیرت + شهادت
  • عاشقان حرم ثارالله
  • السلام ای وادی کربلا
    السلام ای سرزمین پر بلا
    السلام ای جلوه گاه ذوالمنن
    السلام ای کشته های بی کفن
    اربعین حسینی برشما تسلیت باد.
  • فاطمه باصری
  • سلام

    سرت را بر شانه ی خدا بگذار تا او با نوازش های دستان مهربانش قصه ی عشق را چنان زیبا برایت بخواند که نه از دوزخ وحشت کنی و نه از بهشت به رقص درآیی ، نه از نداشتن چیزی غصه بخوری و نه از نداشتن کسی . . .
    ای دل نکند نبرد یادت برود
    ان سینه که لاله کرد یادت برود
    از سوزش زخم کوچکی می نالی؟
    عاشق نشدی که درد یا دت برود
    عالی بود اگه لایق دونستین بهم سر بزنید
    التماس دعا.
    سلام لینگ شدید ................ شما هم ما رو لینگ کن
  • ★ ساخت ابزار صلواتی ★
  • حضرت فاطمه زهرا علیها سلام فرمودند :
    آنچه‌ براى‌ زنان‌ نیکوست‌ این‌ است‌ که‌ ( بدون‌ ضرورت‌ ) مردان‌ نامحرم‌ را نبینند ،
    و نامحرمان‌ نیز آنها را ننگرند .
    (بحار الانوار ، ج‌ 37 ، ص‌ 69)
    زیبا بود
  • پایگاه خبری روستای هلی کتی آمل
  • شب یلدا قدم آرام بردار/کمی هم احترام ما نگهدار/تومیبینی ربابم غصه داراست/بنی هاشم هنوزداغداراست/صدای العطش در گوش مانده/بدنها بی کفن هرگوشه مانده/شب یلداتوهم چله نشین باش/سیه پوش غم سالار دین باش/السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)
    بعونک یالطیف
    سلام
    ای یارا یارا جانا جانا
    سلطان عشق دریاب مرا
    حسینی باشید.
    یازهرا
    به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند که این براى آنان پاکیزه‏ تر است زیرا خدا به آنچه مى‏ کنند آگاه است (۳۰)/نور
    کد تایید رو بردارید لطفا
  • بی سنگــ♥ــر...!!
  • سلام ممنون از حضورتون وب شما هم بسیار جالب و خوبه واقعا لذت بردم با تبادل لینک هم موافقم من شما رو لینک کردم اگه خواستید تبادل بنر هم بکنیم
  • محمدرضا شیخی
  • سلام ممنون از شعر زیبای شما.بسیار عالی بود.تا وقتی سوریه امن و امن بود سعادت نداشتیم برای زیارت اهل بیت (ع)، می ترسم کربلا هم از دستمون بره و بی سعادت بمیریم.تو رو خدا اگر میرید کربلا یا کسی از آشناهاتون میره برای ما هم دعا کنید
    الهی به رقیه
    سلام
    چشم خوشحال میشم
    لینک شدید
  • ستاره های گمنام در آسمان بهشت
  • سری که هیچ سرآمدن نداشت، آمد """ بلند بود ولیکن بدن نداشت آمد

    بلند شد سر خود را به آسمان بخشید """سری که بر تن خود، خویشتن نداشت آمد . . .



    گمنامی تنها برای شهرت پرستان درد آور است ، وگرنه همه اجرها در گمنامیست.

    محکمه خون شهداء محکمه عدلیست که ما را در آن به محاکمه می کشند . . .
    با پست جدید ((((((مدیون خون شهدائیم)))))))
    به روزم....
    سلام.شما با افتخار لینک شدید.منو با اسم دانه های تسبیح لینک بفرمایید و اطلاع دهید
  • پدرام ناصری
  • امام صادق (ع) : ابوربیع شامی گوید از امام صادق (ع) پرسیدم کمترین چیزی که بنده را از ایمان بیرون میبرد چیست ؟ فرمود : آنکه به عقیده ای بر خلاف حق که گفتار خدا و سنت رسول خدا (ص) و کلام ائمه (ع) است قائل شوید و به آن عمل کند. عین الحیوه صفحه ۲۰۴
    سلام وسپاس از حضورتان.....................
    از خداپرسیدم
    چطور میتوان بهتر زندگی کرد؟
    خدا پاسخ داد:
    گذشته ات را بی هیچ تاسفی بپذیر
    با اعتماد زمان حالت را بگذران
    بدون ترس برای آینده آماده شو
    ایمانت را نگهدار و ترس را به گوشه ای بنداز
    شک هایت را باور نکن و هیچگاه به باورهایت شک نکن
    کوچک باش و عاشق که عشق میداند آیین بزرگ کردنت را
    بگذار عشق خاصیت تو باشد نه رابطه تو با کسی……


  • اَینَ صاحِبــــــُــ یَوم ِ الفَــــتـح
  • بهش گفتم « توی راه که برمی گردی، یه خورده کاهو و سبزی بخر.» گفت « من سرم خیلی شلوغه ، می ترسم یادم بره. روی یه تیکه کاغذ هرچی می خوای بنویس، بهم بده.» همان موقع داشت جیبش راخالی می کرد. یک دفترچه ی یاداشت و یک خودکار در آورد گذاشت زمین . برداشتمشان تا چیزهایی که می خواستم تویش بنویسم یک دفعه به م گفت« ننویسی ها! » جا خوردم. نگاهش که کردم، به نظرم کمی عصبانی شده بود. گفتم « مگه چی شده؟ » گفت « اون خودکاری که دستته مال بیت الماله.» گفتم « من که نمی خوام کتاب باهاش بنویسم. دو – سه تا کلمه که بیش تر نیست.» گفت «نه.» شهیدمهدی باکری
  • چـــــــــــــــادرخاکی
  • عصــر یک جمعـــه دلگـیر، دلــم گفتــــ بگــویم بنویسـم که چـرا عشــق به سـامـان نرســیده؟
    چـرا آب به گـلدان نرســیده؟ چرا لحظــه ی باران نرســـیده؟
    و هــر کــس کـه در این خشــکی ِدوران به لــبش جــان نرســـیده ،
    به ایمــان نرســـیده و غـــم عشـــق به پایان نرســـیده .
    بگو حـافـظــ دلخســـته زشــیراز بیـاید بنویســد که هـــنوزم که هــنوز استــــــ ،
    چـرا یوسفـــــ ِ گمگشـــته به کنعـــان نرســـیده ؟ چـرا کــلبه‌ی احـــزان به گـلـســتان نرســیده ؟
  • تخریبچی جامانده
  • برخیز دعاکن که دعا را اثری هست تاثیر به آه دل خونین جگری هست
    اینقدر مگو ناله ز تاثیر فتاده آخر به خدا یک نفس با اثری هست
    زن حقله به دربار فلک رفعت مهدی چون پادشاهان را به گدایان نظری هست
    یک نامه بری آمده از کشور خضراء گوید خبر تازه ز یک نوسفری هست
    نومید مباشید ز درگاه الهی تاثیر در اذکار و دعای سحری هست
  • فانوس جزیره
  • وقتی عذاب بر بنی اسراییل طولانی شد،40روز به درگاه خدا ناله کردند.
    خدا استجابتشان کرد درحالیکه 170سال از 400سال مانده بود...
    امام صادق علیه السلام می فرمایند: شمانیز اگر چنین تضرع و زاری کنید،خدافرج مارا مقدر می کند.واگر چنین نکنید،این امر به آخرین حد خود خواهد رسید.بحار/ج
  • فاطمه باصری
  • سلام

    دلی دارم که رسوای جهان است / گرفتار بتی ابرو کمان است

    نگاهم سوی طاووسی بهشتی است / که نامش مهدی صاحب الزمان است . . .

    تعجیل در فرج ایشان صلوات
    سلام
    ممنون لطف دارید
    چشم سر میزنم
    لینک شدید با افتخار
    سلام.


    من دلم می‌خواهد
    خانه‌ای داشته باشم پر دوست،
    کنج هر دیوارش
    دوست‌هایم بنشینند آرام
    گل بگو گل بشنو…؛
    هر کسی می‌خواهد
    وارد خانه پر عشق و صفایم گردد
    یک سبد بوی گل سرخ
    به من هدیه کند.
    شرط وارد گشتن
    شست و شوی دل‌هاست
    شرط آن داشتن
    یک دل بی رنگ و ریاست…
    بر درش برگ گلی می‌کوبم
    روی آن با قلم سبز بهار
    می‌نویسم ای یار
    خانه‌ی ما اینجاست
    تا که سهراب نپرسد دیگر
    ” خانه دوست کجاست
  • نگین شهدای قائم شهر
  • با دستایی که روبه آسمونن ، یه عـُمره که فرج خوندیم بـرگـرد

    تموم جمعه ها رو بغض کردیم ، یه عـُمره منتظر موندیم بـرگـرد

    همه وقتایی ُ که خواب بودم ، شاید از چشم تو افتاده باشم

    تو برگرد قول میدم جمعه ی بعد ، واسه اومدنت آماده باشم
  • بانو طلبه
  • یکی از فانتزیام اینکه اربعین پیاده برم کربلا
    بعد وقتی گنبد طلای ارباب رو دیدم تو افق محو بشم
    اللهم ارزقنا کربلا
  • الهی نامه ی شهداء
  • سلام خوبین خسته نباشین وبلاگ زیبایی دارین ممنون که اومدی .با افتخار لینک شدی .منو هم با نام الهی نامه ی شهداء لینک کن.
    روی پـــــرده کعــبه

    این آیه حک شده اســت :

    نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُــورُ الرَّحِـــیمُ

    و مـــن . . .

    هنــــوز و تا همیشــه

    به همین یک آیــه دلخــوشــــم

    " بندگانم را آگاه کن که من بخشنده‌ ی مهــــربانم ! "
    سلام.ممنون بابت نظرتون.شما از قبل لینک شده بودید.
    یا زهرا(س)
  • بنت الهدی
  • بعضی از علما در وجود حضرت رقیه سابقا تردید کرده بودند...
    یکی از شاگردان علامه عسگری ره منابعی تاریخی را ذکر کرده اند که نام دختر حضرت امام حسین در آن منابع ذکر شده است و موثق هستند...گفتم اگر لازم داشتید بنویسم
  • هیئت انصارالمهدی
  • سلام با دانلود مراسم شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها)
    با سخنرانی
    حجت الاسلام والمسلمین سبحانی
    با مداحی
    کربلایی مهدی قدسی – کربلایی علی قاسمی –کربلایی وحید حصنی
    به روزیممممممممممممممممممم
    خوشحال میشم سر بزنید
    www.ansar83.ir
    یا علی..........................
  • ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
  • یروزی یه جایی یه ساعتی میگی خدایا ممنون که اون دعامو براورده نکردی
  • ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
  • مــا بـا "حــرفــ دیـگـــران" بـه چـشــم نـیــومــدیـم ،

    کــه بخــوایــم بـا "حـــرفــ دیگـــران" از چـشم بـیـوفتــیم . . . !

    مهـــــــــم اون بالـــــــــــاییه هستش ... !!!
  • پایگاه مقاومت نجف اشرف
  • سلام خدا قوت
    با
    شباهت عجیب امام خامنه ای و مسلم ابن عقیل به روایت سردار سلیمانی
    به روزم منتظریم
  • بنت الهدی
  • بله دلایل تاریخی بسیاری در کتب موثق هست که به دلیل عدم مطالعه ی کافی و تسلط بعضی علما به این مباحث، باعث خدشه وارد کردن به این ماجرا شده است که صحت ندارد

    در صورت تمایل بفرمایید منابع را ذکر کنم
    تا کی برای دیدن رویت دعا کنم؟
    تا کی دو دست خویش به سوی خدا کنم؟
    در پیشگاه قدس تو از خاک کمترم
    بگذار خاک پای تو را توتیا کنم

    سلام وبلاگ زیبایی دارید
    خوشحال میشم به وب من هم تشریف بیارید و اگر تمایل داشتید تبادل لینک کنیم

    یا علی
  • ღ•●نسیــــ♥ـــم ღ•●
  • همت همت مجنون حاجی صدای منو میشنوید همت همت مجنون مجنون جان به گوشم حاج همت اوضاع خیلی خرابه برادر محاصره تنگ تر شده ... اسیرامون خیلی زیاد شدند اخوی.... خواهرا و برادرا را دارند قیچی می کنند .... اینجا شیاطین مدام شیمیایی می زنند.... خیلی برادر به بچه ها تذکر می دیم ولی انگار دیگه اثری نداره ... عامل خفه کننده دیگه بوی گیاه نمی ده، بوی گناه می ده ... همــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت جان فکر نمی کنم حتی هنوز نیمه ی راهم باشیم .... حاجی اینجا به خواهرا همش میگیم پر چادرتون رو حائل کنید تا بوی گناه مشامتونو اذیت نکنه ولی کو اخوی گوش شنوا... حاجی برادرامونم اوضاعشون خرابه....... همش می گیم برادر نگاهت برادر نگاهت .... حاجی این ترکش های نگاه برادرا فقط قلبو میزنه کمک می خوایم حاجی ....... به بچه های اونجا بگو کمکــــــــــــــــــــــــــــــ برسونند داری صدا رو....... همت همت مجنون.....
  • ستاره های گمنام در آسمان بهشت
  • هر راه بجز راه تو کج خواهد شد
    بی لطف تو آسمان فلج خواهد شد
    ما منتظران اگر بخواهیم همه
    امسال همان سال فرج خواهد شد
    سلام دوست عزیز
    آپم.......
    منتظر حضور گرم شما
  • ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
  • روزی روزگاری خدا ما را آفرید تا آدم باشیم
    قصه ما به سر رسید خدا به خواستش نرسید...
    الاخره ما هم راهی شدیم...

    از دلم تا حرم

    چند روزی پیاده روی مانده است؟

    "گریه کنان حسین خواهیم آمد کربلا"

    هنگام عبور از قتلگاه...

    زینب سجاد را به شما آرام کرد...

    من را که آرام خواهد کرد...

    اربعین نزدیک است...
  • طاها ریحانی
  • سلام دوست عزیزم
    از مطالب خوب و مفید و حضور شما در وبلاگ کمال تشکر را دارم.
    منتظر حضور بعدی شما نیز هستم.
    ارادتمند. ریحانی
  • تخریبچی جامانده
  • هنوز بین دو راهی مانده ایم

    شهدا شرمنده ایم


    از شهیدان مانده تنها جامه ای


    نام و امضا ، وصیتنامه ای


    گر وصیتنامه ها را خوانده ایم


    پس چرا بین دو راهی مانده ایم
  • تخریبچی جامانده
  • وقت بسیار تنگ و راه بسته بود
    یکی گفت قرعه کشی کنیم
    هر هفت نفر می خواستند بر قرعه کشی نظارت داشته باشند
    یک برگه مرخصی را که ته جیب یکی از خودشان پیدا شده بود به هشت قسمت تقسیم کردند
    در تاریکی شب نام هر هفت نفر را نوشتند
    همه سرک کشیدن تا مطمئن شوند نامشان نوشته شده است
    گذشت ، ستاره سهیل شده بود
    فرمانده از میان کلاه آهنی یکی از کاغذ ها را برداشت.
    دستش لرزید.... و آن را باز کرد
    چهارده چشم حریصانه انگشتان فرمانده را می نگریست
    قرعه به نام کوچکترینشان افتاد
    همه با اندوه و حسرت به او نگاه کردند و بعد از فرمانده او را در آغوش گرفتند
    خفه وبی صدا گریه کردند وبا او خداحافظی کردند
    برنده خوشحال به طرف میدان مین دوید
    پرند ه ای که از قفس می پرید
    فرمانده کاغذ قرعه را بعنوان آخرین یادگاری از پسرش درمشت گرفته بود
  • چـــــــــــــــادرخاکی
  • گل کرده در زمین، کَرَم آسمانی ات

    آغوش باز می رسد از مهربانی ات

    حالا بیا و سفره مینداز سفره دار

    حالت خراب می شود و ناتوانی ات

    دارد مرا شبیه خودت پیر می کند

    جان برده از تمام تنم نیمه جانی ات

    یوسف ترین سلاله ی تنها تر از همه

    سبزی رسیده تا به لب ارغوانی ات

    این گرد پیری از اثر خاک کوچه است

    بر موی تو نشسته ز فصل جوانی ات

    باید که گفت هیئت سیّار مادری

    خرج عزا شدی و خدای تو بانی ات

    زهر از حرارت جگرت آب می شود

    می گرید از شرار غم ناگهانی ات

    زینب به پای تشت تو از دست می رود

    رو می شود جراحت زخم نهانی ات

    آقای زهر خورده چرا تیر می خوری؟

    چیزی نمانده از بدن استخوانی ات
  • پایگاه خبری روستای هلی کتی آمل
  • باسلام:باافتخارلینک شدید لطف کنیدماراباهمان نام سایت لینک کنید.باتشکر
    سلام دوست گرامی
    عظّم الله اجورکم و اجورنا فی مصیبة الحسین (ع)
    استاد گفت کسی خدا رو دیده؟ همه گفتند : . . . نه . . . !

    استاد گفت کسی صدای خدا را شنیده ؟ همه گفتند : . . . نه . . . !

    استاد گفت کسی خدا را لمس کرده؟ همه گفتند : . . . نه . . . !

    استاد گفت پس خدا وجود ندارد

    یکی از دانشجویان بلند شد و گفت :

    کسی عقل استاد را دیده ؟ همه گفتند : . . نه .. !

    دانشجو گفت کسی صدای عقل استاد را شنیده ؟ همه گفتند : ..نه.!

    دانشجو گفت کسی عقل استاد را لمس کرده ؟ همه گفتند : . . نه . . !

    دانشجو گفت پس استاد عقل نداره !!!
    از وبلاگ خوب و ارزشی شما بازدید شد و تمایل به تبادل لینک دارم
  • فاطمه باصری
  • سلام

    نام معشوق مبر نزد من از عشق مگو
    عشق دیریست که در پیچ و خم عباس است
    هر چه داریم همه از کرَم عباس است
    خلقت جنت حق لطف کرم عباس است
  • اَینَ صاحِبــــــُــ یَوم ِ الفَــــتـح
  • سلام بزرگوار

    امام حسن علیه السلام فرمودند:

    «ای بندگان خدا» بدانید که خداوند شما رابیهوده نیافریده است،

    و بحال خود رها ننموده، مدت عمرتان را نوشته،

    و روزی شما را بینتان قسمت کرده

    تا هر خردمندی قدر و ارزش خود را بداند

    و بفهمد جز آنچه مقدر شده هرگز به او نمی رسد.

    (تحف العقول، ص 234)

    التماس دعای فـــــــــــــــــــــــــــترج
    یاحق
    سلام ممنون از حضورتان................

    من و خدا سوار یک دوچرخه شدیم.من اشتباه کردم و جلو نشستم و خدا عقب…
    فرمان در دستم بود و سر دو راهیها دلهره مرا میگرفت.
    تا اینکه جایمان را عوض کردیم.حالا آرام شدم.و هر وقت از او میپرسم که کجا میرویم، بر میگردد و با لبخند میگوید : تو فقط رکاب بزن…
    جایت را عوض کن همسفرم
    چشمان قلبت را آویز عطر گیسوان او کن…
    آرامتر..آرامتر…تو تنها نیستی آن زمان که برای او رکاب میزنی.
    نگاه ماهــــــــت را به مــــــــــــــاه نگاهش گره بزن…
    با لبخند میگوید : تو فقط رکاب بزن….
    "سادات اعلایی"
    سلام

    ممنون از حضورتون

    شما لینک شدید
  • مفقود الاثر
  • سلام

    شما همسنگر عزیز لینک شدید

    یا حق
  • باران (رازی در منتهی الیه مشرق)
  • ای موسای آل محمّد (ص)! از مصر خودخواهی‎ها گریخته‎ام
    تا به سرزمین موعود پیروی شما وارد شوم. لشکریان فرعونِ نفس
    درپی‎‎ام روان‎اند و نیلِ بزرگِ دنیا در پیش رو موج می‎زند. به عصای
    هدایتت راه بگشا و مرا...
    *
    سلام و عرض ادب
    دعوتید به «رازی در منتهی الیه مشرق».
  • دختر پاییز
  • ممنون از حضورتون
    سلام
    ببخشید بخاطر تاخیر
    شهادت حضرت رقیه بر شما هم تسلیت باد
    یا علی
    سلام مرسی که تشریف اوردید
    لینکتون کردم
    منوبا(خورشیدشیعه)لینک کنید
  • فاطمه باصری
  • سلام

    الهی تو بخشنده ترین و زیباترینی ، گوهر اشک میخری
    دل شکسته میخواهی ، و عمل بی ریا میپذیری .
    ما را از گناه سبکبار کن ، و دیدگانمان را اشکبار و قلبمان را به عشق خودت گرفتار . . .
    آمین
  • دختر پاییز
  • ممنون از حضورتون
  • مفقود الاثر
  • بیچاره دستی که گدای "مجتبی" نیست

    کریم کاری به جز جود و کرم نداره

    آقام تو مدینست ولی حرم نداره

    شهادت امام حسن تسلیت باد.

    به روایتی 7 صفر

    یـــــا حـــــق
  • بیزارم از هر آنکه فاطمه از او بیزار است
  • سلام ...وبتون رو لینک زدم

    یاعلی
  • اینجامقرلاله ها
  • سلام بزرگوار
    ممنون ازحضور همیشگیتون...
    چندوقته حسابی درگیر درس ودانشگاه هستم وکمتر فرصت میکنم به وبم سربزنم ولی نظرات رو مرتب چک میکنم وتاجایی که بتونم جواب میدم.
    ازشما هم ممنونم که همیشه به ماسرمیزنید ومارو شرمنده ی خودتون میکنید...

    درپناه مولا
    یاحق
    حسین بیشتر از آب، تشنه‌ لبیک بود، افسوس که به جای افکارش زخم‌های تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند.
    نه این که نباید برای مظلومیت حسین و اهل بیتش گریست؛ نه این که نباید برای لب‌های تشنه‌ی علی اصغر گریه نکرد؛ یا این که کودکان خیام حسین که زیر شلاق اشقیا خرد می‌شدند و هیچکس نبود تا آنها را در پناه خود گیرد، مگر می‌توان از یاد برد؟ یا این که مگر می‌شود آن روز را از یاد برد که عباس چگونه خود را به نهر علقمه رساند و مشک‌های عشق را پر کرد از آب، اما جرعه‌ای ننوشید از آن؛ چرا که زنان و کودکان تشنه‌اند، زنان خیمه‌گاه دیگر نمی‌دانند با کودکان تشنه چه کنند. لبیک یعنی این... مگر می‌شود آن همه قساوت را فراموش کرد، اصلاً مگر تاکنون فراموش شده است؟! می‌توان علی اصغر را از یاد برد؟ آن هنگام که حسین علی اصغرش را بر روی دست به سوی سپاه یزید برد و جرعه آبی خواست برای کودک شش ماه‌اش، با تیر سه شعبه پذیرایی‌اش کردند و می‌دانست که اینگونه می‌شود. اما حسین بیشتر از آب، تشنه‌ی لبیک بود... لبیک یعنی هنگامی که حسین یارانش را دور خود جمع می‌کند در سیاهی شب؛ به آن جماعت می‌گوید که قرار است چه شود. آنها که می‌مانند لبیک گفته‌اند؛ بدا به حال آنها که رفتند. لبیک یعنی تا آخر ماندن؛ لبیک یا حسین یعنی جان را فدای حسین کردن؛ لبیک یا حسین یعنی بی‌قرار شدن؛ یعنی بدرقه کردن به سوی رهایی و پرواز و آنگاه که پیکرش را برای مادر می‌آورند بگوید؛ مرا پیش فاطمه زهرا(س) رو سفید کردی؛ حسین فرزند مکتبی است که هنر خوب شهید شدن را خوب آموخته بود و شهادت جنگ نیست، رسالت است، پیام است. و آن جمله زیبا که گفته است «حسین بیشتر از آب، تشنه‌ لبیک بود، افسوس که به جای افکارش زخم‌های تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند.
  • راحله دهقان
  • سلام

    بروزم بیاین لطفا...

    منتظرتونم یا علی
  • ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
  • دلم گرفته خدایا تو دل گشایی کن
    من آمدم به امیدت تو هم خدایی کن
    به بوی دلکش زلفت که این گره بگشای
    دل گرفته ما بین و دلگشایی کن ... !!××!!
    یارقیه.
    اگر کسانی برای حفظ جانشان یا شغل وپول و مقامشان ویا محبت نزدیکانشان راه خدا را ترک کنند وآنجا که باید حق بگویند،نگویندآنوقت حسین ابن علی ها به مسلخ کربلا کشیده خواهند شد.
    رهبر انقلاب 20/3/75
  • ▃▅▇ نگین بهترین دختر دنیا ▇▅▃
  • با عرض سلام خدمت همه دوستان عزیز

    بر مشامم میرسد هر لحظه بوی کربلا

    بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا

    تشنه ی آب فراتم ای اجل مهلت بده

    تا بگیرم در بغل قبر شهید کربلا


    انشا الله وعده ی دیدار ما،اربعین حسینی ، کنارضریح شش گوش امام حسین علیه السلام



    انشا الله که فردا سه شنبه 92/9/19عازم کربلای معلا هستم

    دعا کنید که آقا قابل بدونه و چشم ناقابل ما به ضریح مبارک آقا منور بشه ، منم قول میدم کنار شش گوش حرم آقا امام حسین علیه السلام و کنار ضریح مطهر علمدار کربلا ، حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام وقتی برای سلامتی و فرج مولا وسرورمون ، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به دررگاه خداوند دعا میکنم از آقا امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهش کنم که برا همه مسلمانهای جهان و شما دوستان گلم دعا کند . و چه بهتر از دعای مولا در حق ما

    التماس دعای خیر
  • دختر پاییز
  • سلام
    شهادت حضرت رقیه(ع) رو تسلیت می گم
    با مطالب جدید بروز هستم
  • ▃▅▇ نگین بهترین دختر دنیا ▇▅▃
  • سلام


    بالای متن نوشتم که این نوشته مال کی بوده ومیدونستم مال شما نیست

    -------------------------------
    نوشتم من که منظور شما رو از این متن درک نکردم


    یعنی برداشت خودم از شعر رو نوشتم

    -------------------------------

    به نویسنده هم فرستادم و وبش خیلی عالی بود

    -------------------------------

    کسی که یه متن می نویسه اگر ناقص باشه

    طرف مقابل ذهن نویسنده رو که نمیتونه بخونه پس باید کامل بنویسیم

    و در آخر

    تشکر که به نظر بنده اهمیت دادید


  • ★ ساخت ابزار صلواتی ★
  • سلام
    تشکر.ب شمام تسلیت باد
  • طاها ریحانی
  • سلام دوست عزیزم
    از مطالب خوب و مفید و حضور شما در وبلاگ کمال تشکر را دارم.
    منتظر حضور بعدی شما نیز هستم.
    ارادتمند. ریحانی
  • پایگاه خبری روستای هلی کتی آمل
  • باسلام وخسته نباشید:سایت خوب وآموزنده ای دارید تشکراز زحمات فرهنگی شما.موفق باشید
    سلام
    دست به دامان توایم یا سیدتی یا بنت الحسین
    گنجشک پر، جبریل پر، بابا... سه نقطه...
    من پر، تو پر، هرکس شبیه ما... سه نقطه...

    عمه..، نه عمه بالهایش پر ندارد
    حالا بماند در خرابه تا...سه نقطه...

    این محو یکدیگر شدن در این خرابه
    یا اینکه ما را می پراند یا...سه نقطه...

    اصلاً چرا من خواستم پیشم بیایی
    بابا شما که پا نداری تا...سه نقطه...

    یادت می آید روزهای در مدینه
    دو گوشواره داشتم، حالا...سه نقطه...

    وقتی لبت را زیر پای چوب دیدم
    می خواستم کاری کنم امّـا...سه نقطه...

    انگشت خود را جمع کرد و ناگهان گفت
    انگشت پر، انگشتر بابا...سه نقطه...

    علی اکبر لطیفیان
  • یک دختر زهرایی
  • سلام ممنونم از نظرتون
    سلام ممنون از حضورتان.................

    الهی…
    با خاطری خسته، دلی به تو بسته، دست از غیر تو شسته، و در انتظار رحمتت نشسته ام…
    میدهی،کریمی..نمیدهی،حکیمی..میخوانی،شاکرم..میرانی،صابرم…
    الهی احوالم چنان است که می دانی و اعمالم چنین است که می بینی!
    نه پای گریز دارم و نه زبان ستیز…
    الهی، مشتِ خاکی را چه شاید و از او چه بر آید و با او چه باید…؟
    دستم بگیر یا ارحم الراحمین…

  • خادم الزهرا
  • سلام دوست عزیزممنون که سرزدید.اگردوست داشتیدلوگوی مارادروبلاگ خودقراردهید.
  • خدایا پناهم بده
  • سلام

    ایام شهادت ام البکاء بی بی رقیه خاتون تسلیت باد!
  • خدایا پناهم بده
  • صلی الله علیک یا مولاتنا یا رقیه بنت الحسین علیهما السلام!
    سلام
    شهادت بی بی سه سالمون حضرت رقیه رو خدمت شما تسلیت عرض میکنم.
    خدا حفظتون کنه ...یا علی
  • فرمانده عملیات
  • سلام همسنگر
    ممنون ازحضورتون
    حدیث روز/ در سوگ امام حسین(ع) چگونه باید تسلیت گفت؟
    امام محمد باقر علیه‏‌السلام در بخشی از حدیث زیارت امام حسین علیه‏‌السلام در روز عاشورا از مسافت نزدیک یا دور فرمودند: سپس، براى حسین علیه‌‏السلام گریه و زارى کند و به کسانى که در خانه‌‏اش هستند و از آنها تقیه نمی‌کند دستور دهد که براى او بگریند ... و در سوگ حسین علیه‏‌السلام به یکدیگر تسلیت گویند...
    عرض کردم: چگونه به همدیگر تسلیت بگوییم؟
    حضرت فرمود: بگویید: خداوند اجر ما را به سبب مصیبتى که از حسین(ع) به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانى قرار دهد که در کنار ولىّ دم او، امام مهدى از خاندان محمّد علیهم‏‌السلام، به خونخواهى او بر می‌خیزند.

    متن حدیث:

    الإمامُ الباقرُ علیه‌‏السلام فی حدیثِ زِیارَةِ الحُسَینِ علیه‏السلام یَومَ عاشوراءَ مِن قُربٍ أو بُعدٍ: ثُمَّ لیَندُبِ الحسینَ علیه‏‌السلام ویَبکیهِ، ویأمُرُ مَن فی دارِهِ مِمَّن لا یَتَّقیهِ بِالبُکاءِ علَیهِ ...و لِیُعَزِّ بَعضُهُم بَعضا بِمُصابهِم بِالحُسَینِ علیه‌‏السلام ... قُلتُ : فکَیفَ یُعَزّی بَعضُنا بَعضا؟ قالَ: تَقولونَ : أعظَمَ‏‌اللّه‏ُ اُجورَنا بِمُصابِنا بِالحُسَینِ، وجَعَلَنا و إیّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِه مَعَ وَلِیِّهِ الإمامِ المَهدِیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ علیهم‌‏السلام .
    «مصباح المتهجّد: 772- منتخب میزان الحکمة 382»
  • چـــــــــــــــادرخاکی
  • دست‏هایت کوچک بودند برای به آغوش کشیدن صبر و سختی.
    اما تو چقدر سربلند بیرون آمدی از دردها و دلتنگی‏ها!
    صبر را از چه کسی به ارث برده بودی، نمی‏دانم!
    اما ایمان، هم‏پای تو بزرگ شده بود.
    شهادت حضرت رقیه (س) تسلیت باد.
    سلام شهادت حضرت رقیه (س) را به شما تسلیت میگم به وب منم سر بزنید اگه با تبادل لینک موافقید خبر بدید. ممنون
  • صاحب دلان 313
  • شـایـد آن روز که " ســهـراب" نوشـت :

    تـا شقـایق هست زنـدگـی بایـد کــرد ...

    خـبـری از دل پـر درد گــل یـاس نـداشــت.

    بایـد اینـطـور نـوشــت :

    هر گلـی هسـت ...

    چــه شـقــا یــق چــه گــل پـیـچــک و یــاس

    تــا نیــایــد آقــا

    زنـدگـی دشـــوار اســـت

    سلام دوست بزرگوار...مطلبتون جالب و زیبا بود...

    قبلا تو لهوف نگاه کردم اسم حضرت رقیه (س) نبود...

    به اسم سکینه بود...

    باید برم دوباره این صفحه ای رو که گفتید ببینم...

    "التماس دعای فرج"
  • سنگر زمانه
  • سلام

    تشکر از حضورتان در سنگرزمانه

    تبادل لینک با وبلاگ ها ارزشی مایه افتخار سنگرزمانه می باشد

    عنوان وبلاگ خود را از طریق نظرات ارسال کنید تا در بخش لینکستان قرار گیرد

    در صوت امکان وبلاگ سنگر زمانه را برای ایجاد معبری بین وبلاگتان با سنگرزمانه ما را عنوان " سنگرزمانه" لینک فرمایید.


    سنگرزمانه
    سلام آقا رضا!

    الانم صدای گریه رقیه ها از خرابه های شام میاد!

    لعنت بر تروریستا!
    شهادت بنت الحسین رقیه خاتون رابه شما وهمه شیعیان تسلیت میگویم
  • اَینَ صاحِبــــــُــ یَوم ِ الفَــــتـح
  • سلام بزرگوار

    اَ یُّهَا النّاسُ نافِسوا فِى المَکارِمِ وَ سارِعوا فِى المَغانِمِ وَ لا تَحتَسِبوا بِمَعروفٍ لَم تَجعَلوا

    اى مردم در خوبى‏ها با یکدیگر رقابت کنید و در بهره گرفتن از فرصت‏ها شتاب نمایید و کار نیکى را که در انجامش شتاب نکرده‏اید، به حساب نیاورید.
    امام حسین (ع)
    عالی بود........................
    سلام
    ممنون از حضورتون توی وب و همچنین پست زیباتون
    برقرار باشید /در پناه حق
  • 3 چادری حامی جلیلی
  • سلام , خداقوت , باافتخار لینک شدید
  • ▃▅▇ نگین بهترین دختر دنیا ▇▅▃
  • ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕


    نوشته


    خدایا ایوبت را به زمین بفرست
    میخواهم از صبر برایش بگویم.......


    -----------------------------------------------------

    دقیق داستان زندگییی حضرت یعقوب رو از حفظظظ نیستم ولی تقریبا میگم:

    حضرت ایوب علی نبینا وآله و علیه السلام دوازده فرزند داشت که همه را به یکبار از دست داد و بیماری سخت و شدیدی گرفت که غیر قابل درمان بود

    با عین حال شیطان میگفت تو چه داری و یا چه چیز برایت مانده است که شکرر میکنی
    همه دارایی تو از دست رفته و باز هم شکر میکنی


    اما شیطان نه او و نه همسر او را نتوانست بفریبد و جز شکر خدا و عمل به دسستورات خداوند کاری انجام ندادند
    و خداوند متعال هم او را شفا داد و هم او و همسر او را جوان نمود


    کسی میتونه با این همه مشکل صبر کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟


    که بخواد از خدا تا استغفر الله

    بعد میخوای بگی مشکل داری یا میخوای بگی استغفرالله خدا از مشکلاتت خبر نداره


    من که منظور شما رو از این متن درک نکردم


    ولی خیلی مواظب باشیم تو زندگی نا شکری نکنیم و از خدا طلب کار نباشیم
    چون
    هر نفسی که فرو می رود ممد حیات است و چون بر می آید مفرح ذات
    از دست و زبان که برآید کز عهده ی شکرش .......

    شکر ِ نعمت نعمتت افزززون کند
    کفر ، نعمت از کفت بیرون کند
  • ▃▅▇ نگین بهترین دختر دنیا ▇▅▃
  • سلام


    صبح شما به خیر


    امروز روز ماتم و اندوه جهانیان است


    آخه شهادت دردانه اباعبدالله الحسین علیه السلام است و


    و در این روز باید به این در دانه آقا امام حسین علیهما السلام توسل بجوییم و بی بی سه ساله را واسطه قرار بدهیم و پس از طلب استغفار از درگاه خداوند متعال


    سلامتی و فرج عزیز زهرا سلام الله علیها ، امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را از درگاه ایزد منان بخواهیم
    و بخواهیم که ما نیز در زمره یاران و سربازان امام عصر بباشیم و همواره رهرو واقعی اهلبیت علیهم السلام باشیم

    به برکت صلوات ر محمد و آل محمد

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم یا کریم و یا رحمن


    التماس دعای خیر
    صلی الله علیک یا مولاتنا یا رقیه بنت الحسین علیهما السلام

    ایام شهادت ام البکاء بی بی رقیه خاتون تسلیت باد
    هان ای دختر خورشید! تو خرابه‏ نشین نیستی. اینک عرش را به پاس قدوم تو مفروش کرده ‏اند.
    پای بگذار! بالِ تمامِ ملایک برای گام گذاشتنت در خویش نمی‏گنجند.

    **********
    سلام
    شهادت حضرت رقیه(س) بر شما شیعه ی گرامی تسلیت باد.
    ممنون از مطلب مفیدتون...

    یا رقیــــــه(س)
  • خــآدم ســآیـبری
  • کلنا عباسکِ یا رقیه (س)
    شهادت تسلیت
  • نگین شهدای قائم شهر
  • اگر روزی دلم گرفت
    یادم باشد که خدا با من است

    یادم باشد که فرشتگان برایم دعا می کنند
    یادم باشد که ستاره ها شب را

    برایم روشن روشن خواهند کرد
    یادم باشد که قاصدکی در راه است

    که بهار نزدیک است
    که فردا منتظرم می ماند

    یادم باشد که من راه رفتن و دویدن می دانم
    و جاده قدمهای مرا خواهد شمرد

    اگر روزی دلم گرفت یادم باشد
    که خدای من همین نزدیکی هاست...
  • چـــــــــــــــادرخاکی
  • می‏روی و کوچکی دنیا را به طالبانش وامی‏گذاری.
    اندوهت را بر صورت خرابه می‏پاشی و می‏گذری تا به لبخندی ابدی بپیوندی.
    شهادت حضرت رقیه(سلام الله) را تسلیت عرض میکنم.
  • راحله دهقان
  • سلام

    من لینکتون کردم... شما هم منو لینک کنین ... «مقتدایم امام خامنه ایست» ...

    بروزم و منتظر شما...

    یا علی
  • ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
  • خدایا ایوبت را به زمین بفرست
    میخواهم از صبر برایش بگویم.......

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">